معاون اجرایی سپاه قدس گیلان با بیان اینکه حماسه 8 دی حاصل به صحنه آمدن مردم ولایتمدار استان است، گفت: ساکتین فتنه نقشی در خلق حماسه هشت دی مردم گیلان نداشتند.
کد خبر : 296 | 11:17 ق.ظ |
۲۹ آذر , ۱۳۹۱
معاون اجرایی سپاه قدس گیلان با بیان اینکه حماسه 8 دی حاصل به صحنه آمدن مردم ولایتمدار استان است، گفت: ساکتین فتنه نقشی در خلق حماسه هشت دی مردم گیلان نداشتند.
به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، مردم به ویژه جوانان ولایتمدار گیلان برای پاسداشت حریم عاشورای حسینی و ولایتفقیه پیش از حماسه ملت ایران در روز 9 دی، هشتم دی سال 88 را برای همیشه در تاریخ این سرزمین به ثبت رساندند و با این حماسه بزرگ ولایتپذیری و عاشورایی بودن مردم این استان را به تمام دوستان و دشمنان انقلاب اسلامی نشان دادند و فتنه را در نطفه خاموش کردند.
برخی خواص بصیر و حاضر در صحنه با همراهی مردم انقلابی و همیشه در صحنه گیلان در 8 دی حماسهای آفریدند که امروز آن را به عنوان نماد بصیرت و ولایتمداری مردم استان میشناسند.
در روزهای گذشته شاهد تشکیل ستاد بزرگداشت 8 دی در استان بودیم که در این ستاد افرادی که در وقوع حماسه 8 دی نقش مهم و محوری داشتند حضور ندارند و برای بررسی این موضوع و نیز شناخت نقشآفرینیها در حماسه 8 دی و فتنهانگیزیهای برخی خواص گفتوگوی تفصیلی با «عباس بایرامی» یکی از رزمندگان دوران دفاع مقدس، مسئول سابق بسیج دانشجویی استان و معاون فعلی اجرایی سپاه قدس گیلان ترتیب دادهایم که ماحصل آن را در ذیل میخوانیم:
فارس: به نظر شما افرادی که نیات آنها مغایر با آرمانهای امام (ره) بود پس از انقلاب اسلامی چه هدفی را دنبال میکردند؟
– پیش از پیروزی انقلاب و در دورهای که حضرت امام خمینی (ره) با کمترین یاران و در واقع با مخلصترین یاران خود به دنبال زمینهسازی برای وقوع انقلاب اسلامی بودند برخی افراد با سوءاستفاده از شرایط میخواستند با وقوع انقلاب اسلامی به پست و مقامی برسند که البته اینگونه مسائل صرفا به دوران انقلاب اسلامی محدود نمیشود و در طول تاریخ اسلام به دفعات شاهد این رفتارها هستیم که افرادی با در نظر گرفتن شرایط موجود خود را با آن موقعیت و یا شرایط ویژه سیاسی، اجتماعی و فرهنگی وفق میدادند تا با هدف رسیدن به منافع شخصی در مقطعی بتوانند خود را در حکومت بالا بکشند که شاهد اینگونه رفتارها در دوره انقلاب و تثبیت انقلاب اسلامی و پس از آن بودهایم.
فارس: لقب خواص چگونه بر افرادی که نقش مهمی در انقلاب نداشتند گذاشته شد؟
-وقایع انقلاب اسلامی از سویی نشان میدهد که آحاد ملت ایران اسلامی با شناخت راه و محور این انقلاب که ولایتفقیه است مسیر سعادت را به خوبی یافتند و این راه را تا این نقطه به خوبی طی کردهاند و از طرف دیگر عدهای که در حقیقت جزو خواص نبودند به واسطه برخی شرایط اجتماعی و به دلیل استفاده از رسانهها مطرح شدند و اینگونه نام خواص بر آنها گذاشته شد و این افراد در وقایع مختلف خود را مطرح کردند بدون اینکه در متن حادثه حضور داشته باشند.
در بررسی وقایع سال 88 باید به حوادث سالهای 59 و 60 که جریان نفاق وارد فاز مسلحانه با نظام اسلامی شده بود برگردیم که در آن دوران برخی چهرهها که در وسط میدان مبارزه با گروهکها به همراه نیروهای حزبالهی، بسیج، سپاه، کمیته و دادستانی حضور نداشتند و نامی از آنها در میان نبود بعدها خود را جزو کسانی که به دنبال مبارزه با گروهکها بودند چهره کردند و مطرح شدند.
فارس: نقش این افراد در دوران جنگ تحمیلی چگونه بود؟
-در دوران دفاع مقدس که در واقع دوره محک زدن مردها از نامردها بود و به قول شهید خوشسیرت که میگفت «در زیر چکاچک شمشیرهاست که مردها از نامردها جدا میشوند»، اینگونه افراد کم و بیش در دفاع مقدس حضور داشتند، البته چندان مرد میدان نبرد نبودند و اگر هم بودند تنها تا شوشتر یا سنندج و در عقبه لشکر میآمدند و در شهر چرخی میزدند و به عنوان رزمنده اسلام خود را معرفی میکردند و در واقع قطرهای در برابر اقیانوس بیکران رزمندگان بودند اما همان اندک نیز جزو کسانی شدند که با استفاده از این عناوین پس از دوران جنگ برای خود جایگاه درست کردند، اما آن فردی که رزمنده واقعی دفاع مقدس بود و خط حمله به جریان نفاق در سالهای دهه نخست انقلاب و رزمنده واقعی مبارزه برای پیروزی و تثبیت حقیقت انقلاب اسلامی بود، هرگز از انقلاب برای خود موقعیتی نساخت و از آن برای پیشبرد انقلاب اسلامی و تعالی روح خود استفاده کرد.
