صفحه نخست ارتباط با ما ورود اعضا






هنرمندان کشور باید متعهد به هنر دینی و اعتقادی باشند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با اشاره به اینکه هنر باید برگرفته از فرهنگ عمومی و عامه باشد تا ماندگار شود، اظهار کرد: هنرمندان کشور باید متعهد به هنر دینی و اعتقادی باشند. حمید حاذق نیکرو، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان در مراسم بزرگداشت روز جهانی تئاتر با عنوان «جشن اردیبهشت تئاتر […]

کد خبر : 2508 | 5:55 ق.ظ | ۲۵ اردیبهشت , ۱۳۹۲

نیکرو حمید12

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با اشاره به اینکه هنر باید برگرفته از فرهنگ عمومی و عامه باشد تا ماندگار شود، اظهار کرد: هنرمندان کشور باید متعهد به هنر دینی و اعتقادی باشند.

حمید حاذق نیکرو، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان در مراسم بزرگداشت روز جهانی تئاتر با عنوان «جشن اردیبهشت تئاتر گیلان» که عصر امروز (23 اردیبهشت) در سالن وارش مجتمع خاتم‌الانبیاء (ص) رشت برگزار شد، گفت: اردیبهشت تئاتر بهانه ای برای جمع شدن اهالی هنر نمایش و تقدیر و تشکر معنوی از این هنرمندان است.

وی تصریح کرد: همایش اردیبهشت تئاتر گیلان فضایی برای تشکر از کسانی است که با وجود مشکلات و محدودیت‌های حمایتی، همه توان خود را برای به ثمر رساندن هنر بومی به کار گرفتند.

نیکرو با بیان اینکه باید روز جهانی تئاتر بهانه ای برای تقویت هنر نمایش در سطح کشور باشد، اظهار کرد: هنر ودیعه ای است از سوی خداوند که به برخی از انسان‌ها عنایت شده است و از هنرمندان انتظار می‌رود به بهترین شکل از آن استفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه هنرمندان باید آثار ماندگار را به ثبت برسانند، خاطرنشان کرد: هنر در همه رشته‌ها مانند بازیگری و کارگردانی باید به بهترین شکل تولید شود تا برای سال‌ها ماندگار باشد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان در ادامه، افزود: کم و کاستی‌ها و نامهربانی‌ها در بخش تئاتر و نمایش نباید منجر به دلسردی اهالی این هنر شود.

نیکرو با بیان اینکه هنر ما باید برگرفته از فرهنگ عمومی و عامه باشد تا ماندگار شود، تاکید کرد: همه هنرمندان کشور باید متعهد به هنر دینی و اعتقادی باشند.

وی خاطرنشان کرد: تمام تلاش‌ها برای شکوفایی بیشتر آثار تئاتری از حیث تعداد نمایش و افزایش کیفیت در سال 92 در حال انجام است.

در ادامه مراسم، مصطفی شریعتی با اشاره به اینکه نگاه به تئاتر و اصحاب این هنر باید تغییر کند، بیان کرد: نمایش فرصتی برای نمایاندن خود، معلم بودن و درس آموزی از دیگران است.

معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، اظهار کرد: جلوه های پنهان زندگی باید از طریق تئاتر به نمایش گذاشته شود.

وی با بیان اینکه اهالی تئاتر در هر جایی که نیاز به این هنر بوده، حضور پرشور داشته‌اند، اذعان کرد: همت اصحاب این هنر موجب تعالی تئاتر خیابانی در لاهیجان شده است و اکنون این جشنواره در تاریخ تئاتری ایران ثبت شده است.

گفتنی است، در پایان این مراسم از 23 نفر از بازیگران، کارگردانان، نویسندگان و پیشکسوتان عرصه تئاتری با اهدای لوح تقدیر، تجلیل شد.






تمامی حقوق اين وب سايت متعلق به شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان می باشد