صفحه نخست ارتباط با ما ورود اعضا






مهم‌ترین رویش انقلاب “استقلال اقتصادی، سیاسی و فرهنگی” کشور است

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به‌ اهمیت قیام امام خمینی(‌ره) گفت:‌ یکی از اصلی‌ترین رویش‌های انقلاب،‌ استقلال اقتصادی،‌ سیاسی و فرهنگی کشور است.‌ آیت الله احمد پروایی‌ صبح امروز در مراسم بزرگداشت ایام فاطمیه(‌س) در حسینیه حضرت ابوالفضل(‌ع) ‌سپاه قدس گیلان در رشت اظهار داشت:‌ استقلال سیاسی اقتصادی و فرهنگی از مهم‌ترین دستاورد‌های […]

کد خبر : 29505 | 2:26 ب.ظ | ۲۵ بهمن , ۱۳۹۶

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به‌ اهمیت قیام امام خمینی(‌ره) گفت:‌ یکی از اصلی‌ترین رویش‌های انقلاب،‌ استقلال اقتصادی،‌ سیاسی و فرهنگی کشور است.‌

آیت الله احمد پروایی‌ صبح امروز در مراسم بزرگداشت ایام فاطمیه(‌س) در حسینیه حضرت ابوالفضل(‌ع) ‌سپاه قدس گیلان در رشت اظهار داشت:‌ استقلال سیاسی اقتصادی و فرهنگی از مهم‌ترین دستاورد‌های انقلاب اسلامی است.

به گزارش تسنیم،‌نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد:‌ امام خمینی(‌ره) ‌با پشتوانه خداوند و حمایت‌های مردم بزرگترین اتفاق قرن را در تمام دنیا رقم زدند و کشور را از سیطره و یوغ استعمار جهانی خارج کردند.

آیت الله پروایی با اشاره به دستاوردهای انقلاب اسلامی ابراز داشت:‌ این قیام تاریخی نه تنها برای ملت ایران بلکه برای تمام مستضعفان جهان دارای برکات فراوانی بود که ایجاد روحیه ظلم‌ستیزی در برابر مستکبران از جمله آن است.

عضو مجلس خبرگان رهبری به لزوم بهره گرفتن از تجربه‌های تاریخی تاکید کرد و اظهار داشت:‌ باید همواره در برابر توطئه‌های غرب هوشیارانه عمل کرد و با پیروی از ولایت فقیه مسیر نفوذ را برای بدخواهان و دشمنان نظام مسدود کرد.

وی با اشاره به سخنان امیرالمومنین(‌ع)‌ خاطرنشان کرد:‌ باید همواره از عذاب‌ها و بلاهایی که بر سر امت‌های گذشته فرود آمده درس عبرت گرفته و از مسائلی که زمینه ایجاد شکست آن‌ها را در برخی رویدادها فراهم کرد دوری کنیم.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد:‌ با نگاهی به قرآن کریم و تاریخ،‌ حوادث و عبرت‌های زیادی را مشاهده می‌کنیم اما آنچه که در این بخش بسیار قابل تامل بوده عبرت گیرنده‌های قلیل تاریخ هستند.

آیت الله پروایی با اشاره به پرهیز از تبعیت کورکورانه ابراز داشت:‌ گاهی مواقع انسان در شناخت یک امر و تبعیت از آن دچار خطایی فاحش می‌شود و گمان می‌کند راهی که در پیش گرفته مسیر حقیقی و درستی است.

وی به مسئله هوای نفس اشاره کرد و افزود:‌ هوای نفس فقط تبعیت از شهوت و مسائل جنسی نیست بلکه مقام، موقعیت و مسئولیت نیز می‌تواند زمینه‌های ایجاد فساد و تبعیت از شیطان را به‌خوبی در فرد ایجاد کند.

عضو مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد:‌ جریان انحرافی و حلقه‌ای که توسط مریدان آن شخص ایجاد شده نیز مصداق بارز همین تبعیت کورکورانه و پیروی از هوای نفس در جهت مسیر تاریک دنیاگرایی است.

آیت الله پروایی با اشاره به اینکه عده‌ای در حقیقت تنها در فکر مقام هستند گفت:‌ اگر در رفتار و اعمال برخی از افراد دقت کنیم می‌بینیم حب دنیا و حب مقام را به شیوه‌ای خاص در باطن و حقیقت اعمال خود پنهان کرده‌اند.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری بیان داشت:‌ حب و دوست داشتن به هر امری باید حساب و کتاب داشته باشد تا وقتی که فرد در مقطعی در برابر امتحانات الهی قرار گرفت برای پیروی از خداوند دچار شک و تردید نشود.

وی با تاکید بر اینکه پیروی از هوای نفس آخرت انسان را خراب می‌کند گفت:‌ ماجرای بنی‌صدر مخلوع و رهبران جریان فتنه ‌۸۸ مثال بارز افرادی است که با تبعیت از هوای نفس موجبات ذلت و خواری خود را در بین مردم فراهم کردند.

عضو مجلس خبرگان رهبری درباره اهمیت میانه‌روی در رفتار مومن تصریح کرد:‌ یک مسلمان باید در وهله نخست اعتدال و میانه‌روی را در امور سرلوحه کار خود قرار دهد و از تبعیت کردن بدون اندیشه و تعقل دوری کند.

آیت الله پروایی به مذاکرات هسته‌ای اشاره کرد و ابراز داشت:‌ مقام معظم رهبری در جریان این مذاکرات به عدم اعتماد به غرب تاکیدات فراوانی داشتند و بارها پرونده سیاه آمریکا را در تاریخ پرفراز و نشیب انقلاب به همه گوشزد کردند.

وی درباره اعتمادسازی برای جلب نظر آمریکایی‌ها تصریح کرد:‌ با توجه به تجربیات گذشته اگر بخواهیم جهت جلب توجه غرب آن‌ هم به سردمداری آمریکا دست به هر اقدامی بزنیم کاری بیهوده بوده و قدم برداشتن در مسیر اشتباه است.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت:‌  استقلال سیاسی،‌ اقتصادی و فرهنگی از دستاوردهای این انقلاب هستند هرچند مسئولان حوزه فرهنگی کشور در تحقق اهداف انقلاب در این حوزه مهم ضعیف عمل کرده‌اند.






تمامی حقوق اين وب سايت متعلق به شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان می باشد