فارس: فعالیت این افراد پس از جنگ چگونه بود؟
-در پاسخ به این سئوال باید به نمونه بارزی از مسئله در دوران سازندگی و به ویژه در دوران به اصطلاح اصلاحات اشاره کنم که در آن دوران برخی از همین افراد در برابر اتفاقهایی مانند حادثه تیر سال 78 کاملا سکوت کردند و یا همراه با جریان شدند و با وجود اینکه جریان را میشناختند و شعارهای آنها را میدیدند و میشنیدند اما با توجیه اینکه امروز باید با دولت همراه بود و ما نیاز به پیشرفت و توسعه داریم از شعارهای اصیل انقلاب فاصله گرفتند و بعدها این مسئله را یک نقطهای مثبت برای خود قلمداد کردند.
فارس: عملکرد اینگونه افراد در انتخابات سالهای 84 و 88 و پس از آن چگونه بود؟
– در انتخابات سال 84 نیز یک آزمون بزرگ دیگر برای خواصی بود که ابتدا در حاشیه نشستند و زمانی که دولت احمدینژاد با شعار اصولگرایی بر سر کار آمد و در انتخابات پیروز شد به ویژه پس از انتخابات سال 88 بخشهایی از دولت را به دست گرفتند و در برخی از بخشهای مهم و اجرایی دولت حضور پیدا کردند.
فارس: نقش این افراد در دوران فتنه را چگونه ارزیابی میکنید؟
-اگر بخواهیم درباره این دوران صحبت کنیم، باید گفت که انتخابات سال 88 و حوادث پس از آن فرصت خوبی برای بازشناسی چهرههای نفاقآلود برخی افراد بود که در این دوره نیز شاهد حضور آنها بودیم و در 8 ماه جنگ نرم علنی نظام اسلامی با نظام سلطه و عوامل داخلی آن که در نوع خود جنگ احزاب دیگری بود، در حالی که برخی افراد در جبهه خارجی به صورت علنی حضور داشتند و به مقابله با نظام اسلامی میپرداختند و به دنبال سرنگونی نظام اسلامی بودند برخی دیگر در داخل با اعمال خود جزو ساکتین فتنه معروف شدند و در حاشیه نشستند و مانند سالهای 59 و 60 شرایط را تنها نظاره کردند و آنگاه که مردم ایران با ندای پیامبرگونه امام خامنهای به صحنه آمدند و با توجه به ندای امام امت خویش به دنبال حوادث روز عاشورای سال 88 در کشور حماسه عظیم 9 دی را به وجود آوردند و به ویژه در گیلان که مردم با تحلیلی درست و ولایتمدارتر از همه جا یک روز زودتر به میدان آمدند و حماسه تاریخی 8 دی را خلق کردند، برخی از این افراد حتی در حماسه 8 دی مردم گیلان و راهپیمایی عمومی این روز نیز حضور نداشتند.
فارس: به نظر شما دلیل برخی مواضع و رفتارهای اینگونه خواص در حماسه روز 8 دی مردم گیلان چه بود؟
-به نظر بنده ممکن است تحلیل آنها این بود که نظام اسلامی توانایی کنترل این بحران کوچک را ندارد، اما وقتی متوجه شدند حماسه مردم در 8 و 9 دی توطئه دشمنان را از بین برده است، این افراد دوباره برگشتند و بر موج برخی احساسات سوار شدند و خودشان را نشان دادند اما حقیقت این است که خالق حماسه 8 و 9 دی سال 88 به نظر ما شخص مقام ولایت و آحاد ملت ایران به ویژه خانوادههای معظم شهدا، جانبازان، رزمندگان و دلسوزان نظام بودند و هیچ فرد دیگری حقی بر این موضوع ندارد.
فارس: به نظر شما در عرصه کنونی بصیرتافزایی چه نقشی در روشنگری جامعه دارد؟
-اکنون اگر بخواهیم ببینیم چه کسانی در وسط صحنه مبارزه با جریان معارض و جریان مخالف با نظام جمهوری اسلامی بودند باید به موضعگیری علنی افراد از زمان برگزاری انتخابات سال 88 به ویژه پس از انتخابات سال 88 تا دی این سال توجه کنیم و باید توجه داشت که نباید به سخنان این افراد پس از حوادث دی سال 88 توجه کرد، زیرا در آن زمان غبار فتنه کنار رفته و حق خود را نشان داده بود و آسمان فضای سیاسی جامعه صاف شده بود و مرزبندی جریان نفاق و جریان حزبالله مشخص شد و در اینجا دیگر موضعگیری برخی معنایی نداشت و ما نیز باید ببینیم که در آن دوران چه کسانی چه موضعی گرفتند و چه افرادی سکوت کردند و اینگونه مشخص میشود چه کسانی مرد میدان بود و چه کسانی نبودند.