صفحه نخست ارتباط با ما ورود اعضا






برگزاری مراسم گرامیداشت سالروز قیام ۱۵ خرداد در آستارا

آئین گرامیداشت سالگرد قیام خونین ۱۵ خرداد ۱۳۴۲ با حضور اقشار مختلف مردم و مسئولان آستارا در مسجد جامع بخش لوندویل این شهرستان گرامی داشته شد. به گزارش ایرنا آیت الله حسن علی خزائلی استاد حوزه علمیه قم روز سه شنبه در این آئین گفت: ۱۵ خرداد اولین جرقه آشکار مبارزات ملت ایران علیه طاغوت […]

کد خبر : 31326 | 11:42 ق.ظ | ۱۶ خرداد , ۱۳۹۷

آئین گرامیداشت سالگرد قیام خونین ۱۵ خرداد ۱۳۴۲ با حضور اقشار مختلف مردم و مسئولان آستارا در مسجد جامع بخش لوندویل این شهرستان گرامی داشته شد.

به گزارش ایرنا آیت الله حسن علی خزائلی استاد حوزه علمیه قم روز سه شنبه در این آئین گفت: ۱۵ خرداد اولین جرقه آشکار مبارزات ملت ایران علیه طاغوت است و امام راحل در این روز با صراحت تمام، ماهیت ضد اسلامی رژیم شاه را برملا کرد.
وی افزود: پس از دستگیری امام (ره) در ۱۵ خرداد سال ۴۲ مردم از خط مبارزات ایشان پیروی کرده و علیه رژیم تا بن دندان مسلح به پا خاستند و ۱۵ هزار شهید به انقلاب اسلامی تقدیم شد و بنا بر تاکید امام (ره)، ۱۵ خرداد باید همواره گرامی داشه شود.
وی ادامه داد: قیام ۱۵ خرداد نقطه آغاز نهضت بازگشت به خویشتن در ایران و پس از آن حادثه، انجمن‌های اسلامی در نقاط مختلف تشکیل شد و دانشجویان و مردم خواهان براندازی رژیم شاه شدند.
خزائلی گفت: عظمت، اقتدار و استقلال ایران به برکت خون شهداست و ۲۲بهمن سال ۱۳۵۷ نتیجه بزرگ ۱۵خرداد سال ۴۲ است و همت مردم ولایی و ایثارگری آنان در حفاظت از انقلاب نباید فراموش شود.
او ادامه داد: انقلاب اسلامی در راستای بعثت نبی مکرم اسلام (ص)، غدیر خم و عاشوراست و در نهایت به قیام حضرت مهدی (عج) منتهی خواهد شد.
عزاداری و سینه زنی در سوگ شهدای قیام خونین ۱۵ خرداد از بخش های دیگر این آئین بود.
شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در ۲ بخش مرکزی و لوندویل در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع است.






تمامی حقوق اين وب سايت متعلق به شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان می باشد