صفحه نخست ارتباط با ما ورود اعضا






همایش “ضرورت تبیین اندیشه‌ها و مطالبات امام خامنه‌ای” در رشت برگزار شد

همایش ضرورت تبیین اندیشه‌ها و مطالبات امام خامنه‌ای در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت برگزار شد. به گزارش تسنیم، حجت‌الاسلام والمسلمین اسماعیل فخریان عصر امزوز در همایش ضرورت تبیین اندیشه‌ها و مطالبات امام خامنه‌ای در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت اظهار داشت: تساوی حقوق انسان‌ها از اولویت‌ اهداف‌اسلام ناب محمدی است. مدرس […]

کد خبر : 27851 | 9:31 ق.ظ | ۲۳ آذر , ۱۳۹۶

همایش ضرورت تبیین اندیشه‌ها و مطالبات امام خامنه‌ای در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت برگزار شد.

به گزارش تسنیم، حجت‌الاسلام والمسلمین اسماعیل فخریان عصر امزوز در همایش ضرورت تبیین اندیشه‌ها و مطالبات امام خامنه‌ای در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت اظهار داشت: تساوی حقوق انسان‌ها از اولویت‌ اهداف‌اسلام ناب محمدی است.

مدرس حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه نخستین مسئولیتی که از سوی خدا بر عهده انبیاء نهاده شد حاکمیت عدالت بر جامعه بود افزود: خداوند تقسیم امکانات و نعمت‌ها را به‌صورت عادلانه در بین مردم، اساس وظایف انبیاء قرار داد.

فخریان با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین مواردی که باید در عصر حاضر بدان توجه کرد نگرش جدید بر وظیفه انبیاء (ع) است تصریح کرد: نخستین وظیفه انبیاء(ع) اصلاح زندگی دنیوی انسان و کوتاه کردن دست زیاده‌خوان بوده است.

وی با اشاره به اینکه در جامعه‌ای که انبیاء(ع) حاکم هستند رانت، فساد و ظلم جایگاهی ندارد تاکید کرد: دین مقوله‌ای آخرت‌گرا نیست بلکه دین با رویکردی دنیا گرایانه، دنیا را مقدمه‌ای برای رسیدن به آخرتی با سعادت می‌داند.

مدرس حوزه علمیه قم با بیان اینکه پیامبر اکرم (ص) تنها به‌منظور خواندن نماز امت خود را هدایت نمی‌کرد تصریح کرد: کسی که زندگی دنیایی مناسبی نداشته باشد به‌طور حتم به آخرتی مطلوب دست پیدا‌ نمی‌کند.

فخریان با تاکید بر اینکه انبیاء(ع) به‌منظور نمازخوان کردن مردم پس از اصلاح زندگی دنیایی آن‌ها، مبعوث شدند خاطرنشان کرد: خداوند به‌دلیل جلوگیری از فساد رانتخواران و ظالمان در دنیا انبیاء را فرستاده است.‌

وی با بیان اینکه انبیاء موظف به تشکیل جامعه‌ای آرمانی با حاکمیت عدالت عمومی و اجتماعی بودند و با استفاده از این جامعه اسلامی به معنویت مردم توجه داشتند  تصریح کرد: سال ۱۳۴۲ امام خمینی (ره) پایه حکومت ناب اسلام محمدی را پایه‌ریزی کرد.

مدرس حوزه علمیه قم با تاکید بر اینکه تشکیل حکومت اسلامی در سال ۵۷ با پیروزی انقلاب اسلامی تحقق یافت افزود: باید با تشکیل حکومت اسلامی ابتدا دنیای مردم را دنیایی آرمانی و الهی کرد و با گذر از این جامعه الهی به معنویات و آخرت مردم رسیدگی کرد.

فخریان با تاکید بر اینکه به تعبیر امام راحل و مقام معظم رهبری این اقدام تمدن نوین اسلامی را حاصل می‌شود بیان کرد: انسان‌های فقیر نمی‌توانند اعتقادت مطلوبی داشته و آخرت خوبی را برای خود بسازند.

وی با اشاره به اینکه مسئولان ارشد جامعه اسلامی موظفند با تشکیل دنیایی مطلوب و بی‌نقض افراد را به سوی اسلام ناب محمدی سوق داده و آخرتی مطلوب را بسازند تاکید کرد: مسئولان باید دنیای مردم را به بهشت بدل کرده و آنها را از دنیا به بهشت آخرت سوق دهند.

مدرس حوزه علمیه قم با بیان اینکه برای رسیدن به تمدن نوین اسلامی و ظهور منجی عالم نیازمند ۵ مقدمه هستیم تصریح کرد: در جامعه اسلامی نباید به‌گونه‌ای زندگی کرد که ویژگی‌های اشرافیگری به وضوح در آن دیده شود.

فخریان با تاکید بر اینکه امروز عده‌ای در جامعه امروز قصد دارند راه اهداف امام خمینی (ره) را منحرف کنند خاطرنشان کرد: امام راحل قبل از توجه به زندگی آخرت مردم جهان به زندگی دنیایی افراد توجه داشت.

