صفحه نخست ارتباط با ما ورود اعضا






مراسم بزرگداشت ارتحال حضرت امام خمینی(ره) شهرستان آستانه اشرفیه + تصاویر

رئیس بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی با بیان اینکه می‌خواهند خط امام (ره) را خشونت‌طلبی جلوه دهند گفت: می‌خواهند راه امام را با نام امام به بی‌راهه بکشانند. حجت‌الاسلام والمسلمین سید حمید روحانی 14 خرداد در مراسم استانی بزرگداشت سالگرد ارتحال امام (ره) در مرقد سلطان سید جلال‌الدین اشرف (ع) اظهار کرد: بشر از […]

کد خبر : 2956 | 11:35 ب.ظ | ۱۴ خرداد , ۱۳۹۲

SONY DSC

رئیس بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی با بیان اینکه می‌خواهند خط امام (ره) را خشونت‌طلبی جلوه دهند گفت: می‌خواهند راه امام را با نام امام به بی‌راهه بکشانند.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید حمید روحانی 14 خرداد در مراسم استانی بزرگداشت سالگرد ارتحال امام (ره) در مرقد سلطان سید جلال‌الدین اشرف (ع) اظهار کرد: بشر از زمانی که به وجود آمده، دو راه ظلم و تباهی و روشنایی، تکامل و نورانیت را در جلوی خود داشته است.

وی حرکت در راه خدا را مسیر انسان‌های وارسته عنوان کرد و افزود: روشنایی و سیاهی همواره در تقابل با همدیگر هستند و این امر ادامه دارد.

روحانی با بیان اینکه یزیدیان همواره در مقابل حسینیان وجود داشته‌اند، تصریح کرد: راه حسینیان و هابیلیان جاویدان می‌ماند.

رئیس بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی باطل را جریانی تعریف کرد که سریع فرو می‌نشیند و بیان کرد: باطل مانند حباب روی آب است و آنچه به نفع مردم است در زمین باقی می‌ماند.

وی راه انسان‌های وارسته را ریشه‌دار و عمیق دانست و خاطرنشان کرد: در رژیم گذشته مردم ایران را سرخورده بار آورده بودند و ملت را تحقیر می‌کردند.

روحانی ترویج فساد در جامعه را سیاست رژیم شاه خواند و یادآور شد: سیاست رژیم پهلوی ترویج فساد برای دور کردن جوانان از مبارزه در جامعه بود.

رئیس بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی سیاست گسترش رذالت و فساد در جامعه را حربه دشمنان نظام اسلامی عنوان کرد و گفت: دشمن می‌خواهد نسل جوان را از نظام و اسلام دور کند.

وی اضافه کرد: استکبار بهترین راه مقابله با نظام جمهوری اسلامی را گسترش فساد می‌داند.

*اندیشه امام (ره) برگرفته از قرآن است

روحانی اندیشه امام (ره) را برگرفته از قرآن دانست و تصریح کرد: حرکت امام (ره) برای خدا بود و این امر موجب ماندگاری اندیشه‌های امام (ره) شده است.

رئیس بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی با بیان اینکه انسان در قیام برای خدا به پیروزی و شکست فکر نمی‌کند، اظهار کرد: امام (ره) در مقابله با رژیم پهلوی دچار وسوسه و دغدغه نشد و این امر به دلیل معنا پیدا کردن تکلیف در حرکت الهی است.

وی به وضعیت دین در رژیم گذشته اشاره کرد و افزود: حرکت دینی در آغاز نهضت امام (ره) در جهان معنا نداشت و بسیاری باور داشتند به‌تنهایی با اسلام نمی‌توان قیام کرد.

*شعار مرگ بر آمریکا در خرداد سال 42 سر داده شد

روحانی با اشاره به آغاز نهضت امام (ره) در سال 1341، خاطرنشان کرد: مردم پس از کودتای 28 مرداد و نفوذ آمریکا در ایران، برای نخستین بار شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر رژیم صهیونیستی را در خرداد سال 42 سر دادند و این امر برای مبارزان باور نکردنی بود.

