صفحه نخست ارتباط با ما ورود اعضا







نمایشگاه “عکس و اسناد انقلاب اسلامی” در رشت برپا شد

نمایشگاه “عکس و اسناد انقلاب اسلامی” در خانه میرزاکوچک خان جنگلی در محله استادسرا رشت برپا شد به گزارش تسنیم،نمایشگاه “عکس و اسناد انقلاب اسلامی” در خانه میرزاکوچک خان جنگلی در محله استادسرا رشت با ۲۲ تابلو از صحنه‌های خاطره انگیز و غرورآفرین انقلاب اسلامی به نمایش عموم گذاشته شد. با ورود به حیاط خانه […]

کد خبر : 29327 | 10:04 ب.ظ | ۲۰ بهمن , ۱۳۹۶

نمایشگاه اسناد انقلاب اسلامی در رشت

نمایشگاه “عکس و اسناد انقلاب اسلامی” در خانه میرزاکوچک خان جنگلی در محله استادسرا رشت برپا شد

به گزارش تسنیم،نمایشگاه “عکس و اسناد انقلاب اسلامی” در خانه میرزاکوچک خان جنگلی در محله استادسرا رشت با ۲۲ تابلو از صحنه‌های خاطره انگیز و غرورآفرین انقلاب اسلامی به نمایش عموم گذاشته شد.

با ورود به حیاط خانه میرزاکوچک‌خان جنگلی با نوشته‌ای از این شیرمرد نهضت جنگل روبه‌رو می‌شویم که می‌گوید “من عاری از شرف می‌دانم کسی را که حقوق حاکمیت و استقلال را فدای شغل و مقام کند”.

گویی هنوز میرزا تفنگ بر دوش و پرچم ایران در دست فریاد می زند “من و رفقایم گفته و می‌گوییم که باید استقلال ایران محفوظ باشد. باید ملت ایران آزاد باشد. باید رشته امور انقلاب و زمام حکومت ایران در دست ایرانی باشد”.

از پله‌ها که عبور می‌کنی گویی در زمان سفر کرده‌ای و از دنیای بیرون این خانه که روزگاری اتاق فکر نهضت جنگل بود خارج شده، وارد روزهای نه چندان دور و ملتهب نهضت جنگل می‌شوی.

حالا با چشم شیشه‌ای دوربین، تنها تصاویر باقی‌مانده از عکاس‌هایی که ثبت کننده روزگار خاطره انگیز انقلاب اسلامی ایران بودند را به تماشا می‌نشینیم و در این میان تصاویر تظاهرات مردم رشت در بهمن ۱۳۵۷ به‌چشم می‌خورد.

در تابلویی گزارش ساواک قم درباره الصاق اعلامیه نصب شده در دالان مدرسه فیضیه و در تابلویی تصویری از فرودگاه مهرآباد در تصرف انقلابیون در روز ۲۲ بهمن ۱۳۵۷ را مشاهده می‌کنیم.

تصویر دست‌خط نامه حضرت امام خمینی(ره) به حاج آقا مصطفی هنگام تبعید در ترکیه بسیار کوتاه و زیبا بود: “نورچشمی مصطفی خمینی، ایران قم با سلامت وارد آنکارای ترکیه شدم به‌هیچ وجه نگران نباشید حالم خوب و راحت هستم”.

.






تمامی حقوق اين وب سايت متعلق به شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان می باشد