صفحه نخست ارتباط با ما ورود اعضا






اجرای ۶۵ برنامه در جشنواره فرهنگی هنری «فجر» شهرستان رشت

رئیس ارشاد اسلامی رشت گفت: بالغ بر ۸۰ آموزشگاه آزاد هنری با حضور یک هزار هنرمند و هنرجو، ۶۵ برنامه فرهنگی و هنری را در دهه برگزاری جشنواره فجر اجرا خواهند کرد. به گزارش ایسنا، محمد حسن پور در آیین افتتاحیه دومین جشنواره فرهنگی و هنری «فجر» اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان رشت که در […]

کد خبر : 24597 | 12:07 ب.ظ | ۱۱ بهمن , ۱۳۹۵

رئیس ارشاد اسلامی رشت گفت: بالغ بر ۸۰ آموزشگاه آزاد هنری با حضور یک هزار هنرمند و هنرجو، ۶۵ برنامه فرهنگی و هنری را در دهه برگزاری جشنواره فجر اجرا خواهند کرد.

به گزارش ایسنا، محمد حسن پور در آیین افتتاحیه دومین جشنواره فرهنگی و هنری «فجر» اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان رشت که در مجتمع خاتم الانبیاء(ص) برگزار شد، با گرامیداشت سی وهشتمین سال پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران، اظهار کرد: آموزه های اسلامی اساس انقلاب و قرآن سند توسعه انقلاب اسلامی است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان رشت با بیان اینکه وحدت، همدلی و اراده ملی برای براندازی رژیم طاغوت، مبارزه با استبداد، استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی در انقلاب تجلی یافت، افزود: مقام معظم رهبری دهه فجر را مقطع رهایی ملت ایران می دانند که گذشته را از آینده جدا می کند لذا تلاش داریم که دستاوردهای انقلاب اسلامی را در قالب هنر به جامعه معرفی کنیم.

وی زبان فرهنگی و زبان هنری را زبانی تاثیرگذار و عمیق دانست و تصریح کرد: انتقال مفاهیم متعالی انقلاب و دفاع مقدس و همه ارزش های ایرانی و اسلامی از نسل گذشته به نسل های آتی در قالب فرهنگ و هنر جذاب تر و ماندگارتر خواهد بود.

این مقام مسئول با بیان اینکه صدور پیام انقلاب به جهان از طریق محصولات فرهنگی و هنری امکان پذیر می شود، گفت: آن چیزی که در عصر ارتباطات و جهانی شدن می تواند فرهنگ ایرانی و اسلامی ما و چهره انقلاب را به درستی به جهانیان معرفی کند، آثار فرهنگی و هنری ماست. در واقع باید به ارائه دستاوردهای جذاب و ماندگار خودمان بپردازیم و حضوری جدی، پرمحتوا و تاثیرگذار در رسانه های جهان داشته باشیم.

حسن پور با اشاره به برگزاری جشنواره فرهنگی و هنری «فجر» برای دومین سال پیاپی در شهرستان رشت، متذکر شد: بالغ بر ۸۰ آموزشگاه آزاد هنری در بخش های سینمایی، نمایش، موسیقی و تجسمی با حضور یک هزار هنرمند و هنرجو، ۶۵ برنامه فرهنگی و هنری را در دهه برگزاری جشنواره فجر اجرا خواهند کرد.

وی اضافه کرد: ۱۴ برنامه در بخش فرهنگی و ۴۶ برنامه هنری توسط ۱۴ آموزشگاه آزاد موسیقی، ۳ آموزشگاه فیلم سازی و ۳ آموزشگاه نمایش شامل ۱۱ نمایش صحنه ای، ۱۲ کارگاه نمایش و ۱۰ نمایش خیابانی در مجتمع خاتم الانبیاء(ص)، پلاتوی ارشاد و پیاده راه فرهنگی رشت اجرا می شود.

رئیس ارشاد اسلامی رشت همچنین با اشاره به برگزاری ۵ نمایشگاه در ایام جشنواره، گفت: نمایشگاه عکس انقلاب اسلامی از ۱۰ لغایت ۱۵ بهمن و نمایشگاه نقاشی از ۱۶ لغایت ۲۲ بهمن در گالری مارلیک و نمایشگاه خوش نویسی و نمایشگاه نگارگری از ۱۰ لغایت ۲۲ بهمن در سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری رشت اجرا خواهد شد.

دبیر جشنواره فرهنگی و هنری فجر شهرستان رشت جشنواره مذکور را فرصت مناسبی برای انتقال دستاوردهای انقلاب به نسل های آتی دانست و عنوان کرد: باید فرهنگ ایرانی و اسلامی را با زبان هنر منتقل کنیم تا از گسست فرهنگی و شکاف نسلی جلوگیری شود.






تمامی حقوق اين وب سايت متعلق به شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان می باشد