صفحه نخست ارتباط با ما ورود اعضا






برگزاری همایش استانی بانوان «زن و حضور در انقلاب» با سخنرانی دکتر زهرا مصطفوی

 مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری گیلان در نشست خبری کمیته بانوان ستاد بزرگداشت دهه فجر انقلاب اسلامی گیلان، با اشاره به نقش آفرینی شهدای زن در پیروزی انقلاب و ایثارگری های آنان، اظهار کرد: در تمامی صحنه های انقلاب زنان پا به پاری مردان تلاش و فعالیت کردند. فاطمه رفیعی با اشاره به باور و اعتقاد […]

کد خبر : 24594 | 11:08 ق.ظ | ۱۱ بهمن , ۱۳۹۵

 مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری گیلان در نشست خبری کمیته بانوان ستاد بزرگداشت دهه فجر انقلاب اسلامی گیلان، با اشاره به نقش آفرینی شهدای زن در پیروزی انقلاب و ایثارگری های آنان، اظهار کرد: در تمامی صحنه های انقلاب زنان پا به پاری مردان تلاش و فعالیت کردند.

فاطمه رفیعی با اشاره به باور و اعتقاد معمار کبیر انقلاب به نقش آفرینی مردم، افزود: انقلاب اسلامی با فداکاری شهدا و جانبازان تحت هدایت و رهبری پیامبرگونه امام راحل به ثمر رسید و امروز به الگویی برای جهانیان تبدیل شده است.

وی با اشاره به گذشت حدود چهار دهه از عمر انقلاب، عنوان کرد: زنان جامعه ما در دهه اول پیروزی انقلاب رنج ها و مشقات زیادی را متحمل شدند و لذا برپایی نظام را مرهون آنان هستیم. همراهی زنان با مردان در دهه دوم انقلاب و عرصه توسعه و سازندگی نیز ویژه است.

رفیعی با اشاره به رشد چشمگیر بانوان در زمینه آموزش و ارتقای علمی همزمان با آغاز دهه سوم انقلای، عنوان کرد: امروز بیش از ۶۰ درصد دانشگاهیان و مراکز علمی را زنان تشکیل می دهند. در دهه چهارم نیز شاهد حضور آگاهانه، مشتاق و مصمم بانوان برای فعالیت در تمامی عرصه های سیاسی، اجتماعی و اقتصادی هستیم.

این مقام مسئول با بیان اینکه در آستانه دو انتخابات بزرگ ریاست جمهوری و شورای اسلامی شهر و روستا در اردیبهشت ۹۶ هستیم، خاطرنشان کرد: امیدواریم که بانوان در این دوره نیز پررنگ تر از گذشته به ایفای نقش بپردازند و گام های بلندی در عرصه سیاسی کشور بردارند.

وی از اجرای بالغ بر ۱۸ هزار و ۹۴۰ ویژه برنامه دهه فجر در سطح فرمانداری های سراسر استان خبر داد و متذکر شد: برگزاری ۲۰۸ کارگاه آموزشی در زمینه ارتقای بهداشت و سلامت و تحکیم بنیان خانواده، ۶ جشنواره، ۴۸ همایش، ۲ هزار و ۳۳۵ نشست مختص بانوان، ۶۲۸ نمایشگاه بانوان در عرصه های مختلف و بالغ بر ۲ هزار و ۷۶۱ برنامه جهت تجلیل از بانوان فعال و خانواده های شاهد و ایثارگر از جمله این برنامه هاست.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری گیلان برگزاری همایش شاخص استانی بانوان تحت عنوان «زن و حضور در انقلاب» در ۱۴ بهمن خبر داد و خاطرنشان کرد: این برنامه با محوریت پاسداشت مرحوم مرضیه حدیدچی(دباغ) و با حضور دکتر زهرا مصطفوی، دختر حضرت امام خمینی(ره) در گلزار شهدای رشت برگزار خواهد شد.

وی همچنین از افتتاح روستای نمونه گردشگری «حلیمه جان» در شهرستان رودبار خبر داد و یادآور شد: در این روستا زنان کارآفرین حضوری فعال دارند. همچنین بالغ بر ۳۸ طرح خودکفایی و اشتغال توسط کمیته امداد در سطح استان افتتاح خواهد شد.

رفیعی آگاه سازی و توانمندسازی خانواده ها را بهترین راهکار جلوگیری از آسیب های اجتماعی دانست و گفت: از سوی معاونت امور زنان ریاست جمهوری در ایام دهه فجر طرح «تاب آوری» در سراسر کشور برگزار خواهد شد. این طرح در استان گیلان از سوی ۲۰ سمن اجرایی می شود و در فاز نخست ۵۰۰ خانوار تحت پوشش قرار می گیرد.

این مقام مسئول با بیان اینکه بیشترین آمار طلاق مربوط به ۵ ساله اول زندگی زوجین است، خاطرنشان کرد: همزمان با دهه فجر طرح آزمایشی سه ماهه «سبک زندگی و آموزش مهارت های زندگی» در رشت کلید می خورد. همچنین دختران سال سوم دبیرستان و پیش دانشگاهی از مشاوره پیش از ازدواج بهره مند خواهند شد، زیرا اگر مشاوره پیش از ازدواج به درستی صورت بگیرد، بسیاری از مشکلات زوج های جوان کاهش پیدا می کند./ ایسنا






تمامی حقوق اين وب سايت متعلق به شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان می باشد