صفحه نخست ارتباط با ما ورود اعضا






بیانیه/ آیت‌الله العظمی بهجت سرچشمۀ فیوضات معنوی بی‌پایان بود

بیانیه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان به مناسبت فرارسیدن نهمین سالگرد ارتحال آیت‌الله العظمی بهجت فومنی(ره): بیست و هفتم اردیبهشت‌ سالروز عروج مرجع عالیقدر و عارف سالک حضرت آیت‌الله العظمی محمدتقی بهجت فومنی (قدّس الله نفسه الزکیه) است؛ ارتحال دانشمندی بزرگ و عارفی روشن‌ضمیر که فقدانش ثلمه‌ای جبران‌ناپذیر برای عالم اسلام و ضایعه‌ای سنگین […]

کد خبر : 30461 | 1:04 ب.ظ | ۱۱ اردیبهشت , ۱۳۹۷

بیانیه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان به مناسبت فرارسیدن نهمین سالگرد ارتحال آیت‌الله العظمی بهجت فومنی(ره):

بیست و هفتم اردیبهشت‌ سالروز عروج مرجع عالیقدر و عارف سالک حضرت آیت‌الله العظمی محمدتقی بهجت فومنی (قدّس الله نفسه الزکیه) است؛ ارتحال دانشمندی بزرگ و عارفی روشن‌ضمیر که فقدانش ثلمه‌ای جبران‌ناپذیر برای عالم اسلام و ضایعه‌ای سنگین برای جهان تشیع بود. آیت‌الله العظمی بهجت از برجستگان مراجع تقلید و سرچشمۀ فیوضات معنوی بی‌پایان بود که نعمت وجود پربرکت ایشان برای شیفتگان آن فقیه کامل، حلاوت‌بخش و برای عاشقان معنویت و اخلاق، موجب طراوت جان و صفای روح و برای علاقمندان به سلوک عرفانی مایۀ تذکر و تنبّه بود. دل تابناک و مصفای آن پارسای پرهیزگار و عارف مخلص الهی، آئینۀ مشعشع و صیقل یافتۀ وحی الهی و کلام راه‌گشای ایشان راهنمای اندیشه و عمل رهجویان و سالکان الی الله بود. آیت‌الله بهجت با مصروف نمودن عمر گرانبهای خود به تبیین مفاهیم قرآنی و کتب روائی، منشا برکات و آثار با ارزشی شد که هیچ‌گاه کلام دلنشین و سخنان زلال وی از خاطره‌ها پاک نخواهد شد. زندگی زاهدانه و عبادات عارفانه و سخنان آگاهی‌بخش ایشان، اذهان و قلوب عاشقان مکتب علوی را همواره متاثر می‌ساخت.

اکنون که آوازه این عالم ربانی و مرجع عالیقدر گیلانی مرزهای کشورها را درنوردیده و از ایشان یک چهرۀ برجستۀ جهانی ساخته، بر همگان لازم است تا از فرصت سالگرد ارتحال، نهایت بهره را جسته و در تبیین ابعاد سیاسی و اجتماعی شخصیت ایشان که همواره پشتیبان انقلاب اسلامی بوده‌اند علاوه بر بعد عرفانی و فقاهی از هیچ کوششی دریغ نورزند که قطعا مغفول ماندن وجه همراهی آیت‌الله العظمی بهجت با آرمان انقلاب اسلامی و رابطۀ عاطفی ایشان با بنیانگذار جمهوری اسلامی و رهبر معظم انقلاب اسلامی، جفا در حق این عالم بزرگوار است.

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان ضمن بزرگداشت یاد و خاطرۀ آن سالک واصل از مردم شریف و همیشه در صحنه استان دعوت می‌نماید تا با شرکت در مراسم نهمین سالگرد ارتحال ملکوتی فقیه عالیقدر حضرت آیت‌الله العظمی محمد تقی بهجت فومنی(ره) که با سخنرانی آیت‌الله فلاحتی (نماینده ولی فقیه در گیلان) راس ساعت ۱۷ پنج‌شنبه ۱۳ اردیبهشت در مسجد حضرت ولی‌عصر(عج) بالامحله شهر فومن برگزار ‌می‌گردد، یاد و خاطرۀ آن مرجع عظیم‌الشان را زنده نگه دارند.






تمامی حقوق اين وب سايت متعلق به شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان می باشد