صفحه نخست ارتباط با ما ورود اعضا






شهید مفتح پرچمدار وحدت حوزه و دانشگاه بود

فرمانده سپاه ناحیه آستارا گفت: شهید مفتح پرچمدار وحدت بین حوزه و دانشگاه بود.

کد خبر : 299 | 11:21 ق.ظ | ۲۹ آذر , ۱۳۹۱

3فرمانده سپاه ناحیه آستارا گفت: شهید مفتح پرچمدار وحدت بین حوزه و دانشگاه بود.

احمد رضا منشوری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آستارا با تبریک فرا رسیدن روز وحدت حوزه و دانشگاه و تسلیت سالروز شهادت دکتر مفتح اظهار کرد: در دوران عالمان و فیلسوفانی مانند ابن سینا و ابوریحان بیرونی و دیگر علمای ارزشمند دینی جهان اسلام علم دینی را با علوم طبیعی آمیخته و دانشمندان آن زمان معجونی از علوم اسلامی، انسانی و طبیعی بودند.

وی با بیان اینکه دشمنان تلاش داشتند بین حوزه و دانشگاه تفرقه و دودستگی ایجاد کنند، افزود: بسیاری از دشمنان اسلام توطئه‌های بسیاری را برای ایجاد تفرقه بین حوزه و دانشگاه انجام داده بودند که در آن زمان شهید مفتح این آسیب را شناخت و با آن مبارزه کرد.

این مسئول حوزه و دانشگاه را دو بال پرواز دانش و معنویت در اسلام خواند و تصریح کرد: این وحدت موجب توسعه و گسترش علم و دین می‌شود.

منشوری، وحدت حوزه و دانشگاه را وحدت در تفکر و اندیشه نامید و تصریح کرد: حوزه و دانشگاه که هدف مشترکی را دنبال می‌کنند تعالی بشر را در پی دارد و جدایی این دو مرکز تربیت و آموزش موجب نقصان در آموزش می‌شود.

وی با تصریح بر اینکه حوزه و دانشگاه مکمل یکدیگر هستند، خاطرنشان کرد: جدایی این دو مرکز تربیت و آموزش فرهیختگان و فرزانگان هر کدام به تنهایی نقص بوده و هر دو تکمیل کننده یکدیگر هستند.

فرمانده سپاه ناحیه آستارا با بیان اینکه پایه‌های علوم انسانی از کتب فقهی و فلسفی به کتاب‌های ترجمه غرب تبدیل شده بود، اضافه کرد: اگر کسی در رشته علوم اجتماعی در دانشگاه فارغ‌التحصیل می‌شد با کتب اسلامی بیگانه بود اما امروز اساتید ریاضی، فیزیک و یا زبان خارجه باید در مدارس و دانشگاه یک معلم اخلاق و دینی باشند تا به نتیجه مطلوب برسیم.

وی با بیان اینکه نبود وحدت حوزه و دانشگاه یک جامعه علمی و دینی را متزلزل می‌کند، یادآور شد: این اختلاف به تمام مراکز علمی و سازمان‌ها کشیده می‌شود و فرهنگ اصیل جامعه از بین می‌رود و هدف دشمن که ایجاد فاصله بین نخبگان دین و علم است، محقق می‌شود.

منشوری با تصریح بر اینکه باید با بصیرت و آگاهی از نقشه‌های شوم دشمنان آگاه بود، اذعان کرد: زمانی که دشمن خرافات را با ظریف کاری تمام وارد دین و چهره علم را سکولاری کند درصدد جدایی حوزه و دانشگاه می‌شوند.

وی شهید مفتح را پرچمدار وحدت بین حوزه و دانشگاه نامید و بیان کرد: این شهید بزرگوار دریافته بود که علم و دین در مبارزه با دشمن مانند تیر و کمان هستند و به همین دلیل با کین دشمن به شهادت رسید.

این مسئول متذکر شد: حوزویان و دانشگاهیان با تاسی از فرامین رهبر فرزانه انقلاب و پاسداری از آرمان‌های انقلاب و خون پاک شهیدان با بصیرت و آگاهی خود امید دشمنان را به یاس تبدیل می‌کنند.






تمامی حقوق اين وب سايت متعلق به شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان می باشد