صفحه نخست ارتباط با ما ورود اعضا







یادواره شهدای دانش‌آموز و فرهنگی انقلاب اسلامی گیلان برگزار شد

مراسم یادواره شهدای دانش‌آموز و فرهنگی انقلاب اسلامی استان گیلان صبح امروز در رشت برگزار شد. مراسم یادواره شهدای دانش‌آموز و فرهنگی انقلاب اسلامی استان گیلان صبح امروز در یکی از واحدهای آموزشی آموزش و پرورش گیلان در رشت برگزار شد. به گزارش تسنیم،مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان در این مراسم اظهار داشت: شهدا ظرفیتی عظیم برای […]

کد خبر : 29333 | 10:17 ب.ظ | ۲۰ بهمن , ۱۳۹۶

مراسم یادواره شهدای دانش‌آموز و فرهنگی انقلاب اسلامی استان گیلان صبح امروز در رشت برگزار شد.

مراسم یادواره شهدای دانش‌آموز و فرهنگی انقلاب اسلامی استان گیلان صبح امروز در یکی از واحدهای آموزشی آموزش و پرورش گیلان در رشت برگزار شد.

به گزارش تسنیم،مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان در این مراسم اظهار داشت: شهدا ظرفیتی عظیم برای حفظ اتحاد در جامعه دارند و شرکت در راهپیمایی ۲۲ بهمن ضمن ایجاد این انسجام و وحدت تجدید بیعتی با آرمان‌های امام(ره) و مقام معظم رهبری است.

مهدی حاجتی با اشاره به اینکه شهدا شاگردان امام راحل بودند تصریح کرد: جوانان انقلابی راهی که معمار کبیر انقلاب اسلامی برای همگان به‌خوبی ترسیم کرد را با قدرت طی می‌کنند و پشتیبان ولایت فقیه خود هستند.

وی برگزاری مراسم و برنامه‌های ویژه شهدا را ارزشمند خواند و ابراز داشت: خانواده‌های شهدا در حقیقت اولیاءالله هستند و بی‌تردید شرکت در یادواره‌های شهدا به‌خاطر فضای روحانی که بر آن حاکم است موجبات انبساط عقلانی را فراهم می‌کند.

وی با اشاره به اینکه همه ما در برابر شهدا وظیفه‌ای سنگین داریم بیان داشت: شهدا آیات و کلام الهی هستند که برای دفاع از حق و مبارزه با ظلمت و تاریکی لحظه‌ای درنگ نکردند و با قلبی مطمئن جان خود را در راه تکلیف دینی خود نثار کردند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان شهدا را اهل عمل دانست و عنوان کرد: حرف شهدا با سکوت‌شان به جامعه منتقل می‌شود زیرا آنان با عهد و پیمان بسته شده بین خود و امام راحل این راه دشوار را با بصیرتی مثال زدنی به پایان رساندند.

حاجتی با اشاره به اینکه امام راحل از شهید فهمیده به عنوان رهبر یاد کرد اظهار داشت: شهدا همان کسانی هستند که در زمان و عصر جنگ حق و باطل با روشن بینی خود مسیر پیروزی حقیقی را پیدا کردند و عزت‌مندانه به شهادت رسیدند.

وی پیام شهدا را برای جامعه، پیام یکپارچگی دانست و ابراز داشت: پیام شهدا برای همگام پیام وحدت است بنابراین با شناخت و بررسی در سیره آنان در می‌یابیم جهت حفظ این وحدت باید همواره در مسیر حمایت از ولایت فقیه گام برداریم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان خاطرنشان کرد: بر طبق آیات قرآن کریم شهدا جاویدان هستند و فناپذیری در مورد آنان معنایی ندارد زیرا برای دفاع از حق و راستی با تمام وجود خود در برابر ظلمت و تاریکی ایستادند.

حاجتی معدل خلوص و ایمان را شهدا دانست و اظهار داشت: آن‌ها برای حفظ اسلام و مکتب قرآن و ائمه اطهار به پا خواستند و پشت سر ولایت فقیه خود از ارزش‌های دینی و انقلابی دفاع کردند و پس از فدا کردن جان خود کنار معبودشان آرام گرفتند.

در پایان این مراسم از خانواده‌های پنج شهید دانش آموز و فرهنگی استان گیلان تجلیل به‌عمل آمد.






تمامی حقوق اين وب سايت متعلق به شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان می باشد