صفحه نخست ارتباط با ما ورود اعضا






شهرستان آستارا/ امام خمینی(ره) پایبند به اجرای عدالت اجتماعی و حامی مستضعفان بود

امام جمعه بندر آستارا با بیان اینکه سنگ بنای اندیشه‌های حضرت امام خمینی(ره) رابطه دین با سیاست بود گفت: حضرت امام خمینی(ره) پایبند به اجرای عدالت اجتماعی و حامی مستضعفان بود. حجت الاسلام کاظم حافظ نیا، امام جمعه آستارا امروز ( ۱۳ خرداد) در همایش تبیین اندیشه‌های حضرت امام خمینی(ره) در سالن حضرت نبی اکرم(صلی […]

کد خبر : 25704 | 10:18 ق.ظ | ۱۴ خرداد , ۱۳۹۶

امام جمعه بندر آستارا با بیان اینکه سنگ بنای اندیشه‌های حضرت امام خمینی(ره) رابطه دین با سیاست بود گفت: حضرت امام خمینی(ره) پایبند به اجرای عدالت اجتماعی و حامی مستضعفان بود.

حجت الاسلام کاظم حافظ نیا، امام جمعه آستارا امروز ( ۱۳ خرداد) در همایش تبیین اندیشه‌های حضرت امام خمینی(ره) در سالن حضرت نبی اکرم(صلی الله علیه و آله و سلم) دانشگاه آزاد اسلامی واحد این شهرستان یاد و خاطره امام راحل و شهدای قیام ۱۵ خرداد را گرامیداشت و با تسلیت سالگرد ارتحال ملکوتی بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی، اظهارکرد: امام خمینی(ره) هدیه ارزشمند و بی‌نظیری از جانب خداوند متعال به ملت ایران بود.

وی افزود: شخصیت حضرت امام خمینی(ره) پس از معصومین(علیه الاسلام) شخصیتی بی‌نظیر است.

امام جمعه بندر آستارا با بیان اینکه سنگ بنای اندیشه‌های حضرت امام خمینی(ره) رابطه دین با سیاست بود، تصریح کرد: امام راحل این نظریه را به نحو احسن به اجرا گذاشت.

حجت الاسلام حافظ نیا گفت: سیاست و دین دو عضو جدا نشدنی مکتب اهل بیت(علیه السلام) و باعث سعادت اخروی انسان‌ها است.

وی حضور مردم در صحنه‌ های ملی و مذهبی را باعث تداوم مسیر انقلاب اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: حضور حداکثری و پرشور مردم در انتخابات ۲۹ اردیبهشت نمادی از مردم سالاری دینی بود.

امام جمعه بندر آستارا با بیان اینکه پیروز واقعی و اصلی انتخابات مردم هستند، اظهارکرد: اگر جشنی هم گرفته می‌شود باید جشن پیروزی مردم باشد.

حجت الاسلام حافظ نیا با اشاره به اینکه حضرت امام خمینی(ره)، مردم ایران اسلامی و رهبر معظم انقلاب در بین مردم کشورهای اسلامی و آزادیخواهان جهان جایگاه و مقام بالایی دارند، افزود: بیداری اسلامی در کشورهای مختلف اسلامی و غیراسلامی علیه سیاست‌های غلط دولت‌ها نشات گرفته از انقلاب اسلامی و اندیشه‌های حضرت امام خمینی(ره) است.

وی به جنایت های آل خلیفه و آل سعود در بحرین و یمن اشاره و تصریح کرد: ملت های مظلوم یمن، عراق و بحرین در برابر زیاده‌خواهی‌های رژیم آل‌سعود، آل‌خلیفه و تکفیری‌ها با تمام توان ایستاده‌اند و تا به رسیدن به خواسته و نتیجه شان با جبهه باطل در حال مبارزه هستند.

امام جمعه بندر آستارا با بیان اینکه ولایت فقیه استمرار ولایت رسول الله و انبیاء است، گفت: قوه مجریه، قوه قضاییه و مجلس با ولایت ‌فقیه مشروعیت پیدا می‌کنند.

حجت الاسلام حافظ نیا تصریح کرد: اگر درایت، رهبری، مدیریت و دخالت رهبر معظم انقلاب در ماجرای فتنه سال ۷۸ و ۸۸ نبود سرنوشت کشور و مردم به سرنوشت کشورهای همسایه دچار می‌شد.

وی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی انقلاب پابرهنگان است، خاطرنشان کرد: حضرت امام خمینی(ره) پایبند به اجرای عدالت اجتماعی و حامی مستضعفان بود.

امام جمعه بندر آستارا اضافه کرد: در بسیاری از موارد عدالت اجتماعی مورد تاکید و نظر حضرت امام خمینی(ره) به درستی در کشور اجرا نشد و به افرادی که نقش بیشتری در پیروزی انقلاب داشتند سهم کمتری داده شد.

حجت الاسلام حافظ نیا گفت: رهبر معظم انقلاب در راس امور کشور انتقاد پذیر هستند و مسئولین اجرایی نیز در تبعیت از ولایت فقیه از انتقادات سازنده و دلسوزانه مردم و ائمه‌ جمعه با روی گشاد استقبال کنند.

شعرخوانی شاعران در وصف حضرت امام خمینی(ره) از دیگر بخش های این همایش بود.

گفتنی است، این همایش به همت دانشگاه آزاد اسلامی واحد آستارا و با مشارکت و همکاری دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی، اداره آموزش و پرورش و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مرزی بندر آستارا برگزار شد.






تمامی حقوق اين وب سايت متعلق به شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان می باشد