صفحه نخست ارتباط با ما ورود اعضا







آیت الله فلاحتی به عنوان نماینده ولی فقیه در گیلان منصوب شد

آیت الله فلاحتی طی حکمی از سوی رهبر معظم انقلاب به عنوان امام جمعه رشت و نماینده ولی فقیه در گیلان منصوب شد. آیت‌ الله رسول فلاحتی گیلانی طی حکمی از سوی رهبر معظم انقلاب با حضور رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور به‌ عنوان امام‌ جمعه شهرستان رشت و نماینده ولی‌ فقیه در […]

کد خبر : 29949 | 9:39 ق.ظ | ۱۵ فروردین , ۱۳۹۷

آیت الله فلاحتی طی حکمی از سوی رهبر معظم انقلاب به عنوان امام جمعه رشت و نماینده ولی فقیه در گیلان منصوب شد.

آیت‌ الله رسول فلاحتی گیلانی طی حکمی از سوی رهبر معظم انقلاب با حضور رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور به‌ عنوان امام‌ جمعه شهرستان رشت و نماینده ولی‌ فقیه در گیلان معرفی می‌ شود.

به گزارش شبستان،آیت الله فلاحتی در سال ۱۳۴۲ در یکی از روستاهای شهرستان صومعه سرا متولد شد و از اساتید درس خارج فقه و اصول حوزه علمیه است که مدتی نیز به ‌عنوان مدیر حوزه علمیه گیلان منصوب ‌شده بود.

وی در محضر اساتید بنامی تلمذ کرده است که از آن جمله می توان به آیت‌الله‌العظمی بهجت (خارج فقهآیت‌الله‌العظمی تبریزی (خارج فقهآیت‌الله العظمی فاضل لنکرانی (خارج فقهآیت‌الله‌العظمی مکارم شیرازی(خارج اصولآیت‌الله العظمی سبحانی (رجالآیت‌الله علامه جوادی آملی (اسفارآیت‌الله علامه حسن زاده‌ آملی(اسفار) و  آیت‌الله صلواتی (مکاسب)اشاره کرد.

آیت‌ الله فلاحتی از سال ۱۳۶۵ به تدریس سطوح درسی حوزه مانند شرح لمعه، رسائل، مکاسب و کفایه مشغول بوده و هم‌ اکنون مشغول تدریس سه کتاب رسائل، مکاسب و کفایه است.

تقریرات خارج فقه، تقریرات خارج اصول، الاسراج ؛ تحقیق فی‌المعراج، الحجه فی الفقه، الاجتهاد و التقلید، ولایه الفقیه ؛ الشئون و الاختیارات و فقه‌ المضاربه از آثار وی به زبان عربی است و از آثار به زبان فارسی می توان به اصول کلی مدیریت اسلامی، معنویت در حج، چهره یهود در قرآن، تفسیر سوره تغابن و مقالات گوناگون به فارسی و عربی اشاره کرد.






تمامی حقوق اين وب سايت متعلق به شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان می باشد