صفحه نخست ارتباط با ما ورود اعضا






انقلاب اسلامی در خبر جهان تحول ایجاد کرد

کارشناس رسانه، با بیان اینکه انقلاب اسلامی در خبر جهان تحول ایجاد کرد، یادآور شد: ایستادگی ایران در مقابل آمریکا و عدم آزادی گروگان ها در رسانه جهان تاثیر گذاشت. دکتر نادر طالب زاده در همایش «رسانه و انقلاب اسلامی» که به همت سازمان بسیج رسانه و سازمان بسیج اساتید استان در تالار حکمت دانشگاه گیلان برگزار […]

کد خبر : 29320 | 9:46 ب.ظ | ۲۰ بهمن , ۱۳۹۶

کارشناس رسانه، با بیان اینکه انقلاب اسلامی در خبر جهان تحول ایجاد کرد، یادآور شد: ایستادگی ایران در مقابل آمریکا و عدم آزادی گروگان ها در رسانه جهان تاثیر گذاشت.

دکتر نادر طالب زاده در همایش «رسانه و انقلاب اسلامی» که به همت سازمان بسیج رسانه و سازمان بسیج اساتید استان در تالار حکمت دانشگاه گیلان برگزار شد، با تاکید بر لزوم تقویت شبکه های استانی در راستای بیان قابلیت های استان و اصلاح وضع موجود، اظهار کرد: شبکه استانی نباید صرفا به سرگرمی و جذب توریست بپردازد، بلکه افراد خلاق، صاحب فکر و دانشمند و علما و بزرگان باید در شبکه استانی دیده شوند و به تبیین مسائل استان بپردازند.

وی با بیان اینکه مقابله با جنگ نرم از طریق شبکه های استانی ممکن می شود، تصریح کرد: شبکه های استانی ظرفیت بالایی دارند لذا مسئولان شبکه های استانی نیز باید صاحب نظر و پژوهشگر در زمینه های کشاورزی، صنعت، ورزش و… باشند تا مخاطبان عرصه جنگ نرم به ویژه جوانان را جذب کنند.

به گزارش ایسنا، ستندساز برجسته کشور، فیلم سازان جوان، صاحب سبک و حزب الهی جشنواره عمار را به مثابه موریانه های رسانه ای دانست و افزود: این جوانان اکثرا جزو مهندسان دانشگاهی هستند که به عرصه رسانه و مستندسازی ورود کرده اند و به سراغ مسائل جامعه می رود. مقام معظم رهبری نیز با این گروه ها دیدار و گفتگو داشتند.

طالب زاده، تقویت شبکه های استانی را ادامه دهنده تحول رسانه ای ایجاد شده در کشور دانست و عنوان کرد: تقویت شبکه های استانی جهت بررسی مسائل استان جزو وظایف ماست و باید تلاش کنیم بهترین متفکران و کارشناسان را بیاوریم، زیرا شبکه استانی چندین برابر موثر تر و برا تر از رسانه ملی است لذا کسانی که به عرصه جنگ رسانه ای وارد می شوند، باید نترس باشند.

کارشناس رسانه، با بیان اینکه انقلاب اسلامی یک نقش جهانی دارد، خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی یک واقعیت جهانی است. بعد از وقوع انقلاب در سال ۱۹۷۹، عکس العمل ها به شکل گیری انقلاب ایران همه چیز را تغییر داد و موجب احیای اسلام حقیقی و متولد شدن حزب الله شد. امروز شاهد توسعه انقلاب اسلامی در منطقه هستیم.

وی نفوذ ایران در منطقه را مهم و خطرناک برای غرب دانست و یادآور شد: ۴۰ سال پیش ایران یک کشور بی اثر بود، اما با انقلاب تحول آفرین شد. مرحله اول انقلاب، پیروزی در ۲۲ بهمن سال ۵۷ بود و چند ماه بعد دانشجویان پیرو خط امام سفارت آمریکا را تسخیر کردند که مورد تایید امام قرار گرفت.

مستندساز برجسته کشور، با بیان اینکه آمریکا به واسطه سفارت خود در ایران کودتای سال ۱۳۳۲ را به وجود آورد و ایران را ۵۰ سال به عقب برد، اظهار کرد: براساس مصاحبه ای که با یک استاد بزرگ حقوق در آمریکا داشتم، تسخیر لانه جاسوسی را حق قانونی ایران دانست، زیرا آمریکا یک بار در ایران کودتا کرده بود و ایران بعد از انقلاب حق داشت در یک حرکت پیشگیرانه، سفارت آمریکا را تعطیل کند. متاسفانه به خاطر عدم آگاهی ما از قوانین بین المللی نتوانستیم آمریکا را به دادگاه ببریم و غرامت بگیریم.

