صفحه نخست ارتباط با ما ورود اعضا






مراسم گرامیداشت شهدای قیام ۱۷ شهریور در شهرستان آستارا

مدیر کانون فرهنگی‌ ـ تبلیغی وحدت آستارا گفت: نقش جامعه روحانیت و اصحاب رسانه در تبیین قیام تاریخی ۱۷ شهریور برای مردم و جوانانی که آن دوران را درک نکرده‌اند، تاثیرگذار است. حجت‌الاسلام مهدی تیموری در مراسم گرامیداشت شهدای قیام ۱۷ شهریور شهرستان آستارا، اظهار کرد: شهادت توفیق بزرگی است که تنها شامل حال بندگان […]

کد خبر : 22795 | 1:43 ق.ظ | ۱۸ شهریور , ۱۳۹۵

%d9%85%d9%87%d8%af%db%8c-%d8%aa%db%8c%d9%85%d9%88%d8%b1%db%8c-012

مدیر کانون فرهنگی‌ ـ تبلیغی وحدت آستارا گفت: نقش جامعه روحانیت و اصحاب رسانه در تبیین قیام تاریخی ۱۷ شهریور برای مردم و جوانانی که آن دوران را درک نکرده‌اند، تاثیرگذار است.

حجت‌الاسلام مهدی تیموری در مراسم گرامیداشت شهدای قیام ۱۷ شهریور شهرستان آستارا، اظهار کرد: شهادت توفیق بزرگی است که تنها شامل حال بندگان خاص خدا می‌شود.

مدیر کانون فرهنگی‌ـ تبلیغی وحدت آستارا با بیان اینکه شهدای قیام ۱۷ شهریور سال ۵۷ در زمره خواص آستان الهی بودند، افزود: این روز در تاریخ انقلاب اسلامی ایران به روز «جمعه سیاه» لقب گرفته است.

وی اقتدار و عزت امروز ایران اسلامی را در سایه مقاومت‌های مردمی و از جان‌ گذشتگی‌های جانبازان و شهدای نظام دانست.

تیموری گفت: خون‌هایی که در راه به ثمر نشستن درخت تنومند انقلاب ریخته شده حرمت دارد.

مدیر کانون فرهنگی‌ـ تبلیغی وحدت آستارا قیام ۱۷ شهریور را مهم‌ترین عامل در تسریع روند پیروزی انقلاب اسلامی دانست.

وی تصریح کرد: قیام ۱۷ شهریور سال ۵۷ پیام مقاومت و ایستادگی ملت ایران را در مقابل استکبار و طاغوت به دنیا مخابره کرد.

تیموری با اشاره به اینکه مردم آزاده و قهرمان ایران در قیام هفده شهریور پشت سر امام(ره) ایستادند و از نهضت انقلاب دفاع کردند افزود: دشمن از اتحاد، وحدت و قدرت نظامی کشور در هراس است.

وی نقش جامعه روحانیت و اصحاب رسانه به‌ویژه صدا و سیما در تبیین و شناساندن قیام تاریخی مذکور برای مردم و جوانانی که دوران انقلاب را درک نکرده‌اند، تاثیرگذار خواند.

این کارشناس مسائل دینی خاطرنشان کرد: در گذر زمان همواره خطر فراموشی حوادث و رویدادهای سرنوشت‌ساز وجود دارد.

وی از فراموشی حوادث و رویدادهای سرنوشت‌ساز با عنوان «آفت فرهنگی» یاد کرد و متذکر شد: با بازنگری و دوباره‌خوانی این گونه حوادث و وقایع تأثیرگذار در نظام و انقلاب اسلامی می‌توان با آفت فرهنگی به مقابله برخاست.

به گزارش فارس، واقعه ۱۷ شهریور ۱۳۵۷ معروف به «جمعه سیاه» که از آن با عنوان «جمعه خونین» و «یوم‌الله» نیز یاد می‌شود، در جریان ناآرامی‌هایی بود که در نهایت به وقوع انقلاب ۱۳۵۷ ایران ختم شد.

در تاریخ ۱۷ شهریور تظاهرات مخالفان و انقلابیون در محلات جنوبی و میدان ژاله تهران منجر به سرکوب خونین تظاهرکنندگان توسط نیروهای نظامی ارتش سفاک شاهنشاهی ایران شد.

سالروز گرامیداشت شهدای قیام ۱۷ شهریور سال ۱۳۵۷ با حضور نمازگزاران مومن و عزادار در مسجد محمد رسول‌الله(ص) آستارا برگزار شد که با مداحی و ذکر مصیبت همراه بود.






تمامی حقوق اين وب سايت متعلق به شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان می باشد