صفحه نخست ارتباط با ما ورود اعضا






مراسم بزرگداشت آیت الله احسانبخش نماینده فقید ولی فقیه در گیلان +تصاویر

حجت الاسلام یاری خدمات آیت الله احسابخش در عرصه تبلیغ، مجاهدت و مبارزه با تفکر التقاطی و گروهک های الحادی را قابل تقدیر و تحسین دانست و افزود: آیت الله احسانبخش یک خطیب نامی و گوینده زبردست بود. حجت الاسلام والمسلمین جمال یاری، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان گیلان در مراسم بزرگداشت سالگرد جانباز شهید حضرت آیت الله احسانبخش، نماینده فقید ولی […]

کد خبر : 25684 | 9:45 ق.ظ | ۱۴ خرداد , ۱۳۹۶

حجت الاسلام یاری خدمات آیت الله احسابخش در عرصه تبلیغ، مجاهدت و مبارزه با تفکر التقاطی و گروهک های الحادی را قابل تقدیر و تحسین دانست و افزود: آیت الله احسانبخش یک خطیب نامی و گوینده زبردست بود.

حجت الاسلام والمسلمین جمال یاری، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان گیلان در مراسم بزرگداشت سالگرد جانباز شهید حضرت آیت الله احسانبخش، نماینده فقید ولی فقیه در استان که در مصلی رشت برگزار شد، برگزاری مجالس بزرگداشت را یادآور خدمات شایسته و زحمات خستگی ناپذیر کسانی دانست که در طول زندگی در خدمت اسلام و مسلمین بودند و اظهار کرد: در شب رحلت ملکوتی معمار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره) قرار داریم.

وی با بیان اینکه بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران در قرن بیستم طومار قدرت های شیطانی را به هم پیچید،افزود:امام خمینی(ره) به دنیا ثابت کرد قدرت های متکی به پول و سلاح در مقابل قدرت خداوند شکست پذیر هستند.

این کارشناس دینی با اشاره به آیه «فَمَنْ کَانَ یَرْجُو لِقَاءَ رَبِّهِ فَلْیَعْمَلْ عَمَلًا صَالِحًا…»، تصریح کرد: همواره بشر در برابر وحی انبیاء و رسالت پیامبران الهی دارای دو دیدگاه وجود دارد. در واقع از زمان مبعوث شدن پیامبران تا رسول خاتم(ص) و تاکنون این دو نگاه و تفکر وجود داشته است.نگاه اول تسلیم پذیری و پذیرش پیام پیامبران از طرف خدا و نگاه دوم تمرد از وظایف انسانی، الهی و دینی است لذا دسته اول توحید، عبادت، جهاد، انفاق و… را قبول می کنند و دسته دوم افرادی هستند که با ارائه بهترین دلیل و برهان نیز پذیرش ندارند.

حجت الاسلام یاری با بیان اینکه پیامبران برای ارشاد و پذیرش مردم مبعوث شدند، اضافه کرد: مردم با تکبر ورزیدن دعوت پیامبران را انکار می کردند. امروز نیز در دنیا شاهد هستیم که در برابر اسلام ناب چنین برخوردی صورت می گیرد، زیرا ما مسلمان و کشور اسلامی کم نداریم، اما کشورهایی که حاکمانشان ملت خودشان را به پذیرش دین پیامبر(ص) دعوت کنند، کم هستند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان با اشاره به نقش مهم عالمان دینی در میدان تهاجم علیه اسلام،گفت: علما انسان هایی در کسوت رهبری جامعه هستند. درست است که پیامبران از طرف خداوند مبعوث شدند، اما جانشینان پیامبران که همانا عالمان دینی هستند باید در این سنگر جانفشانس کنند. با بررسی تاریخ بعد از انقلاب مشروطه شاهد مقابله انسان های مدافع و حامی دین و دیانت و قرآن با افراد هتاک و جسور نسبت به دین هستیم.

وی با بیان اینکه پیامبر(ص) سه عنصر معرفت، محبت و اطاعت را عامل کمال انسان می داند، متذکر شد: اگر معرفت حاصل شود، محبت شکل می گیرد و اگر محبت ایجاد شود، اطاعت بدست می آید لذا برای ساختن جامعه ای که با تفکر التقاطی مقابله کند، نیازمند ترویج فرهنگ معرفت، محبت و اطاعت در جامعه هستیم.

حجت الاسلام یاری با اشاره به پذیرش فرعون به عنوان خدا توسطز مردم، تصریح کرد:اگر جامعه ای دچار انحراف شود، قدرت تفکر و تعقل از آن جامعه گرفته شود و تحت تبلیغات مسموم دشمنان قرار گیرد نمی تواند بیدار، رشدیافته و دینی باشد. هنر امام این بود که به مردم ایران و ملت های آزادی خواه جهان فکر کردن، آزاد اندیشیدن، مقاومت کردن در مقابل دشمان و تسلیم دشمن نشدن را آموخت.

وی شهیدان،بهشتی،سعیدی،غفاری و… را شاگردان مکتب امام دانست و بیان کرد:شاگردان وفادار امام برای بقای اسلام استقامت ورزیدند و زیر شکنجه رفتند و تحمل کردند و راه را ادامه دادند لذا فرهنگ مبارزه با دشمن همانا فرهنگ عدم تسلیم در هر شرایطی است. اینجاست که می بینیم در قرن بیستم ملتی آزادی خواه در مقابل دو قدرت جهانی شرق و غرب برمی خیزد و پیروز می شود.

این کارشناس دینی با بیان اینکه گیلان گنجینه شخصیت های دینی و علمی بسیار از گذشته تا امروز است، خاطرنشان کرد: علمای عارف، واصل و صاحب نظر مانند آیت الله بهجت(ره)، آیت الله امینیان و آیت الله محمدی گیلانی با همه وزن علمی که داشتند،مطیع ولایت فقیه بودند. امروز نیز شخصیت هایی مانند آیت الله قربانی، آیت الله رودباری، آیت الله ضیابری و شهید آیت الله احسانبخش جزو مفاخر استان ما محسوب می شوند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان خدمات آیت الله احسابخش در عرصه تبلیغ، مجاهدت و مبارزه با تفکر التقاطی و گروهک های الحادی را قابل تقدیر و تحسین دانست و افزود: آیت الله احسانبخش یک خطیب نامی و گوینده زبردست بود و در جریان انقلاب برای بیدار کردن مردم در مسجد شهر رشت سخنرانی می کرد لذا از سوی دشمنانی که یاران امام در مراکز استان ها را به شهادت رسانده بودند، بسیار تهدید می شد و سرانجام در مسجد کاسه فروشان رشت مورد سوءقصد قرار گرفت و به شدت مجروح شد.

وی با اشاره به آثار علمی آیت الله احسانبخش به ویژه کتاب ماندگار «آثارالصادقین»، تصریح کرد: مصلی امام خمینی(ره) شهر رشت یادگار آیت الله احسانبخش است.

حجت الاسلام یاری کمک های مردمی از گیلان به جبهه های جنگ را زبانزد دانست که با هنر و تدبیر این عالم بزرگوار شکل گرفت و متذکر شد: شخصیت های فرهیخته محل رجوع مردم هستند، لذا باید قدردان کسانی که هستند باشیم. متاسفانه در کشور ما برخی مسائل اخلاقی را رعایت نمی کنند و برای کوبیدن افراد نسبت های ناروا می دهند و در جامعه سوءظن ایجاد می کنند که این کار خلاف مبانی دینی و شرعی است و فایده ندارد.






تمامی حقوق اين وب سايت متعلق به شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان می باشد