صفحه نخست ارتباط با ما ورود اعضا






حرم مطهر سلطان سید جلال الدین اشرف(ع) سیاه‌پوش شد

همزمان با فرارسیدن اولین شب ماه محرم و با برگزاری آئین علم بندی ،حرم مطهر اقا سلطان سید جلال الدین اشرف (ع) آستانه اشرفیه در شرق گیلان سیاه پوش شد. به گزارش ایرنا، این آئین معنوی دیشب با حضور اقشار مختلف مردم عزادار منطقه ، زائرین و مداحان ، با برافراشتن پرچم یا حسین (ع) […]

کد خبر : 23046 | 11:41 ق.ظ | ۱۲ مهر , ۱۳۹۵

آستانه اشرفیه60

همزمان با فرارسیدن اولین شب ماه محرم و با برگزاری آئین علم بندی ،حرم مطهر اقا سلطان سید جلال الدین اشرف (ع) آستانه اشرفیه در شرق گیلان سیاه پوش شد.

به گزارش ایرنا، این آئین معنوی دیشب با حضور اقشار مختلف مردم عزادار منطقه ، زائرین و مداحان ، با برافراشتن پرچم یا حسین (ع) در حرم مطهر آستانه اشرفیه برگزار شد.

در این آئین علم بندی که با مداحی و نوحه خوانی مداحان اهل بیت (ع) همراه بود ،هیاتهای مذهبی با به راه اندازی دستجات مختلف سوگواری در غم شهادت حضرت امام حسین (ع) و رنجهای اهل بیت (ع) در واقعه جانگداز عاشورا به عزاداری پرداختند.
همچنین در این آئین مذهبی یکی از عزاداران حسینی در میان حزن و اندوه مردم سوگوار ، علمی را که نماد سوگواری و عزاداری ایام شهادت امام حسین (ع) و یاران باوفایشان است را در قسمتی از حرم مطهر آقا سلطان سید جلال الدین اشرف (ع) نصب می کند.
در ادامه نصب این علم ، عزاداران و سوگواران حسینی با برگزاری دستجات عزاداری به سمت بقعه آقا سید محمد (ع) آستانه اشرفیه حرکت کرده و علم دیگری را در این بقعه متبرکه نصب می کنند.
گفتنی است برگزاری آئین علم بندی و سیاه پوش کردن حرم مطهر آقا سلطان سید جلال الدین اشرف (ع) آستانه اشرفیه ،برادر بزرگوار حضرت امام رضا (ع) یکی از آئینهای مذهبی و سنتی است که بیش از یکصد سال قدمت دارد.
برگزاری این آئین معنوی نشانگر آغاز آئینها و مراسمات سوگواری ایام ماه محرم و شهادت سالار شهیدان حضرت امام حسین (ع) است که همه ساله با حضور پرشور دوستداران اهل بیت (ع) برگزار می شود.
به گزارش خبرنگار ایرنا همزمان با فرارسیدن ایام ماه محرم ، آئین علم بندی و سیاه پوش کردن دیگر بقاع متبرکه شهرستان آستانه اشرفیه نیز با حضور پرشور مردم متدین برگزار شد.
همچنین به این مناسبت معابر مختلف مناطق شهری و روستائی آستانه اشرفیه نیز سیاه پوش شده و مردم متدین با برافراشتن پرچمهای یا حسین (ع) ،یا ابالفضل (ع) و… در سردرب منازل خویش ، برای برگزاری آئینهای سوگواری و عزاداری ماه محرم آماده می شوند.






تمامی حقوق اين وب سايت متعلق به شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان می باشد