صفحه نخست ارتباط با ما ورود اعضا







نشست هماهنگی برگزاری مراسم جانباز شهید آیت الله احسانبخش + تصاویر

به گزارش روابط عمومی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان، نشست هماهنگی برگزاری مراسم سالگرد نماینده فقید حضرت امام(ره) و مقام معظم رهبری در استان گیلان، جانباز شهید حضرت آیت الله احسانبخش، صبح  18 اردیبهشت در بیت ایشان یرگزار گردید. رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان در این نشست با اشاره به نقش حضرت آیت الله […]

کد خبر : 2332 | 10:25 ق.ظ | ۱۹ اردیبهشت , ۱۳۹۲

به گزارش روابط عمومی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان، نشست هماهنگی برگزاری مراسم سالگرد نماینده فقید حضرت امام(ره) و مقام معظم رهبری در استان گیلان، جانباز شهید حضرت آیت الله احسانبخش، صبح  18 اردیبهشت در بیت ایشان یرگزار گردید.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان در این نشست با اشاره به نقش حضرت آیت الله احسانبخش در  پیروزی انقلاب اسلامی، گفت: برگزاری یک مراسم در مرکز استان در شأن آن شهید نیست و باید یادبود ایشان در شهرستانهای دیگر استان نیز نهادینه گردد.

حجت الاسلام و المسلمین اشجری با بیان اینکه  باید آثار ماندگار نماینده فقید حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری در استان، احیا گردد، افزود: تشکیل دبیرخانه ستاد دائمی  شهید احسانبخش فرصت مناسبی برای جمع آوری، حفظ و نشر آثار ایشان می باشد و این امر مشروط به تامین اعتبارات مالی لازم است.

وی برگزاری کنگره ملی جهت تبیین زوایای شخصیت حضرت آیت الله احسانبخش را ضروری خواند و اظهار داشت: کتاب آثار الصادقین و تفسیر برخی سوره های قرآن کریم یادگار ماندگار ایشان است که باید شرایط تجدید چاپ این آثار فراهم گردد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان با بیان اینکه روحیه بالا و همت والای آیت الله احسانبخش باید الگوی همگان خصوصا جوانان شود، ادامه داد: باید تلاش شود این جانباز شهید و خدماتش به انقلاب اسلامی بیش از پیش به نسل جوان شناسانده شوند.

حجت الاسلام و المسلمین اشجری، آیت الله احسانبخش را محور مجاهدت و تلاش های مردم شهید پرور گیلان در هشت سال دفاع مقدس دانست و افزود: کمک های هزار کامیونی به جبهه های حق علیه باطل که هرگز از یادها نخواهد رفت، به کوشش ایشان صورت گرفته است.

وی در پایان سخنانش ابراز امیدواری نمود تا با هماهنگی دستگاههای فرهنگی استان و برنامه ریزی مناسب و همکاری خانواده شهید، دین خود را به حضرت آیت الله احسانبخش ادا نمائیم.

در ابتدای این نشست مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان از تشکیل دبیرخانه دائمی ستاد شهید آیت الله احسانبخش خبر داد و گفت: حق این شهید بزرگوار در برگزاری مراسم یادبود به مراتب بالاتر از مراسم برگزار شده تاکنون است و باید این مراسم امسال به صورت شایسته ای برگزار گردد و ضعف های سال های گذشته مرتفع گردد.

اسماعیلی تبیین ویژگی های فردی شخصیت حضرت آیت الله احسانبخش را ضروری خواند و افزود: باید ابعاد شخصیتی این شهید همچون فقاهت، سیاست و معلمی تبیین گردند تا حق ایشان به شایستگی ادا گردد.

در پایان این مراسم خانواده شهید، خواستار برگزاری مراسمی در شأن این شهید بزرگوار در مرکز استان و دیگر شهرستان ها شدند.

مراسم سالگرد شهادت نماینده فقید حضرت امام(ره) و مقام معظم رهبری در گیلان، راس ساعت 10 صبح روز دوشنبه 13 خرداد در مصلی امام خمینی(ره) شهر رشت برگزار می گردد.

 

11

12

13

14

15

16

17

18

 

آیت ‌الله احسانبخش نماینده فقید ولی فقیه در گیلان در سال 1311 در روستای لیفشاگرد شهرستان صومعه‌ سرا متولد شد و پس از سال‌ ها تلاش در راه خدمت به اسلام و انقلاب اسلامی در سال 61 به دست منافقان ترور شد.
این ترور ناکام ماند و آیت‌ الله احسانبخش سال‌ ها در زمینه ارتقای ارزش‌ ها و باورهای دینی مردم تلاش کرد تا اینکه در سال 1380 و پس از سال ‌ها تحمل رنج ناشی از آسیب ‌های جسمانی این ترور دعوت حق را لبیک گفت.
 وی 52 عنوان کتاب متنوع در زمینه‌ های تاریخی و علوم دینی نگاشت و مصلی امام خمینی (ره) رشت نیز توسط وی احداث شده است.

 






تمامی حقوق اين وب سايت متعلق به شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان می باشد