صفحه نخست ارتباط با ما ورود اعضا






رسانه‎ها حلقه اتصال قلم با ارزش‌های انقلاب هستند

مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری گیلان گفت: رسانه‎ها اعم از دیداری، شنیداری، مکتوب و الکترونیک حلقه اتصال قلم با ارزش‌های انقلاب هستند. کبری مهرورز، مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری گیلان امروز، 28 اردیبهشت‌ماه در جلسه پرسش و پاسخ «نقش اصحاب رسانه در تحقق حماسه سیاسی» که در سالن اجتماعات اداره‌کل دادگستری استان گیلان برگزار شد، […]

کد خبر : 2596 | 6:27 ق.ظ | ۲۹ اردیبهشت , ۱۳۹۲

مهرورز کبری

مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری گیلان گفت: رسانه‎ها اعم از دیداری، شنیداری، مکتوب و الکترونیک حلقه اتصال قلم با ارزش‌های انقلاب هستند.

کبری مهرورز، مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری گیلان امروز، 28 اردیبهشت‌ماه در جلسه پرسش و پاسخ «نقش اصحاب رسانه در تحقق حماسه سیاسی» که در سالن اجتماعات اداره‌کل دادگستری استان گیلان برگزار شد، اظهار کرد: مفهوم حماسه سیاسی و اقتصادی به عنوان یک راهبرد کلان برای مدیریت امور کشور از سوی رهبری انتخاب شد.

وی با بیان اینکه مطبوعات باید به فرمایشات مقام معظم رهبری در رابطه با مقوله انتخابات توجهی ویژه داشته باشند، افزود: رهبری بیش از هر زمان دیگر حماسه سیاسی و اقتصادی را از ضروریات می‌داند و ضرورتی که در سخنان رهبری تبیین شده و برای تحقق راهبرد کلان حماسه‌های سیاسی و اقتصادی است که باید به آن توجه شود، دارای محورهایی است.

مهرورز ادامه داد: حضور گسترده و جهادی مردم در انتخابات که تاثیر فراوانی در ایجاد امنیت روانی و سیاسی کشور دارد و خنثی‌کننده تهدیدات دشمنان و ناامیدکننده آنان است، مشارکت سیاسی و حضور تمامی سلایق سیاسی و جریان‌ها در انتخابات است، تمکین همه افراد در مقابل قانون به عنوان یک وظیفه همگانی مطرح است و توجه مردم در انتخابات ریاست جمهوری به برگزیدن فردی با امتیازات رئیس جمهور فعلی منهای ضعف‌های آن از جمله محورهای 4گانه منویات رهبری است.

مهرورز تمکین از قانون را یک اصل برای همه افراد دخیل در انتخابات دانست و گفت: رسانه‌ها نقش اثرگذاری را از زمان تایید صلاحیت تا اعلام نتایج حماسه حضور مردم بر عهده دارند که با آگاه‌سازی جامعه و مردم از آرمان‌های امام راحل و رهبری حفظ و صیانت کنند و زمینه انتخاب اصلح و حضور پرشکوه مردم در پای صندوق‌های رای را ایجاد کنند.

وی با بیان اینکه رسانه‎ها اعم از دیداری، شنیداری، مکتوب و الکترونیک حلقه اتصال قلم با ارزش‌های انقلاب هستند، تاکید کرد: رسانه‌ها باید ضمن رعایت اصل بی‌طرفی، موجبات همگرایی و تقویت روحیه بانشاط مردم و حضور آنان در خلق حماسه سیاسی را فراهم و در این راستا تلاش کنند.

مهرورز با تاکید بر تقویت برگزاری گفتمان‌ها و نشست‌های با عنوان حماسه سیاسی، بیان کرد: نظام ما مبتنی بر مردم‌سالاری دینی است و فرمایشات مقام معظم رهبری، پشتوانه مردم است.

این مسئول اجرایی اخلاق در انتخابات را از مهم‌ترین وظیفه اصحاب رسانه دانست و ادامه داد: رعایت اخلاق در انتخابات از مهمترین وظایف خبرنگاران است که باید قانون‌مداری و اخلاق‌مداری سرلوحه کارشان قرار گیرد؛ حضور پرشور و آگاهانه مردم آبروی نظام اسلامی است.

دبیر و جانشین ستاد انتخابات گیلان متذکر شد: بسیاری از اصحاب رسانه در طول سال‌های انقلاب، نقش بی‌بدیلی در حفظ دستاوردهای انقلاب داشته‌اند که باید شور و نشاط انتخاباتی را بیش از پیش ایجاد کنند تا تجلی حضور مردم را در انتخابات حس کنیم.

وی اضافه کرد: ترویج اصول و ارزش‌های اخلاقی انتخابات و بکارگیری ادبیات امیدآفرین رسالت مهم اصحاب رسانه است، پرهیز از ایجاد فضاسازی به سود یا زیان نامزد خاص و کمک به شناخت معیارهای نامزد اصلح از دیگر وظایف رسانه‌ها در انتخابات پیش رو است.

مهرورز با اشاره به برگزاری انتخابات شورای شهر و روستا در 52 شهر و 2 هزار و 79 روستا، خاطرنشان کرد: 3 هزار شعبه اخذ رای برای انتخابات ریاست جمهوری و شورای شهر در استان پیش‌بینی شده است.

وی با بیان اینکه بیش از 16هزار نفر در انتخابات شورای شهر و روستا ثبت نام کرده‌اند که 854 نفر از آنها زن هستند، افزود: این تعداد نسبت به دوره قبل 14درصد افزایش داشته است.

مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری گیلان در پایان یادآور شد: 35هزار نفر از عوامل اجرایی، نظارتی و بازرسی در برگزاری این دوره از انتخابات مشارکت دارند.






تمامی حقوق اين وب سايت متعلق به شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان می باشد