صفحه نخست ارتباط با ما ورود اعضا






مراسم تجلیل از خانواده های شهدای انقلاب و مدافع حرم در شهر رشت

مراسم تجلیل از خانواده های شهدای انقلاب و مدافع حرم در سالن دکتر رحمدل مجتمع فرهنگی و هنری خاتم الانبیاء(ص) رشت همزمان با دهه مبارک فجر برگزار شد. این مراسم با حضور دکتر سید محمد علی ثابت قدم شهردار رشت، فیروز فاضلی مدیرکل اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان ؛ علیرضا حسنی سرپرست سازمان […]

کد خبر : 24900 | 4:21 ب.ظ | ۲۰ بهمن , ۱۳۹۵

مراسم تجلیل از خانواده های شهدای انقلاب و مدافع حرم در سالن دکتر رحمدل مجتمع فرهنگی و هنری خاتم الانبیاء(ص) رشت همزمان با دهه مبارک فجر برگزار شد.

این مراسم با حضور دکتر سید محمد علی ثابت قدم شهردار رشت، فیروز فاضلی مدیرکل اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان ؛ علیرضا حسنی سرپرست سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری رشت، محمد حسن پور رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان رشت، علی خلیلی معاون فرهنگی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری رشت، برگزار شد.

سید محمد علی ثابت قدم شهردار رشت در این مراسم اظهار داشت: پیروزی انقلاب اسلامی و دهه فجر مدیون مسیر رهبری و خط امام و وحدت مردم است، خط امام تنها یک واژه و یک ذهنیت صرف نیست چرا که مردم با ذهنیت ها زندگی نمی کنند.

 وی با بیان اینکه مردم با عینیت ها و واقعیت ها زندگی می کنند گفت: اگر ما می خواهیم راه شهدا و امام را تداوم دهیم نمی توانیم در پس کوچه های ذهنی خود و بن بست های بمانیم و بگوییم می خواهیم انقلاب را حفظ کنیم.

شهردار رشت تاکید کرد: اگر قرار است خط امام در زندگی ما جاری و عینی شود باید رفتارها و عملکردهای عینی داشته باشیم، شهیدان راه خدمت بسیار مظلوم هستند چرا که این شهدا عمدتا در داخل کشور شهید شدند.

 وی افزود: شهدای دفاع مقدس توسط دشمن بیرونی که می دانستیم دشمن روبرو ، تفکری و مرتبط با مصالح کلان کشورهستند به شهادت رسیدند شهید نورانی از شهدایی است که در داخل به شهادت رسید.

 وی بررسی مسائل مانند تهاجم فرهنگی و نفوذ را مورد تاکید قرار داد و گفت: باید بدانیم که خط امام یک شعار نیست و ما نمی توانیم با برچسب خط امام، رفتارهایی متفاوت داشته باشیم چرا که خط امام مصداق عینی دارد.

فیروز فاضلی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در این مراسم با تشکر از شهردار رشت و رئیس اداره ارشاد شهرستان رشت برای برگزاری این مراسم افزود: تکلیف شهدا مشخص است، کلید واژه های انقلاب امام و شهدا هستند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با ببان اینکه امام دلها را تسخیر کرد گفت: انقلاب اسلامی تمایز بزرگی با دیگر انقلاب های دنیا دارد و آن همراهی مردم است و هر جا مردم با هم همدل شوندپیروز هستند. در این همدلی ؛ همزبانی نیز وجود داشت و کسی که این همدلی و همزبانی را نداشته باشد عملا منافق است.

فاضلی خاطرنشان کرد: وقتی انسان مسئولیت را می پذیرد بار سنکینی را به دوش می کشیدو هرکس مسئولانه مسئولیت پذیرفت باید با او همراه و همزبان بود.

فاضلی با اشاره به شهدای مدافع حرم تاکید کرد: حرم یعنی هر چیزی که حفاظت از آن مقدس است حفاظت از شهید و امام شهدا و مسئولانی که از نظام دفاع می کنند مقدس است حاشیه های سیاسی را وارد امور مقدس نکنید.

محمد حسن پور رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی رشت نیز در این مراسم با پاسداشت شان و مقام والای شهدا اظهار داشت: پایگاه اصلی انقلاب و تربیت انسانها مساجد هستند و شهدا در این مساجد رنگ خدایی گرفتند و به پیام رهبر انقلاب لبیک گفتند.

سید رضا موسوی روزان رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی رشت نیز نیز در این مراسم با اشاره به نکات مهم ایام الله دهه فجر و رهبری امام اظهار داشت: لحظاتی به این فکر کنیم امام این تصمیم را نمی گرفت و ۱۲ بهمن وارد خاک جمهوری اسلامی نمی شد قطعا انقلاب اسلامی در ۲۲ بهمن به پیروزی نمی رسید.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی رشت گفت: فرزندان این آب و خاک هم تصمیم گرفتند که حرف امام خود را گوش کنند و وارد این مسیر شوند.

موسوی روزان تاکید کرد: امام خمینی در تمام عمر خود از هیچکس و هیچ چیز نترسید و لحظه ای ترس در ایشان راه نداشت. هر جا تصمیم درست گرفته نشد ؛ دید ید که چه بلایی سر آن حرکت و انقلاب آمد ولی امام امد و بالای سر این انقلاب اسلامی ایستاد.

وی تاکید کرد: ما مدیون خون شهدا هستیم و همه کسانی که ادعا دارند می خواهند راه شهدا را ادامه بدهند باید بر این امر واقف باشند ؛ تلاش در رفع مشکلات مردم حرکت در مسیر شهدا است.

حسین داداشی رئیس هیات مدیره خانه مطبوعات گیلان نیز در این مراسم حضور مردم را پشتوانه پیروزی و تداوم انقلاب دانست و اظهار داشت: وحدت مردم و رهبری نیز از دیگر عوامل اساسی پیروزی و تداوم انقلاب است و باید از این عوامل پاسداری شود.

شعرخوانی رضا نیکوکار شاعر مطرح گیلانی و تجلیل از خانواده های شهدای انقلاب و مدافع حرم از دیگر برنامه های این مراسم بود.






تمامی حقوق اين وب سايت متعلق به شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان می باشد