صفحه نخست ارتباط با ما ورود اعضا






نشست ستاد دهه فجر گیلان با حضور استاندار/ جشنواره مطبوعات فجر انقلاب گیلان ملی برگزار شود +تصاویر

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان گفت: امسال جشنواره مطبوعات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری تحلیلی فجر انقلاب اسلامی گیلان به‌صورت ملی برگزار شود. حجت‌الاسلام والمسلمین مجتبی اشجری، اول آذر در جلسه ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی گیلان با اشاره به تشکیل ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی در تهران اظهار کرد: ستادهای استانی، شهرستانی و بخش‌ها […]

کد خبر : 23535 | 8:09 ق.ظ | ۲ آذر , ۱۳۹۵

r18a7863

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان گفت: امسال جشنواره مطبوعات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری تحلیلی فجر انقلاب اسلامی گیلان به‌صورت ملی برگزار شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین مجتبی اشجری، اول آذر در جلسه ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی گیلان با اشاره به تشکیل ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی در تهران اظهار کرد: ستادهای استانی، شهرستانی و بخش‌ها برنامه‌ریزی لازم برای اجرای برنامه‌های دهه فجر انقلاب اسلامی را انجام می‌دهند.

وی به تلاش ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی در مردمی برگزار کردن برنامه‌ها اشاره کرد و افزود: مقام معظم رهبری فرمودند؛ ۲۲ بهمن و دهه فجر برای ما اهمیت ویژه‌ای دارد و یکی از بزرگ‌ترین جشن‌های انقلاب اسلامی است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان با بیان اینکه مقام معظم رهبری فرمودند؛ ۲۲ بهمن برای ملت ما در حکم عید فطر، عید قربان، عید غدیر و عید نوروز واقعی است، تصریح کرد: دهه فجر عید ولادت امامت در کشور است.

اشجری، مردمی‌بودن را شاکله انقلاب اسلامی خواند و بیان کرد: مردم انقلاب را پدیدار کردند بنابراین ملت سبب پایداری انقلاب اسلامی هستند.

وی بر نقش‌آفرینی مردم با تمام وجود در جشن‌های انقلاب اسلامی تأکید کرد و گفت: در سی‌وهشتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی تلاش می‌کنیم برنامه‌های مربوط به دهه فجر پر‌جاذبه‌تر و هنرمندانه‌تر نسبت به سال گذشته برگزار شود.

*مردمی برگزار کردن برنامه‌ها نباید توجیه کم‌کاری مدیران باشد

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان متذکر شد: مردمی برگزار کردن برنامه‌های دهه فجر انقلاب اسلامی نباید محملی برای فرار و توجیه کم‌کاری برخی از مدیران و مسؤولان باشد.

اشجری با اشاره به توقع ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی گیلان از دستگاه‌های دولتی، خاطرنشان کرد: کمک مدیران در پر‌رنگ‌تر برگزار کردن برنامه‌های دهه فجر انقلاب اسلامی موجب شیرینی بیشتر برگزاری این برنامه‌ها می‌شود.

وی به تشکیل ۲۱ کمیته در ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی گیلان در سال گذشته اشاره کرد و یادآور شد: سال گذشته تعداد یک‌هزار و ۵۰۰ برنامه با گستره استانی، شهرستانی و روستایی برگزار شده است.

r18a7883

*برگزاری راهیمایی ۲۲ بهمن در ۵۸ نقطه گیلان

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان با بیان اینکه در مجموع تعداد پنج هزار فعالیت در دهه فجر سال ۹۴ در استان برگزار شده است، اظهار کرد: سال گذشته راهپیمایی با شکوه ۲۲ بهمن در ۵۸ نقطه از گیلان برگزار شده است.

اشجری به فعالیت کمیته‌های تخصصی دهه فجر انقلاب اسلامی گیلان در سه‌محور اشاره کرد و افزود: فراهم‌سازی زمینه مشارکت دستگاه‌های دولتی و ایجاد هماهنگی و هم‌افزایی موثر بین سازمان‌ها و نهادها نخستین محور برنامه کمیته‌های ستاد مذکور است.

وی با اشاره به طراحی، برنامه‌ریزی و اجرای برنامه‌های لازم در دهه فجر در حوزه مرتبط با نهادهای عضو کمیته‌های ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی، بیان کرد: فراهم‌سازی زمینه مشارکت کانون‌های موثر مردمی و اقشار وابسته به عملکرد کمیته‌ها در ایام‌الله دهه مبارک فجر از جمله برنامه‌ریزی کمیته‌های تخصصی ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی گیلان در سال گذشته بود.

*«گفتمان انقلاب اسلامی زمینه‌ساز امنیت پایدار و تحقق اقتصاد مقاومتی»

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان به شعار دهه فجر انقلاب اسلامی در سال ۹۵ اشاره کرد و گفت: امسال دهه فجر انقلاب اسلامی با عنوان «گفتمان انقلاب اسلامی زمینه‌ساز امنیت پایدار و تحقق اقتصاد مقاومتی» نام‌گذاری شده است.

اشجری با بیان اینکه گفتمان انقلاب اسلامی در واقع ایدئولوژی انقلاب اسلامی است، تصریح کرد: زمینه‌سازی امنیت پایدار راهبرد انقلاب اسلامی محسوب می‌شود ضمن اینکه تحقق اقتصاد مقاومتی، شعار و سیاست سال است.

