صفحه نخست ارتباط با ما ورود اعضا







برگزاری کنگره آیت الله العظمی بهجت(ره) مطالبه جدی ستاد است

حجت الاسلام والمسلمین اشجری یکی از مطالبات جدی ستاد بزرگداشت آیت الله بهجت(ره) را زمینه سازی جهت برگزاری کنگره دانست و عنوان کرد: نامگذاری خیابان های جدیدالاحداث به نام ایشان در شهرستان های استان به ویژه رشت تسری پیدا کند. حجت الاسلام والمسلمین مجتبی اشجری، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان امروز، ۱۶ فروردین […]

کد خبر : 25291 | 5:15 ب.ظ | ۱۶ فروردین , ۱۳۹۶

حجت الاسلام والمسلمین اشجری یکی از مطالبات جدی ستاد بزرگداشت آیت الله بهجت(ره) را زمینه سازی جهت برگزاری کنگره دانست و عنوان کرد: نامگذاری خیابان های جدیدالاحداث به نام ایشان در شهرستان های استان به ویژه رشت تسری پیدا کند.

حجت الاسلام والمسلمین مجتبی اشجری، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان امروز، ۱۶ فروردین در نشست ستاد بزرگداشت یاد و خاطره فقیه عارف، حضرت آیت الله العظمی بهجت فومنی(ره) که در سالن اجتماعات این شورا در رشت برگزار شد، با اشاره به فرارسیدن هشتمین سالگرد عروج عارفانه این مرجع عالیقدر جهان تشیع، اظهار کرد: سخن گفتن درخصوص جایگاه رفیع این مرجع عارف، سالک و واصل به خدا رسیده بسیار صعب سخت و سنگین است.

وی بزرگداشت آیت الله بهجت(ره)، این عالم جلیل القدر را بر همگان فرض و لازم دانست و افزود: امروز جوانان ما در عطش معارف بلند شخصیت هایی مانند مرحوم آیت الله العظمی بهجت فومنی(ره) به سر می برند.

این مقام مسئول با بیان اینکه زندگی زاهدانه و مشیء عارفانه آیت الله بهجت موجب شد که دل های بسیاری از انسان های عاشق به سمت و سوی ایشان هدایت شود، تصریح کرد: روایات دینی ما مرگ یک عالم را مرگ یه عالم می داند لذا ارتحال این عالم بزرگوار در واقع یک ثلمه «لَا یَسُدُّهَا شَیْ ءٌ» بوده است.

حجت الاسلام والمسلمین اشجری شخصیت مرحوم آیت الله بهجت را یک شخصیت کم نظیر دانست و گفت: امروزه شاید برخی ها تلاش می کنند تنها به مشیء عرفانی ایشان بپردازند، اما همراهی آیت الله بهجت(ره) با آرمان های بلند معمار کبیر انقلاب اسلامی بر کسی پوشیده نیست.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان با اشاره به ارتباط صمیمی ولی امر مسلمین با مرحوم آیت الله بهجت(ره)، متذکر شد: این ارتباط و اظهار علاقه مندی نشان دهنده همراهی آیت الله بهجت با ارزش های انقلاب بوده است.

وی دعاهای آیت الله بهجت(ره) برای پاسداران و دلاورمردانی که هشت سال در دفاع مقدس جنگیدند و حمایت های معنوی ایشان از رزمندگان فلسطینی و لبنانی در دفاع جانانه حزب الله را زبانزد عام و خاص دانست و افزود: به نظر می رسد بی انصافی است که اگر علاقه ایشان را به نظام اسلامی و ارزش های انقلاب نادیده بگیرم و ایشان را فقط به بخش عبادی و عرفانی محصور کنیم و از مشیء سیاسی ایشان غافل باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین اشجری ضمن قدردانی از اعضای ستاد بزرگداشت آیت الله بهجت(ره) جهت برگزاری باشکوه مراسم سالگرد ارتحال، خاطرنشان کرد: همه ساله برنامه های متعددی در سطح کشور و همچنین در زادگاه این عالم جلیل القدر همزمان با سالگرد ارتحال ایشان که مصادف با ۲۷ اردیبهشت است، تدارک دیده می شود، اما اگر فقط به یک مراسم استانی در فومن برای بزرگداشت مرحوم آیت الله بهجت بسنده شود، قطعا خسران مبین است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان با تاکید بر اینکه ما باید آیت الله بهجت(ره) را با ابزار هنرمندانه امروز به جوانان بشناسانیم، گفت: فاصله یک هفته ای بین مراسم استانی و مراسم محوری که در شهر مقدس قم برگزار می شود، فرصت مناسبی است تا بتوانیم برنامه های گسترده تری را در سطح استان و شهرستان ها برگزار کنیم.

وی یکی از مطالبات جدی ستاد بزرگداشت آیت الله بهجت(ره) را زمینه سازی جهت برگزاری کنگره دانست و عنوان کرد: برای ما مایه مباهات و افتخار است که در مشهد، اصفهان و شیراز خیابان هایی به نام ایشان نامگذاری شده است لذا این اقدام باید در شهرستان های استان به ویژه رشت تسری پیدا کند و یکی از خیابان های جدیدالاحداث که دارای شانیت است، به نام آیت الله العظمی بهجت فومنی(ره) نامگذاری گردد.

حجت الاسلام والمسلمین اشجری افزود: مراسم استانی هشتمین سالروز بزرگداشت یاد و خاطره حضرت آیت الله العظمی بهجت فومنی(ره) با سخنرانی آیت الله سید احمد حسینی خراسانی «عضو مجلس خبرگان رهبری»، روز پنجشنبه ۱۴ اردیبهشت در مسجد حضرت ولی عصر(عج) بالامحله شهرستان فومن  برگزار خواهد شد.






تمامی حقوق اين وب سايت متعلق به شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان می باشد