صفحه نخست ارتباط با ما ورود اعضا






برگزاری کنگره ۸۵۰ شهید دانش‌آموز استان گیلان + تصاویر

کنگره ۸۵۰ شهید دانش‌آموز استان گیلان در سالروز شهید محمدحسین فهمیده در رشت برگزار شد. به گزارش تسنیم، دومین کنگره ۸۵۰ شهید دانش‌آموز استان گیلان همزمان با سالروز شهید محمدحسین فهمیده و با حضور جمعی از خانواده‌های معظم شهدا در رشت برگزار شد. هدف از برگزاری این کنگره نهادینه کردن فرهنگ ایثار و شهادت در […]

کد خبر : 27094 | 7:23 ب.ظ | ۹ آبان , ۱۳۹۶

کنگره ۸۵۰ شهید دانش‌آموز استان گیلان در سالروز شهید محمدحسین فهمیده در رشت برگزار شد.

به گزارش تسنیم، دومین کنگره ۸۵۰ شهید دانش‌آموز استان گیلان همزمان با سالروز شهید محمدحسین فهمیده و با حضور جمعی از خانواده‌های معظم شهدا در رشت برگزار شد.

هدف از برگزاری این کنگره نهادینه کردن فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه دانش‌آموزی استان گیلان و همچنین معرفی شهدای دانش‌آموز به‌عنوان الگوهایی مناسب جهت رسیدن به تعالی و رشد حقیقی بود.

مدیرکل آموزش پرورش استان گیلان در دومین کنگره ۸۵۰ شهید دانش‌آموز استان گیلان با اشاره به فرا رسیدن شهادت شهید فهمیده و ایام ۱۳ آبان اظهار داشت: امروز آرامش کشور به برکت خون شهدا به وجود آمده است.

مهدی حاجتی با بیان اینکه برگزاری چنین مراسماتی برای تجدید بیعت ما با آرمان‌های شهدا است عنوان داشت: شهدا با خداوند معامله کرد و خداوند آن را به نیکی خریداری کرد.

مدیرکل آموزش پرورش استان گیلان با اشاره به اهمیت رشد معنوی شخصیت انسان خاطرنشان کرد: انسان اگر در بستر تعالیم و فرهنگ الهی قرار نگیرد ممکن است دچار خوی استکباری شود.

وی با تاکید بر اینکه اگر علم در اختیار انسان‌های گمراه قرار بگیرد باعث نابودی و ویرانی می‌شود ابراز داشت: شهدای دانش آموز در محیطی پرورش یافتند که با مبانی اسلامی و آرمان‌های امام (ره) انس پیدا کردند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان با اشاره به پیشرفت‌های امروز نظام جمهوری اسلامی تشریح کرد: پیشرفت‌های امروز کشور ما نتیجه ایستادگی شهدا در مقابل تمام ابرقدرت‌های جهان است.

وی با اعلام اینکه ایستادگی شهدا، انقلاب و نظام جمهوری اسلامی را بیمه کرد تاکید کرد: این کشور برای مردم است و هرکجا نیاز به مذاکره باشد از آن حمایت می‌کنند و هر کجا نیاز به قیام باشد قیام می‌کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان خاطرنشان کرد: امروز جوانان و دانش‌آموزان کشور ما همانند گذشته انقلابی‌اند و به آرمان‌های انقلاب، اسلام و نظام پایبند هستند.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک رشت نیز در این مراسم با بیان اینکه شهدایی که رفتند کاری حسینی کردند و جاماندگان قافله شهادت وظیفه‌ای زینبی بر دوش دارند گفت: امروز وظیفه ما این است تا فکر، اندیشه و باور شهدا را به نسل جدید منتقل کنیم.

علیرضا نجیب با اعلام اینکه استان گیلان ۸۵۰ شهید دانش آموز و ۱۲۶ شهید فرهنگی را دارا است افزود: از میان شهدای دانش آموز استان گیلان ۲۷ شهید از ناحیه یک رشت پرورش یافته و راهی جبهه‌های حق علیه باطل شدند.

وی ضمن تجلیل خانواده‌های شهدای مدافع حرم حاضر در جلسه عنوان داشت: امروز امنیت و آرامش دانش آموزان و کشورمان را مدیون خون همین شهدای مدافع حرم هستیم.

یکی از مهم ترین بخش‌های دومین کنگره ۸۵۰ شهید دانش‌آموز استان گیلان، قرائت نامه دانش‌آموزان گیلانی به دانش‌آموزان آمریکایی بود که طی آن پیام صلح و دوستی ملت ایران و همچنین روشنگری‌هایی پیرامون جنایات دولتمردان آمریکا به دانش آموزان آمریکا مخابره شد.

در این نامه که توسط مجتبی محمدزاده دانش آموز بسیجی گیلان قرائت شد علت حضور رزمندگان جوان مدافعان حرم در جنگ با داعش و همچنین دخالت‌های دولت آمریکا در حمایت از داعش برای دانش آموزان آمریکایی شرح داده شد.

دانش آموزان گیلانی در این نامه تاکید کردند که ملت ایران هیچ‌گاه به آمریکا و دولتمردان فریبکار آن اعتماد نمی‌کند و شانه به شانه رهبر آزاده‌اش در مسیر مبارزه با استکبار تا ظهور منجی عالم بشریت حرکت می‌کند.

به گزارش تسنیم، در پایان این مراسم که با مداحی و عرض توسل یکی از مداحان دانش‌آموز همراه بود از خانواده های شهدای دانش‌آموز و مدافع حرم تجلیل به‌عمل آمد.






تمامی حقوق اين وب سايت متعلق به شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان می باشد