طالب زاده، تسخیر لانه جاسوسی را یک حادثه خبری مهم در آمریکا دانست و گفت: «بحران گروگان گیری ایران» و ایستادن ایران مقابل آمریکا یک انفجار خبری بود؛ تا جایی که ایده ایجاد شبکه خبری توسط «تد ترنر»، تاجر آمریکایی شکل گرفت لذا شبکه «CBS» و پس از آن «CNN» راه اندازی شد که نشان دهنده تحول آفرینی ایران است.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی در خبر جهان تحول ایجاد کرد، یادآور شد: ایستادگی ایران در مقابل آمریکا و عدم آزادی گروگان ها در رسانه جهان تاثیر گذاشت لذا نباید این انقلاب الهی را که به رهبری یک روحانی اسلامی به وجود آمده، دست کم بگیریم.

کارشناس رسانه ادامه داد: زمانی که فضا برای حزب الله تنگ شد و انقلابی گری و جهاد سازندگی را کنار گذاشتیم، ضربه خوردیم. متاسفانه عده ای انقلاب اسلامی و تاثیرگذاری آن را باور ندارند.

وی با اشاره به امضای قرارداد پالرمو، تاکید کرد: پالرمو مکانی است که حکومت فاطمیون بعد از ۲۰۰ سال در آنجا منحل شد و در واقع محل شکست مسلمین بود. این قرارداد حرکت های تروریستی جهان را رصد می کند و امضاکنندگان حق ندارند به گروه های تروریستی کمک مالی داشته باشند و این در حالی است که سپاه را جزو گروه های تروریستی معرفی می کنند.

طالب زاده، با بیان اینکه انقلاب اسلامی در عرصه تمدن سازی حرف برای گفتن دارد، عنوان کرد: امروز غرب ورشکسته است، اما تمدن اسلامی در حال رشد و بالندگی است. مقام معظم رهبری برای نخستین بار به مسئله تمدن سازی اسلامی اشاره کردند.

این فعال رسانه ای، با اشاره به خیزش انقلاب اسلامی در جهان، بیان کرد: بنی اسرائیل براساس پیش گویی ها از این رشد و عروج خبر دارند و لذا می ترسند این مهم توسط ایرانیان محقق شود. در واقع رژیم صهیونیستی از ایران یک ترس روانی دارد و مسئله هسته ای بهانه است.

کارشناس رسانه، انقلاب اسلامی ایران را تنها ندانست و اضافه کرد: هزاران نفر در آمریکا طرفدار ما هستند و بیداری عمومی بعد از حادثه ۱۱ سپتامبر رخ داده است لذا در جریان برنامه «افق نو» به دنبال حضور آمریکایی های صاحب نظر در ایران هستم که تحول آفرینی انقلاب را درک کرده اند و درباره آن کتاب ها نوشته اند. کتاب های «نجات یافتن از بحران آخرالزمان» و «ترور مصنوعی» از جمله آنهاست.

وی با بیان اینکه انسان های بیدار در آمریکا با تمام وجود اسلام را قبول دارند و از ایران دفاع می کنند، گفت: انقلاب رو به جلو حرکت می کند و امروز ۳۹ سالگی خود را جشن می گیرد لذا امید انقلاب و توجه رهبری به نیروهای رسانه ای جوان و حزب الهی است، زیرا با رسانه و جنگ نرم می توانیم بسیاری از مسائل را حل کنیم.

طالب زاده، کمبود در استان ها را باعث ضعف در انقلاب دانست و خاطرنشان کرد: افراد خلاق رسانه ای در استان ها باید مسائل استانی را حل کنند.

این فعال رسانه ای، با اشاره به شکاف ایجاد شده در آمریکا، متذکر شد: تفرقه بی سابقه ای در آمریکا وجود دارد که نیازمند تحلیل است و کسی رئیس جمهور آمریکاست که اوضاع و احوال را بر هم ریخته به رسانه های این کشور حمله کرده است. براساس آمار، ۳۷ درصد آمریکایی ها هوادار ترامپ بوده که جمهوری خواه و غالبا مسلح هستند لذا آمریکا ظرفیت جنگ داخلی را دارد، اما مدام برای ما نقشه می کشد.

وی با تاکید بر ضرورت حضور کارشناسان غربی در ایران و بیان واقعیت آمریکا از زبان آنان، اضافه کرد: دشمن به دنبال مایوس کردن ما از طریق ضعیف نشان دادن انقلاب است، اما اخبار منطقه چیز دیگری می گوید. خوشبختانه از بحران اخیر در کشور عبور کردیم، اما باید اعتراض را حق طبیعی مردم بدانیم.

مستندساز و کارشناس رسانه، با اشاره به سوء استفاده ضد انقلاب از جریان اعتراضات مشروع مردمی، خاطرنشان کرد: این قدرت نرم جمهوری اسلامی ایران است که اجازه می دهد مردم حرف خودشان را بزنند و نباید این را از دست بدهیم.

طالب زاده، در پایان با اشاره به فرهنگ بالا و دلاوری های فراموش نشدنی مردم گیلان در دفاع مقدس، متذکر شد: رسانه میان بر حل مسائل است لذا باید از طریق تلویزیون استانی عمل کنیم و امیدوارم استان گیلان آغازکننده این راه باشد.






تمامی حقوق اين وب سايت متعلق به شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان می باشد