صفحه نخست ارتباط با ما ورود اعضا






دکتر رحمدل به تثبیت ادبیات انقلاب در فضای آکادمیک کمک کرد

شاعر معاصر کشور با بیان اینکه استاد «دکتر غلامرضا رحمدل» یادآور ادبیات انقلاب در گیلان است، افزود: مرحوم رحمدل به تثبیت ادبیات انقلاب در فضای آکادمیک کمک شایانی کرد. استاد مصطفی محدثی خراسانی در هشتمین یادمان دکتر «غلامرضا رحمدل» که در مجتمع خاتم الانبیاء(ص) رشت برگزار شد، با اشاره به فضای شعر و ادب کشور در […]

کد خبر : 25355 | 11:54 ق.ظ | ۲۷ فروردین , ۱۳۹۶

شاعر معاصر کشور با بیان اینکه استاد «دکتر غلامرضا رحمدل» یادآور ادبیات انقلاب در گیلان است، افزود: مرحوم رحمدل به تثبیت ادبیات انقلاب در فضای آکادمیک کمک شایانی کرد.

استاد مصطفی محدثی خراسانی در هشتمین یادمان دکتر «غلامرضا رحمدل» که در مجتمع خاتم الانبیاء(ص) رشت برگزار شد، با اشاره به فضای شعر و ادب کشور در دهه ۶۰، اظهار کرد: در آن دوران شاعران بسیاری در جای جای کشور در کاروان شعر انقلاب حضور داشتند و آن را پیش می بردند، اما از هر استانی یک چهره بارز در اذهان جلوه می کند.

این شاعر معاصر با بیان اینکه استاد «دکتر غلامرضا رحمدل» یادآور ادبیات انقلاب در گیلان است، افزود: استاد رحمدل جزو اولین کسانی بود که از کاروان شعر انقلاب به فضای دانشگاهی راه یافت و تا سطح استادی پیش رفت و توانست ادبیات انقلاب را در دانشگاه ها مطرح کند. در واقع مرحوم رحمدل به تثبیت ادبیات انقلاب در فضای آکادمیک کمک شایانی نمود.

استاد رضا اسماعیلی، یکی دیگر از شعرای معاصر کشور، استاد رحمدل را یکی از شاعران نام آور انقلاب اسلامی دانست و تصریح کرد: ایشان در دورانی که هنوز ادبیات انقلاب قوام نیافته و به عنوان مکتب ادبی معرفی نشده بود، اندیشه تدوین مرام نامه ادبیات انقلاب را در سر می پروراند.

وی اضافه کرد: مرحوم رحمدل سعی می کرد در کنار خلق آثار ادبی و سرودن شعر، راه ادبیات انقلاب را به دانشگاه باز و این جریان را در جمع دانشگاهیان مطرح کند که این کار بزرگ را به سرانجام رسانید.

استاد اسماعیلی یکی از ویژگی های شعرای متعهد را اهل درد بودن دانست و گفت: همه شاعران و ادیبان انقلاب اهل درد هستند و سعی می کنند با زبان درد روایتگر تاریخ انقلاب باشند./ ایسنا






تمامی حقوق اين وب سايت متعلق به شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان می باشد