وی با بیان اینکه دین اسلام و تمامی ادیان الهی، ادیانی دین‌گرا برای رساندن مردم به آخرت الهی بودند تاکید کرد: امام خمینی (ره) با انقلاب اسلامی دو مقدمه رسیدن به تمدن نوین اسلامی را طی کرده است و با گذشت ۴۰ دهه از پیروزی انقلاب نتوانسته‌ایم مقدمه سوم این اقدام را فراهم کنیم.

فخریان با بیان اینکه امام راحل دست طاغوت را از جامعه اسلامی دور و حکومتی اسلامی را بنیانگذاری کرد افزود: مقام معظم رهبری در سال ۹۶ فرمودند که با گذشت ۴۰ دهه از پیروزی انقلاب هنوز دولت و جامعه اسلامی بر کشور حاکم نیست.

وی با اشاره به اینکه جامعه اسلامی جامعه‌ای است که حکومت اسلامی در ابعاد مختلف آن به وضوح دیده شود بیان کرد: در دولت اسلامی احکام و آداب اسلامی به‌طور دقیق در ابعاد مختلف سیاسی، اجتماعی و اقتصادی آن دیده می‌شود.

مدرس حوزه علمیه قم با تاکید بر اینکه ایران اسلامی پس از پیروزی انقلاب اسلامی دولتی اسلامی نداشته است خاطرنشان کرد: اسلام رحمانی بدون جهاد به‌معنای اسلام آمریکایی و غیر انقلابی است.

فخریان با بیان اینکه در حکومت جمهوری اسلامی هیچ رعیتی نباید معطل مسئولان باشد تاکید کرد: مردم و دولت  در تشکیل‌ پازل دولت اسلامی سهیم هستند و باید از ظرفیت تمامی مردم در تشکیل تمدن نوین اسلامی استفاده کرد.

وی با اشاره به اختلاس از صندوق فرهنگیان و با تاکید بر اینکه فرهنگیان مظلوم‌ترین اقشار جامعه هستند گفت: بزرگترین اختلاس جمهوری اسلامی درصندوق فرهنگیان رخ داده و این امر برای جمهوری اسلامی امری ناپسند است.

مدرس حوزه علمیه قم با اشاره به گستردگی بی‌اعتمادی در جامعه امروز تصریح کرد: هر مسلمان یک خدمتگزار است و تک تک افراد مسلمان در قبال جامعه اسلامی مسئولیت دارند‌ و عدم پایبندی به این مسئولیت از دایره اسلامی خارج است.

فخریان با بیان اینکه با تاکید بر اینکه مسلمانان برای پیش‌برد اهداف انقلاب اسلامی نیازمند مبارزه و مقاوت هستند و افرادی که می‌گویند جهاد به پایان رسیده به انقلاب خیانت کردند گفت: طبق بیانات مقام معظم رهبری انقلاب اسلامی با مبارزه آغاز شده و با مبارزه ادامه پیدا می‌کند‌.

وی با بیان اینکه باید در عرصه‌های مختلف جامعه امروز برای برای جبهه انقلاب فرهنگی نماینده داشته باشیم تصریح کرد: هنر می‌تواند نگاه و دیدگاه انقلاب اسلامی را به مخاطبان القاء کند.

مدرس حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه باید با استفاده از ابزار نوین فرهنگ و تمدن ناب اسلامی را به دنیا منتقل کرد افزود: امروز باید پیام انقلاب اسلامی را با استفاده از فضای مجازی به دنیا صادر کنیم.

فخریان با بیان اینکه مهم‌ترین شاخص انقلابی بودن داشتن نظام فکری انقلابی است تاکید کرد: با همکاری و همدلی انقلابی باید دغدغه‌های انقلاب اسلامی را  برطرف کرده و در این مسیر از جان خود بگذریم.

وی با اشاره به طرح تبیین اندیشه و مطالبات مقام معظم رهبری و با بیان اینکه این طرح به‌صورت خودجوش و مردمی در کشور آغاز شده است افزود: این طرح در دو بخش مطالعاتی عملیاتی در سراسر کشور دنبال می‌شود.

مدرس حوزه علمیه قم با تاکید به برگزاری سلسله جلسات تدریسی کتاب “طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن” امام خامنه‌ای خاطرنشان کرد: سه جلسه نخست این طرح تدریسی در تهران برگزار شده و گیلان میزبان دوره چهارم و پنجم این جلسه تدریسی بوده است.

فخریان با بیان اینکه تلاش است با اجرای این طرح اندیشه‌های راهبردی ناب مقام معظم رهبری را به مردم منتقل کنیم تاکید کرد: اندیشه‌های ناب و والای مقام معظم رهبری همان نقشه‌ راهی است که جامعه را به اسلام ناب محمدی می‌رساند.






تمامی حقوق اين وب سايت متعلق به شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان می باشد