صفحه نخست ارتباط با ما ورود اعضا






لحظه ورود امام (ره) به میهن شیرین ترین خاطره طول دوران زندگی‌ام است

یک مبارز انقلابی گفت: لحظه ورود امام خمینی(ره) به خاک میهن اسلامی در ۱۲ بهمن سال ۱۳۵۷ شیرین ترین خاطره طول دوران زندگی‌ام است. علی پورواجد، یکی از مبارزان انقلابی بندرآستارا با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران معجزه عصر معاصر است، اظهارکرد: آغاز، پیروزی و استمرار انقلاب اسلامی ایران به خواست خداوند متعال است. وی […]

کد خبر : 24538 | 3:41 ب.ظ | ۹ بهمن , ۱۳۹۵

یک مبارز انقلابی گفت: لحظه ورود امام خمینی(ره) به خاک میهن اسلامی در ۱۲ بهمن سال ۱۳۵۷ شیرین ترین خاطره طول دوران زندگی‌ام است.

علی پورواجد، یکی از مبارزان انقلابی بندرآستارا با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران معجزه عصر معاصر است، اظهارکرد: آغاز، پیروزی و استمرار انقلاب اسلامی ایران به خواست خداوند متعال است.

وی به مبارزات انقلابی خود علیه رژیم شاهنشاهی اشاره کرد و افزود: نشانههای انقلاب و حرکات پنهانی مردم ولایتمدار آستارا در سال ۱۳۵۶ در قالب محافل قرآنی در مساجد عباسیه، میرزا و  امام جعفر صادق(علیه السلام) نمایان شد.

این مبارز انقلابی تصریح کرد: شرکت کنندگان در این محافل قرآنی پس از اتمام کلاسها یکی یکی و به فاصله حدود ۲ دقیقه از مسجد خارج می‌شدند چرا که تحت تعقیب ساواک بودند.

پورواجد گفت: توزیع کتابهایی از شهید مطهری، دکتر شریعتی، مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی و مهدی بازرگان از جمله فعالیت‌های انقلابیون در دوران اولیه شروع راهپیمایی‌ها در شهرستان مرزی آستارا بود.

این مبارز انقلابی با بیان اینکه در دوران شکل گیری قیام‌های مردمی در آستارا هر جای شهر زیر ذره بین نیروهای ساواک بود، افزود: در آن دوران به خاطر مرزی بودن آستارا بعد از رشت این شهرستان برای ساواکی‌ها اهمیت ویژه‌ای داشت و به این خاطر به شدت به آن حساس بودند.

وی به چگونگی مبارزات انقلابی خود علیه رژیم پهلوی اشاره و تصریح کرد: همزمان با قیام مردم در سراسر کشور، مردم آستارا نیز در اواخر مهرماه سال ۵۷ راهپیمایی به یادماندنی را انجام داده و با شعارهای مرگ بر شاه مرگ بر شاه و درود بر خمینی و سلام بر شهیدان علیه ستم شاهنشاهی به پا خاستند.

پورواجد در ادامه بیان خاطراتش در دوران انقلاب به دیدار خود با رییس آگاهی آستارا اشاره کرد و افزود: رییس آگاهی به خاطر دوستی که با بنده داشت مرا از دستگیری به دست نیروهای ساواک مطلع و از من خواست که از شهر خارج شوم و بنده نیز به خانه عمویم در روستای هودول رفتم.

وی با بیان اینکه مقر ساواک را در یک هوای ابری به کمک انقلابیون تسخیر کردیم، افزود: بعد از تسخیر و آتش کشیدن ساختمان، ساواکی ها اقدام به فرار کردند.

این مبارز انقلابی با اشاره به حضور انقلابیون در ۷ بهمن سال ۱۳۵۷ جلوی قهوه خانه‌های شهر گفت: در آن دوران بیشتر مردم در خانه تلویزیون نداشتند و انقلابیون به خاطر شنیدن خبر ورود حضرت امام خمینی(ره) به میهن اسلامی به جلوی قهوه خانهها آمدند و وقتی مجری تلویزیون اعلام کرد که امام خمینی(ره) به دلایل امنیتی وارد ایران نمی‌شود با شعارهای مرگ بر شاه مرگ بر شاه صحنه را ترک کردند.

وی بیان کرد: در ساعت ۹:۳۳دقیقه ۱۲ بهمن امام راحل وارد کشور شد و مردم به جشن و شادی پرداخته و این شیرین ترین خاطره طول دوران زندگی‌ام است.

این مبارز انقلابی به پایین کشیدن مجسمه شاه جلوی بیمارستان توسط انقلابیون آستارایی اشاره کرد و افزود: در ۱۸ بهمن سال ۱۳۵۷ انقلابیون در حالی که ماموران شهربانی اسلحه‌ها را به طرف مردم گرفته بودند مجسمه شاه را پایین کشاندند.

وی تصریح کرد: اگر در این اقدام انقلابی افرادی با تیراندازی مامورین شهید می‌شدند حادثه ای تلخ رخ می‌داد که باید به نظر بنده نمادی از انقلاب در جلوی بیمارستان نصب شود.

.

.

پورواجد گفت: تشکیل کمیته امنیت شهر به همت انقلابیون نیز از دیگر خاطراتی است که از آن دوران به یاد دارم.

وی علت حضور خود در تظاهرات علیه شاه را عشق به امام خمینی(ره) دانست و خاطر نشان کرد: افتخار می‌کنم که در راه امام راحل و اسلام گام برداشتم.

این مبارز انقلابی تنها عامل پیروزی انقلاب اسلامی علیه رژیم ستم شاهی را در اعتقاد ملت ایران به قرآن و اسلام ذکر کرد و افزود: ملت ایران با توکل بر خدا و با الگوگیری از نهضت عاشورا و به رهبری حضرت امام خمینی(ره) در برابر ظلم و ستم‌های آن دوران ایستادند و انقلاب به پیروزی رسید.

وی تصریح کرد: به برکت وجود ولایت فقیه امروز کشور ما در همه عرصه‌ها به قلههای عزت و افتخار رسیده است.

پورواجد گفت: پرچم این انقلاب زیر سایه توجهات خدا، امام زمان(عجل الله تعالی فرجه الشریف) و هدایتهای رهبر معظم انقلاب به دست صاحب اصلی‌اش میرسد و پرچم کفر سرنگون میشود./ شبستان






تمامی حقوق اين وب سايت متعلق به شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان می باشد