صفحه نخست ارتباط با ما ورود اعضا






مراسم تودیع و معارفه قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با حضور آیت‌الله جنتی

مراسم تودیع و معارفه قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، با حضور آیت الله جنتی نماینده معزز ولی فقیه و رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی برگزار شد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، آیت الله احمد جنتی، نماینده معزز ولی فقیه و رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در مراسم تودیع و معارفه قائم این […]

کد خبر : 23109 | 1:30 ب.ظ | ۱۸ مهر , ۱۳۹۵

%d8%a2%db%8c%d8%aa-%d8%a7%d9%84%d9%84%d9%87-%d8%ac%d9%86%d8%aa%db%8c-82

مراسم تودیع و معارفه قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، با حضور آیت الله جنتی نماینده معزز ولی فقیه و رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، آیت الله احمد جنتی، نماینده معزز ولی فقیه و رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در مراسم تودیع و معارفه قائم این شورا که پیش از ظهر روز شنبه؛ ۱۷ مهرماه در دفتر مرکزی برگزار شد، با اشاره به خدمات ارزشمند اصغر آب خضر در طول ۳۵ سال قائم مقامی نهاد مقدس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گفت: این نهاد همواره توانسته با مدیریت خالصانه و صادقانه ایشان، خدمات موثری برای نظام داشته باشد. وی افزود: ما در طول ۳۵ سال گذشته در اصولی مانند پاسداری از انقلاب، ولایت فقیه، احترام به خون شهدا و مقابله با استکبار و جریان های منحرف و ضد انقلاب با هم هماهنگ و هم فکر بودیم و علت این که توانستیم در کنار هم به نظام اسلامی و ملت ایران خدمت کنیم، همین هم سویی و همفکری در اصول بود.

آیت الله جنتی با اشاره به مراسم تاثیرگذار شیرخوارگان حسینی که روز جمعه در سراسر کشور و ۴۱ کشور جهان برگزار شد، گفت: این برنامه هر انسانی را تحت تاثیر قرار می دهد. برنامه ای که کاملا هدفمند و به صورت نمادین و هنرمندانه طراحی شده و هدف اصلی عزاداری های سید الشهداء(ع) را که انزجار از ظالم و ظلم و حمایت و همدردی با مظلوم است، به خوبی تداعی کرده و محقق می سازد.

دبیر شورای نگهبان اضافه کرد: با دیدن این برنامه، هر دلی اگر از سنگ نباشد به درد می آید و هر چشمی که جمود نداشته باشد، اشک می ریزد و هنر همین است که توانسته بهتر از هر کتاب و سخنرانی، هدف اصلی عزاداری های امام حسین(ع) را به تصویر بکشد.

آیت الله جنتی، با اشاره به این که در هفته امر به معروف و نهی از منکر قرار داریم گفت: فلسفه عاشورا و اهداف این قیام، باید با استفاده از ابزار هنر و جلوه های هنری تبیین شود و مقام معظم رهبری نیز بر این نکته تاکید فرمودند.

وی در بخش دیگری از سخنانش اضافه کرد: یکی از مهمترین ویژگی و کارهای شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی این است که حضور مردم در صحنه را به نمایش می گذارد و این کاری است که از هیچ نهاد و سازمان دیگری ساخته نیست و تنها از نهادی مانند شورا بر می آید.

آیت الله جنتی همچنین اظهار کرد: شورا در این زمینه موفقیت های بسیار خوبی داشته و در صحنه های حساس و بحرانی توانسته نقش مهمی در خنثی کردن توطئه های دشمنان، بر علیه ملت و نظام اسلامی ایفا کند.

رئیس مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که یکی از آسیب ها و آفت های برگزاری مراسم، کلیشه ای بودن آنهاست، اظهار امیدواری کرد، نهاد شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی هر سال ارتقاء و تکامل پیدا کرده و با استفاده از نیروهای جوان، انقلابی و خوش فکر بتواند متحول شود.

