صفحه نخست ارتباط با ما ورود اعضا







سردار شهید «میرزا کوچک‌خان جنگلی»، نماد غیرت، شجاعت و مجاهدت مردم گیلان

بیانیه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان به مناسبت فرارسیدن سالروز شهادت سردار جنگل «میرزا کوچک‌خان جنگلی»: یازدهم آذر، سالروز شهادت روحانی مبارز «میرزا کوچک‌خان جنگلی» نماد غیرت و شجاعت، اسوۀ فتوّت و رشادت و الگوی مبارزۀ با استبداد و استعمار جهانی است؛ مجاهدی آزاده که فریاد استبدادستیزی مردم مسلمان ایران را از عمق جنگل‌های […]

کد خبر : 27598 | 4:12 ب.ظ | ۸ آذر , ۱۳۹۶

بیانیه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان به مناسبت فرارسیدن سالروز شهادت سردار جنگل «میرزا کوچک‌خان جنگلی»:

یازدهم آذر، سالروز شهادت روحانی مبارز «میرزا کوچک‌خان جنگلی» نماد غیرت و شجاعت، اسوۀ فتوّت و رشادت و الگوی مبارزۀ با استبداد و استعمار جهانی است؛ مجاهدی آزاده که فریاد استبدادستیزی مردم مسلمان ایران را از عمق جنگل‌های سرسبز و کوه‌های سر به فلک کشیده گیلان به گوش جهانیان رساند؛ رادمردی که از حوزۀ علمیه برخاست و با تجربیات گرانبهای انقلاب مشروطه، نهضت اسلامی جنگل را بنا نهاد و سرانجام با تاسی از اباعبدالله ‏الحسین(علیه السلام) جان خود را در راه پاسداری از عزت و شرف مردم ایران تقدیم کرد. سردار جنگل مجاهدی نستوه و مبارزی دلیر بود که تا آخرین نفس بر پیمان خود ایستاد و خون پاک خود را در راه استقلال ایران اسلامی هدیه کرد. میرزا کوچک‌خان جنگلی شجاعانه در برابر زور و ظلم طاغوت زمان خود ایستاد و در راه تحقق حکومت اسلامی مبارزه کرد و با آزادگی و شرافت خود هویت اسلامی ملت ایران را احیاء نمود و با تقدیم هستی خود به خداوند متعال، به جوانان ایرانی درس شهامت و غیرت داد.

سردار شهید میرزا کوچک‌خان جنگلی نماد غیرت، شجاعت و مجاهدت مردم گیلان است که با قیام در راه اسلام، اقامۀ دین و مقابله با طاغوت و استکبار جهانی ثابت کرد که گیلانی غیور همواره پرچمدار مبارزه با استعمار و استبداد بوده‌ و هرگز در مقابل زور و ظلم جباران زمان کوتاه نیامده و سر تعظیم فرود نخواهد آورد. سردار جنگل نیم قرن قبل از ظهور انقلاب اسلامی، قیامی پرشور و شعور اسلامی و مردمی را رهبری کرد و با ایستادگی و مقاومت، پیشنهادات انحرافی قدرت‌های بزرگ دنیا را رد کرد و با نمایش روحیۀ حق‌طلبی و استکبارستیزی خود به یک نسل هویّت و شخصیت انقلابی بخشید و نام خود را در تاریخ و یاد خود را در دل مسلمانان آزادی‌خواه جهان جاودانه ساخت. او با نهضت جنگل پرچم عزت و افتخار گیلانیان را در عصر خفقان و ظلمت بر دوش کشید و چراغ راهی شد تا انقلاب اسلامی ایران به رهبری حضرت امام خمینی(ره) در بهمن ۱۳۵۷ به پیروزی برسد.

میرزا کوچک‌خان جنگلی قهرمان مردم گیلان و ملت ایران است؛ شهید والامقامی که ستارۀ پرفروغ آسمان شهادت استان گیلان شد و امروز نام او در کنار ۸ هزار شهید انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و مدافعان حرم می‌درخشد.

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان ضمن گرامیداشت سالروز شهادت روحانی شهید «میرزا کوچک‌خان جنگلی» و پاسداشت یاد و خاطره علماء و طلاب شهید استان؛ از خداوند منان، نیل به اهداف انقلاب اسلامی (یادگار جاودانۀ حضرت امام خمینی رحمت الله علیه) و برای ملت شریف ایران توفیق رهپویی مکتب شهدای والامقام اسلام در سایۀ منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای (مدظله العالی) را مسئلت می‌نماید.






تمامی حقوق اين وب سايت متعلق به شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان می باشد