صفحه نخست ارتباط با ما ورود اعضا







آیت‌الله بهجت یک نعمت الهی برای مردم گیلان است

نماینده ولی فقیه در گیلان وجود معجزه و کرامت را یک حجت دانست و گفت: عالمان لله و سالکان الی الله حجت خدا در عصر ما هستند. آیت الله زین العابدین قربانی در دیدار اعضای ستاد بزرگداشت هشتمین سالگرد ارتحال آیت الله العظمی بهجت فومنی(ره)، با بیان اینکه در دنیای مادی امروز دشمنان همه معنویات را قربانی کرده اند،گفت:دشمنان […]

کد خبر : 25332 | 8:32 ق.ظ | ۲۱ فروردین , ۱۳۹۶

نماینده ولی فقیه در گیلان وجود معجزه و کرامت را یک حجت دانست و گفت: عالمان لله و سالکان الی الله حجت خدا در عصر ما هستند.

آیت الله زین العابدین قربانی در دیدار اعضای ستاد بزرگداشت هشتمین سالگرد ارتحال آیت الله العظمی بهجت فومنی(ره)، با بیان اینکه در دنیای مادی امروز دشمنان همه معنویات را قربانی کرده اند،گفت:دشمنان سعی دارند باقی مانده معنویات را هم از جامعه ببرند تا عذاب خداوند بر مردم زمین نازل شود.

وی بر زنده نگه داشتن معنویات و بازگو کردن حقایق دین برای مردم تاکید و اظهار کرد:یکی از راه های زنده کردن معنویات نکوداشت و بزرگداشت عالمان ربانی است. اگر هزاران جلد کتاب درباره حقیقت کرامت و معجزه نوشته شود،نمی تواند به اندازه یک نمونه عملی از انسان صاحب کرامت تاثیرگذار باشد.

نماینده ولی فقیه در استان گیلان با بیان اینکه غربی ها نمی توانند معنویات را تحلیل کنند،افزود:وجود معجزه و کرامت یک حجت است و ما را به معنویت مومن می کند لذا عالمان لله و سالکان الی الله حجت خدا در عصر ما هستند.

امام جمعه رشت با تصریح بر اینکه مرحوم آیت الله بهجت از مکنونات قلبی افراد مطلع بود و در خواب به سوالات پاسخ می داد، عنوان کرد:این مسئله بزرگترین دلیل برای وجود معنویت در این عالم است و وجود مرحوم آیت الله بهجت یک نعمت الهی برای مردم گیلان است.

این کارشناس دینی با اشاره به حضور سالانه ۷ میلیون گردشگر در گیلان، تصریح کرد:اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کتاب هایی درباره علمای استان منتشر و آن را به گردشگران هدیه کند، زیرا مردم باید بدانند که گیلان فقط دشت و کوه و دریا و هوای خوب ندارد بلکه انسان های بافضیلتی در این منطقه هستند که با معنویت مرتبطند و شرح حال آنان ما را به یاد خدا می اندازد.

وی دنیا را محدود به خور و خواب و خشم و شهوت ندانست و افزود:همه ما می توانیم مطابق ظرفیت های وجودی خود از معنویت ها استفاده کنیم و هر چقدر که بتوانیم این موج را گسترش دهیم و این تفکر را همگانی کنیم،در واقع به معنویت، توحید، اخلاق، رفتارهای نیکو و اعمال شایسته و انسانی دست یافته ایم.

آیت الله قربانی اضافه کرد:کنگره آیت الله بهجت فومنی(ره)در راستای معنویات و به دور از خرافات برگزار شود، زیرا امروز دکان داری در مسئله عرفان به وجود آمده که این عرفان حقیقی نیست. کسی که به فرمان خدا عمل می کند،می تواند کار خدایی انجام دهد و لذا این تفکر به عنوان عرفان حقیقی باید در جامعه تقویت گردد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به روایات، علمای ربانی را کسانی دانست که انسان را به یاد خدا می اندازند و گفت: برای برگزاری کنگره آیت الله بهجت(ره) از کتاب «عرفان اسلامی» آیت الله مکارم شیرازی بهره بگیرد. در این کتاب به حقیقت عرفان اسلامی، راه های الهی و دینی رسیدن به آن و راه های انحرافی پرداخته شده است.

وی با تاکید بر اینکه عرفان اسلامی باید در جامعه تقویت شود،خاطرنشان کرد:علمایی همچون آیت الله قاضی،آیت الله بهاءالدینی و علامه طباطبایی ظهور عرفان اسلامی در عصر ما هستند لذا هنوز عرفان اسلامی وجود دارد و در جامعه زنده است./ ایسنا






تمامی حقوق اين وب سايت متعلق به شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان می باشد