صفحه نخست ارتباط با ما ورود اعضا







برگزاری راهپیمایی روز جهانی قدس در ۵۱ نقطه استان گیلان

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان پنج‌شنبه ۱۱ خرداد در نشست ستاد بزرگداشت روز جهانی قدس استان گیلان، ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات در ماه مبارک رمضان، گفت: روز جهانی قدس روز مقابله مستضعفان با مستکبران و روز همدلی و وحدت جهان اسلام است. حجت الاسلام و المسلمین مجتبی اشجری با اشاره به تعبیر […]

کد خبر : 25626 | 12:43 ب.ظ | ۱۱ خرداد , ۱۳۹۶

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان پنج‌شنبه ۱۱ خرداد در نشست ستاد بزرگداشت روز جهانی قدس استان گیلان، ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات در ماه مبارک رمضان، گفت: روز جهانی قدس روز مقابله مستضعفان با مستکبران و روز همدلی و وحدت جهان اسلام است.

حجت الاسلام و المسلمین مجتبی اشجری با اشاره به تعبیر حضرت امام(ره) مبنی بر اینکه روز جهانی قدس روز رسول اکرم(ص) است، افزود: معمار کبیر انقلاب اسلامی در ماه مبارک رمضان سال ۱۳۵۸ این ضرورت را احساس کرد تا همه مسلمین در آخرین جمعه از ماه مبارک رمضان در مسیرهای منتهی به میعادگاه های نماز جمعه خشم خودشان را از اسرائیل متجاوز به نمایش بگذارند.

وی با بیان اینکه سخنرانی های امام راحل از همان سال های آغاز نهضت اسلامی بر موضوع فلسطین و لزوم برائت از اسرائیل تاکید داشت، عنوان کرد: معمار کبیر انقلاب از همان سال ها خطر اسرائیل و صهیونیسم را برای جهان اسلام بیان کرد و در سخنرانی اسفندماه سال ۱۳۴۱ فرمود: «این جانب حسب وظیفه شرعی به ملت ایران و مسلمین جهان اعلام خطر می کنم، قرآن کریم و اسلام در معرض خطر است، استقلال مملکت و اقتصاد آن در قبضه صهیونیست هاست».

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان ادامه داد: طرح این سخنان توسط حضرت امام در تریبون های متعدد آن زمان موجب شد که پیشکسوتان و مبارزان انقلاب اسلامی نیز تریبون های خودشان را به مسئله فلسطین اختصاص دهند و حساسیت موضوع فلسطین را به مخاطبان خودشان منتقل کنند. علامه شهید مرتضی مطهری در سخنرانی سال ۱۳۴۹، مسئله فلسطین را دغدغه امت اسلام دانست و فرمود: «اگر پیامبر اسلام(ص) زنده بود امروز چه می کرد و درباره چه مسئله ای می اندیشید؟ قسم می خورم که پیامبر در قبر مقدسش امروز از یهود می لرزد. قضیه ای که دل پیامبر را خون کرده این قضیه اشغال فلسطین است. اگر حسین بن علی(ع) بود می گفت که اگر می خواهی برای من عزاداری کنی و سینه و زنجیر بزنی، شعار امروز تو باید فلسطین باشد».

حجت الاسلام و المسلمین اشجری با بیان اینکه روز جهانی قدس یکی از ایام الله انقلاب اسلامی است، گفت: راهپیمایی روز قدس در سال ۱۳۵۸ در ایران آغاز شد، اما امروز بیش از ۸۰ کشور جهان راهپیمایی روز جهانی قدس را برگزار می کنند.

وی با اشاره به دستاوردهای اعلام روز جهانی قدس از سوی بنیانگذار جهوری اسلامی ایران، متذکر شد: یکی از بارزترین دستاوردهای روز جهانی قدس وحدت و همدلی جهان اسلام است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان با بیان اینکه پس از انقلاب اسلامی روز جهانی قدس از یک موضوع عربی به موضوع اسلامی و جهانی تبدیل شد اظهار داشت: با نامگذاری روز جهانی قدس از سوی بنیانگذار جمهوری اسلامی توطئه خناسان و فتنه گرانی که انقلاب اسلامی را انقلاب ایرانی می دانستند خنثی شد و همه دریافتند که ایران نسبت به موضوع فلسطین بسیار جدی است.

حجت الاسلام و المسلمین اشجری با بیان اینکه موضوع فلسطین و تجاوز آشکار اسرائیل در صدر مسائل جهانی قرار گرفته است، خاطرنشان کرد: اگر روزی بخشی از کشورها به مسئله فلسطین می پرداختند، امروز به کانون توجهات و تحولات جهانی مبدل شده است.

وی انتفاضه را یکی از برکات روز جهانی قدس دانست و بیان کرد: همدلی با مردم مظلوم فلسطین و ایجاد امید در بین آنان موجب تقویت روحیه انتفاضه شده تا در ادامه مسیر مبارزات نسبت به گذشته استوارتر باشند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان از برگزاری مراسم راهپیمایی روز جهانی قدس در ۵۱ نقطه از استان خبر داد و یادآور شد: راهپیمایی در مرکز استان راس ساعت ۱۰:۳۰ از چهار مسیر به سوی میعادگاه نماز جمعه انجام خواهد شد.






تمامی حقوق اين وب سايت متعلق به شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان می باشد