وی به وجود نقص‌هایی در اجرای برنامه‌ها در سال گذشته اشاره کرد و یادآور شد: امسال پیشنهاد می‌کنیم به فرمانداران و مدیران دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شود مساعدت لازم با مسؤولان کمیته‌های ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی گیلان داشته باشند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان متذکر شد: باید تلاش کنیم ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی در تمام اداره‌ها، شهرستان‌ها، بخش‌ها، روستاها و حتی مدارس استان تشکیل شود.

اشجری با اشاره به برگزاری دو انتخابات بزرگ شوراهای اسلامی شهر و روستا و ریاست جمهوری در اردیبهشت‌ماه سال آینده، خاطرنشان کرد: داوطلبان و طرفداران انتخابات شوراها و ریاست جمهوری از جشن‌های مربوط به انقلاب اسلامی نباید به نفع خود بهره‌برداری کنند.

وی به تلاش دشمنان در شبکه‌های مجازی به‌منظور ناامید کردن مردم به‌ویژه نسل جوان اشاره کرد و افزود: به نظر می‌رسد ضرورت تبیین عملکرد ۳۸ ساله نظام اسلامی برای جامعه مهم است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان با بیان اینکه صدا و سیما در امیدوار کردن مردم نقش‌آفرین است، اظهار کرد: صدا و سیما می‌تواند دستاوردهای انقلاب اسلامی را هنرمندانه تبیین کند.

اشجری، خواستار کمک دستگاه‌های اجرایی به صدا و سیما برای تبیین عملکرد ۳۸ ساله نظام اسلامی برای مردم شد و افزود: صدا و سیما می‌تواند مردم را در مسیر آینده امیدوار کند.

r18a7890

*غربت ویژه شهدای انقلاب اسلامی

وی با اشاره به کم لطفی در اجرای برنامه‌ها نسبت به شهدای انقلاب اسلامی، بیان کرد: شهدای انقلاب اسلامی از غربت ویژه‌ای برخوردارند و برخی از مدیران حتی نمی‌دانند مزار شهدای انقلاب در کدام قسمت از گلزار شهدا واقع شده است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان بر اهتمام ویژه در برگزاری یادواره شهدای انقلاب اسلامی تأکید کرد و گفت: سال‌های گذشته بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان یادواره شهدای انقلاب اسلامی را برگزار می‌کرد و نیاز است امسال یادواره شهدای انقلاب به صورت مجزا برگزار شود.

اشجری، خواستار بهره‌گیری از ظرفیت بقاع متبرکه در برگزاری جشن‌های انقلاب اسلامی شد و تصریح کرد: در دهه فجر انقلاب اسلامی می‌توان در هر کدام از شهرستان‌ها ۱۰ برنامه در ۱۰ بقعه متبرکه برگزار کرد و در واقع ۱۶۰ برنامه در ۱۶ شهرستان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه کمیته‌های تخصصی دهه فجر انقلاب اسلامی تلاش بسیاری انجام می‌دهند، خاطرنشان کرد: برخی از کمیته‌ها بودجه‌ای در اختیار ندارند اما پای‌کار هستند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان به تلاش ویژه کمیته روستایی و عشایری در راستای اجرای برنامه‌های دهه فجر انقلاب اسلامی در روستاها اشاره کرد و یادآور شد: فعالیت کمیته مذکور در روستاها بسیار جالب و دل‌چسب بود.

اشجری با اشاره به اعلام ۵۹۰ برنامه کمیته ورزش و جوانان دهه فجر انقلاب اسلامی در سال گذشته، اظهار کرد: تعداد ۵۳۰ برنامه در حوزه ورزش بود و نیاز است اداره‌کل ورزش و جوانان گیلان در اجرای برنامه‌های غیر‌ورزشی برای جوانان تجدید نظر کند.

وی بر پایبندی به اجرای جدول زمانبندی برنامه‌ها توسط کمیته‌های دهه فجر انقلاب اسلامی گیلان تأکید کرد و افزود: برخی از کمیته‌ها برنامه‌ای را پیش‌بینی می‌کنند اما به‌موقع اجرا نمی‌شود.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان با اشاره به برگزاری جشنواره مطبوعات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری تحلیلی به‌صورت استانی و منطقه‌ای در سال‌های گذشته در استان، تصریح کرد: امسال به‌دنبال برگزاری جشنواره مطبوعات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری تحلیلی به‌صورت ملی هستیم و زمان کافی برای اجرای آن وجود دارد.

اشجری به پای‌کار آمدن تمام رسانه‌ها در برنامه‌های دهه فجر انقلاب اسلامی با برگزاری جشنواره مذکور اشاره کرد و گفت: بسیاری از عملکردها در جشنواره مطبوعات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری تحلیلی به نمایش گذاشته می‌شود و اگر امکان برگزاری آن به‌صورت ملی وجود ندارد باید به‌صورت منطقه‌ای برگزار شود.

وی با تأکید بر مستندسازی برنامه‌های اجرایی در دهه فجر انقلاب اسلامی توسط دستگاه‌ها، بیان کرد: سالانه تمام عملکرد کمیته‌های دهه فجر انقلاب اسلامی گیلان در دو جلد کتاب منتشر می‌شود و این فعالیت‌ها باید در تاریخ باقی بماند.

r18a7990

r18a7900

r18a7860

r18a7917

r18a7997-copy






تمامی حقوق اين وب سايت متعلق به شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان می باشد