صفحه نخست ارتباط با ما ورود اعضا






نسبت به انتقال درست حوادث و وقایع انقلاب کوشا باشیم

فرمانده سپاه رشت گفت: باید نسبت به انتقال درست حوادث و وقایع انقلاب کوشا باشیم تا حب و بغض ها موجب تحریف انقلاب نشود که آفت بزرگی است. سرهنگ حسین مصطفی پور، فرمانده سپاه شهرستان رشت در نخستین نشست کتابخوان فرماندهان سپاه که در سالن شهدای صالحین سپاه قدس استان گیلان برگزار شد، با تاکید بر لزوم […]

کد خبر : 29267 | 1:03 ب.ظ | ۱۹ بهمن , ۱۳۹۶

فرمانده سپاه رشت گفت: باید نسبت به انتقال درست حوادث و وقایع انقلاب کوشا باشیم تا حب و بغض ها موجب تحریف انقلاب نشود که آفت بزرگی است.

سرهنگ حسین مصطفی پور، فرمانده سپاه شهرستان رشت در نخستین نشست کتابخوان فرماندهان سپاه که در سالن شهدای صالحین سپاه قدس استان گیلان برگزار شد، با تاکید بر لزوم شناساندن زمینه های پیروزی انقلاب اسلامی و برهه های حساس آن در جهت انتقال ارزش ها و آرمان های امام و شهدا به نسل جوان، اظهار کرد: همه وظیفه داریم نگذاریم مجاهدت های انقلاب برای نسل های آینده تبدیل به افسانه شود.

وی به معرفی کتاب «ایران، دیروز، امروز و فردا» پرداخت و افزود: زبان کتاب روان و ساده است که به بررسی مباحث مربوط به فرایند تحولات سیاسی و اجتماعی ایران طی سه مرحله قبل از پیروزی انقلاب، بعد از پیروزی انقلاب و آینده شناسی انقلاب می پردازد و لذا برای جوانان و نوجوانان مفید است.

به گزارش ایسنا، فرمانده سپاه رشت، با بیان اینکه کتاب مذکور چشم انداز انقلاب در افق ۱۴۰۴ را براساس دیدگاه مقام معظم رهبری ترسیم می کند، گفت: باید نسبت به انتقال درست حوادث و وقایع انقلاب کوشا باشیم تا حب و بغض ها موجب تحریف انقلاب نشود که آفت بزرگی است.

حجت الاسلام والمسلمین بابایی، مسئول بسیج طلاب سپاه قدس استان گیلان نیز، همگان را به مطالعه کتاب «نهضت های صد ساله اخیر» دعوت کرد و متذکر شد: این کتاب برگرفته از سخنرانی های علامه شهید مرتضی مطهری با محوریت ماهیت، اهداف، رهبری و آفات نهضت هاست.

وی نفوذ اندیشه های بیگانه از دو طریق دوستان و دشمنان را یکی از آفات نهضت ها دانست و عنوان کرد: نفوذ دشمن در انقلاب اسلامی از طریق اسلام آمریکایی صورت می گیرد، اما مدعیان انقلابی که مجذوب مکاتب بیگانه و تجددگرایی هستند، یکی دیگر از عوامل نفوذ محسوب می شوند.

این کارشناس دینی، مکتب، رهبری و مردم را سه رکن در انقلاب ها دانست و افزود: اگر هر کدام آسیب ببیند انقلاب دچار آفت می شود.

مسئول بسیج طلاب سپاه قدس گیلان، نفوذ فرصت طلبان و غیرخودی ها در نقاط کلیدی نظام را یکی دیگر از راه های نفوذ دانست و خاطرنشان کرد: تغییر دادن اندیشه ها از مسیر انقلاب و آرمان های نظام از جمله مصادیق نفوذ است که با روی کار آمدن عناصر ناباب در جایگاه های حساس بروز می کند.

سرهنگ سید علی اکبر قاسمی، فرمانده سپاه شهرستان رضوانشهر نیز در ادامه، کتاب «جریان شناسی نفوذ در انقلاب ها» را معرفی کرد و گفت: انقلاب اسلامی ایران چهارمین انقلاب توحیدی جهان با محوریت ولی فقیه بعد از حرکت انقلابی حضرت نوح(ع)، حضرت موسی(ع) و پیامبر اسلام(ص) است.

وی با بیان اینکه انقلاب ما جهان اسلام را درنوردیده و جهان بشریت را تحت تاثیر قرار داده است، عنوان کرد: هر انقلابی با صبر و استقامت به پیروزی می رسد، اما عناصر نفوذی و منافق و جامعه بی بصیرت و نفوذپذیر در انحراف حرکت انقلاب نقش دارند.

سرهنگ قاسمی، رهبری الهی را رمز پیروزی بر حکومت دیکتاتور طاغوت دانست و خاطرنشان کرد: مفهوم دشمن شناسی در آیات قرآن آورده شده و قرآن ۲۵ بار شیطان را به عنوان دشمن معرفی می کند.

فرمانده سپاه رضوانشهر، با بیان اینکه آیات ۱۱۰-۱۰۷ سوره توبه خصوصیات منافقین را بیان می کند، متذکر شد: امروز دشمن از طریق نفوذ در جمهوری اسلامی ایران به دنبال ایجاد اشتباه محاسباتی در مسئولان است.

سرهنگ حمید یحیی پور، فرمانده سپاه شهر خمام نیز، از کتاب «سیمای خوبان» به نیکی یاد کرد و گفت: شهر خمام ۱۷۲ شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده و لذا این کتاب به معرفی ویژگی های شخصیتی این شهدا می پردازد.

وی با اشاره به نقش روحانیت، مردم، مکتب و ایدئولوژی در شکل گیری و پیروزی انقلاب، یادآور شد: مردم مظلوم جهان بعد از ۱۴۰۰ سال به دنبال چنین انقلابی بودند تا جلوی طاغوت بایستند و امروز انقلاب ما به دنیا صادر شده است و در آینده نزدیک جهانی خواهد شد.

سرهنگ جمشید اصحابی، فرمانده سپاه شهرستان انزلی نیز در این نشست، با معرفی کتاب «صخره سخت»، یادآور شد: یکی از بزرگترین دغدغه های انقلاب حفظ امنیت بود؛ در حالی که بعد از پیروزی انقلاب کادر اجرایی نداشتیم.






تمامی حقوق اين وب سايت متعلق به شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان می باشد