صفحه نخست ارتباط با ما ورود اعضا






بیانیه/ یوم‌الله ۱۵ خرداد ۴۲، نقاب از چهرۀ کریه و منافقانۀ شاه انداخت

بیانیه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان به مناسبت «فرارسیدن سالروز قیام خونین پانزدهم خرداد»: یوم‌الله پانزدهم خرداد سالروز به شهادت رسیدن مردم بی‌گناه قم در پی دستگیری حضرت امام خمینی(ره) در سال ۱۳۴۲ است. رژیم طاغوتی پهلوی و حامیان آمریکایی تصور می‌کردند که با دستگیری مرجع عالیقدر جهان تشیع و به شهادت رساندن طرفداران […]

کد خبر : 25676 | 9:23 ق.ظ | ۱۳ خرداد , ۱۳۹۶

بیانیه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان به مناسبت «فرارسیدن سالروز قیام خونین پانزدهم خرداد»:

یوم‌الله پانزدهم خرداد سالروز به شهادت رسیدن مردم بی‌گناه قم در پی دستگیری حضرت امام خمینی(ره) در سال ۱۳۴۲ است. رژیم طاغوتی پهلوی و حامیان آمریکایی تصور می‌کردند که با دستگیری مرجع عالیقدر جهان تشیع و به شهادت رساندن طرفداران ایشان خواهند توانست در برابر آزادی‌خواهی مردم ایران بایستند و بر ارادۀ مردم مسلمان ایران فایق آیند غافل از آنکه با این‌گونه جنایات، مردم آگاه‌تر از گذشته در صحنه حاضر خواهند شد و بر مطالبات خود و ادامۀ نهضت اسلامی پافشاری خواهند کرد. بذری که در سال ۱۳۴۱ توسط بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران کاشته شده بود و با خون شهدای پانزدهم خرداد ۱۳۴۲ آبیاری شد، و پس از پانزده سال مبارزۀ همه جانبه مردم به رهبری روحانیت و تحمل سختی‌ها و مرارت‌های بسیار در بیست و دوم بهمن ۱۳۵۷ با پیروزی انقلاب اسلامی ایران به بار نشست.

حضرت امام خمینی(ره) پس از قیام خونین پانزدهم خرداد آشکارا فریاد سرنگونی رژیم پهلوی را فریاد زد و سقوط نظام شاهنشاهی دوهزار و پانصد ساله ایران و تأسیس حکومت اسلامی را به عنوان افقی پیش روی مبارزان سیاسی و مردم قرار داد و برای تحقق آن از هیچ کوششی دریغ نورزید. ایشان با نگرش الهی وتلاشی وافر برای نابودی سلطنت و سرنگونی تاج و تخت شاه پهلوی موجب تکامل مبارزات سیاسی مردم ایران شد به گونه ای که پس از رخداد خونین پانزدهم خرداد، شعار براندازی رژیم‌ شاهنشاهی شعار همه گروه‌های مبارز سیاسی شد. معمار کبیر انقلاب اسلامی با تحمل زندان، تبعید و مبارزۀ آگاهانه و هوشیارانه، دین مبین اسلام را مجددا احیاء کرد و احکام اسلامی را از گرد و غبارها و انواع اتهامات وارده منزه ساخت و توانست توجۀ جوانان، دانشگاهیان و بسیاری از نویسندگان و روشنفکران را به نهضت اسلامی مردم جلب کند. واقعۀ خونین پانزدهم خرداد و جبهه گیری‌‌های مطالبه‌گرانه حضرت امام(ره) موجب بیداری مردم شد و وحدت مقدس میان روحانیت و دانشگاهیان را به عنوان یکی از آرمان‌های اصلی انقلاب اسلامی پایه‌گذاری کرد. پس از به شهادت رسیدن مردم بی‌گناه در روز ۱۵ خرداد ۴۲، نقاب از چهرۀ کریه و منافقانۀ شاه افتاد و ماهیت ضداسلامی و ضدایرانی محمدرضا پهلوی و دیگر سران رژیم برملا شد و بعد از این حادثه شاه و ایادیش هرگز نتوانستند تحت پوشش دینداری و طرفداری از مرجعیت  خود را دلسوز ملت و حامی منافع کشور معرفی کنند. پهلوی پایگاه خود را در بین توده مردم مسلمان ایران از دست داد و ناگریز در جبهۀ مبارزۀ صریح با اسلام و مردم قرار گرفت و راه سقوط به درۀ خیانت را پیمود و به زباله‌دان تاریخ انداخته شد.

مردم غیور و همیشه در صحنۀ استان گیلان حجت الاسلام والمسلمین شهید «سیدیونس حسینی رودباری» اولین شهید نهضت امام خمینی(ره) را که از پیشتازان مبارزه با حکومت ستم‌شاهی بود، افتخار این دیار انقلابی دانسته و همواره یاد و خاطره این روحانی مبارز که با علمدار نهضت بزرگ یوم‌الله پانزدهم خرداد بود، گرامی ‌می‌دارد.

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان با گرامیداشت یاد و خاطرۀ معمار کبیر انقلاب اسلامی و شهیدان والامقام قیام خونین پانزدهم خرداد سال ۱۳۴۲، از عموم مردم ولایی و همیشه در صحنۀ استان دعوت می‌نماید تا در مراسم ویژۀ این روز که با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین علی سعیدی (نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی) در روز دوشنبه ۱۵ خرداد ساعت ۱۸:۳۰ در حسینه حضرت اباالفضل(ع) شهدای گمنام شهر رشت برگزار می‌شود و همچنین سایر مراسم برنامه‌ریزی‌شده در سطح شهرستان‌ها، حضوری فعال و گسترده داشته باشند.

 






تمامی حقوق اين وب سايت متعلق به شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان می باشد