صفحه نخست ارتباط با ما ورود اعضا






مراسم بزرگداشت ارتحال حضرت امام خمینی(ره) شهرستان فومن + تصاویر

رئیس بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی، امام (ره) را تنها عارفی معرفی کرد که در جامعه و بین مردم بود. حجت‌الاسلام سید حمید روحانی در 13 خرداد مراسم بزرگداشت ارتحال امام (ره) در مسجد جامع شهر فومن با اشاره به بیست ‌و چهارمین سالروز ارتحال امام (ره) و پنجاهمین سال قیام 15 خرداد اظهار کرد: […]

کد خبر : 2937 | 11:24 ب.ظ | ۱۴ خرداد , ۱۳۹۲

SONY DSC

رئیس بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی، امام (ره) را تنها عارفی معرفی کرد که در جامعه و بین مردم بود.

حجت‌الاسلام سید حمید روحانی در 13 خرداد مراسم بزرگداشت ارتحال امام (ره) در مسجد جامع شهر فومن با اشاره به بیست ‌و چهارمین سالروز ارتحال امام (ره) و پنجاهمین سال قیام 15 خرداد اظهار کرد: وجود انسان‌های ملکوتی از نعمت‌های خداوند به بشر است.

وی وجود انسان‌های برجسته، عارف، سالک، خدایی و ملکوتی در هدایت انسان‌ها را تاثیرگذار عنوان کرد و افزود: علما از طرف خداوند برای مردم حجت هستند.

روحانی دوری از مقام‌پرستی و هوای نفس را سبب رسیدن انسان به مقام‌های بالا دانست و تصریح کرد: اراده نخستین عاملی بود که مایه تکامل امام (ره) شد.

به گفته رئیس بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی، انسان با اراده و قوی فریب دیگران را نمی‌خورد و به فساد و فحشا تن نمی‌دهد.

وی با بیان اینکه انسان با اراده دنبال پست و مقام نیست، تصریح کرد: انسان‌های با اراده دوچار دوگانگی، نفاق و دورویی نمی‌شوند.

روحانی هوای نفس را سبب زایل شدن اراده دانست و بیان کرد: تقویت اراده نیاز به حرکت گام به‌گام دارد.

*امام (ره) تنها عارفی که بین مردم بود

رئیس بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی امام (ره) را تنها عارفی نامید که در جامعه و با مردم بود و گفت: امام (ره) تصمیم گرفتند در 13 خرداد سال 42 در مدرسه فیضیه سخنرانی کنند و رژیم پهلوی تمام قدرت خود را به‌کار گرفت تا این امر اتفاق نیفتد اما هیچ ترفندی نتوانست اراده امام (ره) را بشکند و ایشان سخنرانی بت‌شکنانه خود را ایراد کردند.

وی شجاعت را دومین عامل موفقیت امام (ره) ذکر کرد و یادآور شد: امام (ره) نسبت به دیکتاتورها واهمه‌ای نداشت زیرا یاد خدا را در دل خود تقویت کرده بود.

روحانی با تاکید براینکه امام (ره) در مبارزه اطمینان خاطر داشت، اظهار کرد: وقتی انسان خدایی شود از بسیاری از نفسانی‌ها دوری می‌گزیند.

رئیس بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی تفکر را از دیگر ویژگی‌های امام (ره) برشمرد و تصریح کرد: انسان‌هایی که اهل فکر نیستند، خمود، بی‌مغز و تباه شده هستند.

وی با اشاره به اینکه انسان متفکر می‌تواند تحول عظیمی در جامعه به وجود آورد، خاطرنشان کرد: امام (ره) ریشه‌ای امور را انجام می‌داد و با برنامه و گام‌به‌گام حرکت می‌کرد.

*امام (ره) با مقاومت در مقابل رژیم پهلوی ایستاد

روحانی نقش مقاومت در زندگی امام (ره) و انقلاب اسلامی را ویژه خواند و بیان کرد: امام (ره) انسان مقاومی بود و در مقابل رژیم پهلوی ایستاد و مقاومت کرد.

رئیس بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی اظهار کرد: اراده قوی، مقاومت فوق‌العاده و اطمینان قلبی امام (ره) موجب شد که تحت تاثیر کسی قرار نگیرد و هیچ وقت از دیگران وحشت و نگرانی نداشته باشد و از مسیر خود باز نماند.

وی عدم تاثیرپذیری از دیگران را نتیجه اراده قوی امام (ره) عنوان کرد و افزود: رژیم‌های دیکتاتور وقتی می‌دیدند نمی‌توانند شخصیتی را تحت تاثیر قرار دهند و حریف را به زانو در آورند از طریق دیگران تلاش می‌کردند در آنها نفوذ کنند اما امام (ره) تاثیرناپذیر بود.

روحانی امام (ره) را اهل فکر، اراده و مقاومت دانست و تصریح کرد: دیگران هر قدر مورد اطمینان امام (ره) بودند اما تا ایشان درباره موضوعی فکر نمی‌کردند، تصمیمی نمی‌گرفتند.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید حمید روحانی با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری و شوراها اظهار کرد: امام (ره) حضور در انتخابات را یک تکلیف دانستند.

وی ادامه داد: استکبار جهانی با تمام قدرت مراقب است ببیند چه وقت مردم مایوس می‌شوند و تحت تاثیر تبلیغات سوء از صحنه کنار می‌روند تا به ایران بتازند اما وقتی روزهای 22 بهمن، 8 و 9 دی و 15 خرداد فرا می‌رسد، دشمنان حضور مردم را در صحنه می‌بینند و یاس و ناامیدی بر قلب آنها مستولی می‌شود.

روحانی با تاکید براینکه امام (ره) و مقام معظم رهبری حضور مردم در پای صندوق‌های رای را تکلیف دانستند، بیان کرد: امروز دو جریان شیطانی و رحمانی مردم را ندا می‌دهند.

رئیس بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی تصریح کرد: ندای شیطانی می‌خواهد مردم از صحنه کنار بروند و در انتخابات حضور پیدا نکنند و صدای آمریکا، رژیم صهیونیستی، انگلیس و دشمنان اسلام این صدای شیطانی است.

وی صدای ملکوتی امام (ره) را ندای انسانیت و رحمانیت خواند و بیان کرد: روح معنوی و سعادت در صدای امام (ره) وجود دارد و مردم را در آمدن در پای صندوق‌های رای تشویق می‌کند.

روحانی با بیان اینکه شرکت در انتخابات استقلال، امنیت و ناموس مردم را بیمه می‌کند، اظهار کرد: مردم در 24 خرداد جاری به ندای رحمانی لبیک می‌گویند.

رئیس بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: مردم ایران در طول نهضت امام (ره) و بیش از 30 سال از گذشت انقلاب اسلامی با لبیک به ندای امام (ره) و مقام معظم رهبری عظمت و سربلندی خود را حفظ کردند.

11

12

9

10

2

5

1

6

8

4

3

7






تمامی حقوق اين وب سايت متعلق به شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان می باشد