صفحه نخست ارتباط با ما ورود اعضا







برگزاری جشن بزرگ «پدران آسمانی» در گلزار شهدای رشت

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گیلان گفت:مراسم استانی جشن دیدار با «پدران آسمانی» ۲۲ فروردین در گلزار متبرک شهدای شهر رشت و در تمامی شهرستان ها همزمان با روز میلاد امام علی(ع) برگزار می شود . به گزارش ایسنا، عبدالله پاکاری، در جلسه هماهنگی ستاد جشن «پدران آسمانی»، از کارکردهای بسیار موثر مناسبت‏های مذهبی را الگوسازی […]

کد خبر : 25323 | 2:49 ب.ظ | ۱۹ فروردین , ۱۳۹۶

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گیلان گفت:مراسم استانی جشن دیدار با «پدران آسمانی» ۲۲ فروردین در گلزار متبرک شهدای شهر رشت و در تمامی شهرستان ها همزمان با روز میلاد امام علی(ع) برگزار می شود .

به گزارش ایسنا، عبدالله پاکاری، در جلسه هماهنگی ستاد جشن «پدران آسمانی»، از کارکردهای بسیار موثر مناسبت‏های مذهبی را الگوسازی مبتنی بر ارزش‏ها و اخلاقیات، بسترسازی برای تعالی انسان ها، فرصت مغتنم برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و تحقق آرمان شهدای گرانقدر و اهداف عالی بنیاد شهید و امور ایثارگران دانست .

وی گفت: از جمله این مناسبت‏ها، ۱۳ رجب سالروز ولادت باسعادت مولای متقیان حضرت امیرالمومنین امام علی(ع) است که در تقویم رسمی کشور، روز پدر نامگذاری شده است. این روز بستری مهیا برای تکریم مقام پدران آسمانی که همانا شهدای گرانقدر میهن اسلامی هستند و همچنین تقدیر از پدران شهدا می‏باشد که در تربیت، تعالی، تکامل و عروج آن مردان آسمانی نقش بی ‏بدیل و کم‏ نظیر ایفا نموده ‏اند .

مدیرکل بنیاد شهید گیلان افزود: به رسم سنت حسنه چند سال اخیر در آستانه سالروز میلاد پربرکت امیر مومنان امام علی(ع) و روز پدر مراسم ویژه ای در گلزار شهدای تازه آباد شهر رشت و همزمان در گلزارهای شهدای سراسر استان با حضور مسئولین و خاندان معظم شهدا و ایثارگران و با محوریت فرزندان شهدای معزز برگزار خواهد شد .

پاکاری با اشاره به استقرار ستاد برگزاری مراسم متشکل از فرزندان شهدای معزز در بنیاد، ادامه داد: نزدیکی هر چه بیشتر فرزندان شاهد به فرهنگ ایثار و شهادت، ارتقای توانمندی‌های آنان، افزایش همکاری‌های فرزندان شاهد و ارائه ایده‌های جدید از جمله اهداف تشکیل این ستاد است .

این مقام مسئول اضافه کرد: مراسم استانی جشن دیدار با پدران آسمانی عصر روز سه شنبه، ۲۲ فروردین ۹۶ ساعت ۱۶:۳۰ در گلزار متبرک شهدای شهر رشت برگزار خواهد شد؛ ضمن اینکه در تمامی شهرستان ها در روز میلاد امام علی(ع) در گلزارهای شهدا مراسم مشابهی برگزار می شود .

وی یادآور شد: در این روز فرزندان شاهد با حضور در مزار پدران شهیدشان ضمن تبریک روز پدر از جانفشانی ها و رشادت های آنان قدردانی می کنند .

پاکاری در ادامه از جمله ویژه برنامه های جشن پدران آسمانی را تکریم پدران شهدا در مراسم و برنامه‏ های مختلف از جمله نماز جمعه، مدارس، شوراهای اداری، برگزاری مراسم در گلزار مطهر شهدا با حضور فرزندان، همسران، مادران و پدران شاهد، پیاده  روی فرزندان شاهد و عموم مردم از نقاط خاص و معینی از شهر و روستا به سمت گلزار شهدا، برگزاری مراسم غبارروبی و عطرافشانی گلزار مطهر شهدا با مشارکت فرزندان شاهد و دیدار با پدران شهدا در قالب طرح سپاس عنوان کرد .






تمامی حقوق اين وب سايت متعلق به شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان می باشد