رئیس بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی یادآور شد: امام (ره) پس از قیام 15 خرداد تبعید شد و یاران ایشان قتل عام شدند اما راه امام (ره) ادامه داشت و سیل‌آسا جلو رفت تا به پیروزی رسید.

وی یکی از نقشه‌های رژیم پهلوی و استکبار در رژیم گذشته را رهبرتراشی در مقابل امام (ره) خواند و بیان کرد: رژیم گذشته از این امر غافل بود که رابطه امام (ره) با مردم خدایی بوده است.

روحانی با بیان اینکه دشمن پس از پیروزی انقلاب تلاش کرد نظام اسلامی را به بن‌بست بکشاند، اظهار کرد: توطئه‌های دشمن با هوشیاری امام (ره) و مردم با شکست مواجه شد.

رئیس بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی به توطئه‌های دشمنان نظام اشاره کرد و گفت: دشمن وقتی نتوانست در داخل راه امام (ره) را سد کند به این نتیجه رسید با نام امام راه امام را به بی‌راهه بکشاند.

وی با اشاره به تلاش بعضی از نزدیکان و یاران امام (ره) در بی‌راهه کشاندن راه ایشان، تصریح کرد: می‌خواهند خط امام (ره) را خشونت‌طلبی، غیر منطقی و غیر عقلایی جلوه دهند.

رئیس بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی گفت: حضور مردم در صحنه و عرصه سیاسی بزرگ‌ترین توصیه امام (ره) بود.

وی با بیان این‌که دشمنان در زمان رحلت امام (ره) خوشحال بودند، افزود: اما دشمنان چشم باز کردند و دیدند مرد بزرگی از تبار ابراهیمیان جایگزین امام (ره) شده است.

رئیس بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی تصریح کرد: مقام معظم رهبری توانستند کشور را با درایت و تدبیر پیش ببرند و اجازه ندهند ترفند دشمنان در مقابل اسلام موفق باشد.

وی با اشاره به فتنه سال 88 خاطرنشان کرد: دشمن مدت 20 سال برای راه‌اندازی فتنه سال 88 برنامه‌ریزی کرده بود اما با درایت مقام معظم رهبری و هوشیاری مردم با شکست مواجه شد.

روحانی به جریان‌های داخلی و خارجی برای شکست انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: بیداری اسلامی در جهان آغاز شده و در منطقه پیشروی کرده است.

وی با بیان اینکه حرکت انقلاب اسلامی کشورهای منطقه را فرا گرفته است، عنوان کرد: دشمنان فاجعه سوریه را برای محاصره ایران انجام داده‌اند.

مرگ بر آمریکا افراطی‌گری نیست

رئیس بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی راه و حرکت امام (ره) را بر گرفته از قرآن عنوان کرد و یادآور شد: در نظام اسلامی افراطی‌گری نداریم و مرگ بر آمریکا افراطی‌گری نیست بلکه دستور قرآن است.

وی بزرگ‌ترین توصیه امام (ره) را حضور در صحنه و عرصه سیاسی اعلام کرد و یادآور شد: امام (ره) با قدرت ایمان در مقابل نظام 2500 ساله ایستادگی کرد و با حرکت خدایی توانست نهضت اسلامی را به پیروزی برساند.

روحانی حضور در صحنه را سبب دوری از بدبختی و ذلت دانست و اظهار داشت: مردم برای خدا در مقابل آمریکا ایستادگی می‌کنند.

رئیس بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی در پایان با بیان این‌که امام (ره) رأی دادن را تکلیف می‌دانستند، تصریح کرد: مردم ایران به ندای رحمانی لبیک می‌گویند و به مقام معظم رهبری پاسخ مثبت می‌دهند.

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12






تمامی حقوق اين وب سايت متعلق به شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان می باشد