دبیر شورای نگهبان در ادامه تاکید کرد: شورا هماهنگی تبلیغات اسلامی، باید از توان و نیروی افراد خارج از شورا و صاحب نظران دلسوز و انقلابی نیز بهره برده و در انجام کارها و مسئولیت هایش با آنها مشورت و همفکری کند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی اضافه کرد: در انجام امور شورا، از نظرات مسئولین و نیروهای استانی، باید بیشتر استفاده شود، چرا که برخی نظران و افکار آنان، بسیار موثر و راهگشا بوده و برای شورا مفید است.

آیت الله جنتی در ادامه با بیان این که قائم مقام جدید شورا از همکاران با سابقه و آشنا با وظایف این نهاد است، از همه مدیران و کارکنان مجموعه خواست، نهایت همکاری را با ایشان داشته باشند.

رئیس مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنانش، با اشاره به نزدیک بودن انتخابات ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: از همه همکاران شورا انتظار دارم به عنوان کارکنان یک نهاد تبلیغی و فرهنگی، اطلاعات خود را به روز کنند، افکار و جریان های موافق و مخالف را بشناسند و نسبت به آنها حساس باشند.

آیت الله جنتی همچنین خاطرنشان کرد: همه شما به عنوان نیروهای یک نهاد تبلیغاتی و انقلابی، مسئول هستنید و باید اطلاعات به روز و دقیقی از اتفاقاتی که در کشور در حال وقوع است، داشته باشید و نسبت به مسائل جاری و عملکرد دشمن، هم در داخل و هم در خارج، بی تفاوت نباشند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در ادامه به مساله نفوذ اشاره کرد اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب، بارها نسبت به این مساله هشدار دادند و شما نیز باید هوشیار باشید و بدانید که نفوذ بیشتر در کجا اتفاق می افتد و چگونه ایجاد می شود. جریان های نفوذی داخلی و خارجی را بشناسید و نسبت به آنها آگاه باشید.

آیت الله جنتی اضافه کرد: رهبری تاکنون در همه زمینه ها با هشدار و تذکر به موقع، کشور را از انواع فتنه ها نجات داده و روشنگری، تذکرات و سخنرانی های ایشان موجب خنتی شدن فتنه دشمنان شده و اجازه نداده انقلاب از مسیر اصلی خود منحرف شود.

دبیر شورای نگهبان در ادامه سخنانش، مسئولین و کارکنان شورا را به دقت در استفاده از بیت المال، رعایت قوانین و مقررات و عمل به احکام الهی سفارش کرد و افزود: در مصرف بیت المال حد اعتدال را رعایت کنید و از افراط و تفریط بپرهیزید چرا که همان طور که اصراف حرام است، سخت گیری نابجا نیز جایز نیست.

آیت الله جنتی در پایان گفت: امیدوارم خداوند متعال هرآنچه را که برای کشور و ملت ما خیر است، مقدر فرموده و مملکت ما را که مملکت عاشورایی و حسینی است از آسیب دشمنان حفظ نماید.

****

در ابتدای این جلسه اصغر آب خضر، قائم مقام سابق شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، در سخنانی با اشاره به دلایل استعفای خود گفت: پس از پیروزی انقلاب از خداوند خواستم زمینه ای فراهم کند تا بتوانم در مسیر خدمت به نظام اسلامی و انقلاب، قدم بردارم و خدا را شاکرم که توانستم سالها در مکتب اخلاقی و تربیتی حضرت آیت الله جنتی، صادقانه خدمت کنم و در محضر ایشان درس بیاموزم.

وی با اشاره به شرایط جسمی و بیماری قلبی گفت: از آیت الله جنتی به خاطر قبول استعفایم تشکر می کنم و خوشحالم که روز به روز شاهد پیشرفت و ارتقاء جایگاه شورا باشم.

پس از سخنان اصغر آب خضر، نصرت الله لطفی، قائم مقام شورا ی هماهنگی تبلیغات اسلامی نیز در سخنانی با بیان این که از هیچ سمتی جز به رسم ادای تکلیف و انجام وظیفه استقبال نمی کنم، گفت: امیدوارم بتوانم با مشورت و همکاری مدیران و کارکنان شورا، توفیق خدمتگذاری به نظام اسلامی و ملت ایران را داشته باشم و در پیشبرد اهداف نهاد مقدس شورا و ادای وظایفم با یاری همکاران مجموعه موفق باشم.






تمامی حقوق اين وب سايت متعلق به شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان می باشد