صفحه نخست ارتباط با ما ورود اعضا






تعظیم شعائر الهی و مناسبت های اسلامی و انقلابی حفظ شود

آیت الله احمد پروایی، نماینده استان گیلان در مجلس خبرگان رهبری، ۱۵ خرداد در مراسم گرامیداشت قیام خونین پانزده خرداد که در حسینیه شهدای گمنام رشت برگزار شد، با اشاره به تقارن شب قدر با شب شهادت مولای متقیان حضرت امیرالمومنین(ع)، اظهار کرد: این ایام با سالگرد ارتحال امام و قیام خونین ۱۵ خرداد مصادف شده […]

کد خبر : 31344 | 11:57 ق.ظ | ۱۶ خرداد , ۱۳۹۷

آیت الله احمد پروایی، نماینده استان گیلان در مجلس خبرگان رهبری، ۱۵ خرداد در مراسم گرامیداشت قیام خونین پانزده خرداد که در حسینیه شهدای گمنام رشت برگزار شد، با اشاره به تقارن شب قدر با شب شهادت مولای متقیان حضرت امیرالمومنین(ع)، اظهار کرد: این ایام با سالگرد ارتحال امام و قیام خونین ۱۵ خرداد مصادف شده است.

وی قیام ۱۵ خرداد را قیام تاریخ ساز ملت ایران دانست و افزود: براساس آیه «وَذَکِّرْهُمْ بِأَیَّامِ اللَّهِ…» باید به تعظیم شعائر الهی بپردازیم و مناسبت های تاریخ اسلام و انقلاب را ارج بنهیم و آنها را حفظ کنیم، زیرا این ایام الله در حرکت معنوی، سیاسی و انقلابی ما موثر هستند.

عضو مجلس خبرگان رهبری، با بیان اینکه آیه مباهله در شان اهل بیت(ع) نازل شده است، تصریح کرد: خداوند امیرالمومنین علی(ع) را نفس پیامبر(ص) معرفی می کند و لذا اگر امروز عزادار مولای متقیان هستیم، در واقع برای پیامبر(ص) عزاداری می کنیم. بی تردید تسکین قلب رسول الله خشنودی همه انبیا و ملائک مقرب و بالاتر از همه خدا را به همراه دارد، زیرا پیامبر(ص) هدف خلقت است و رضایت و خشنودی خدا بستگی به رضایت و خشنودی پیامبر(ص) دارد.

آیت الله پروایی، شناخت علی(ع) را شناخت پیامبر(ص) دانست و گفت: پیامبر(ص) فرمود «مَنْ ماتَ وَلَمْ یَعْرِفْ إمامَ زَمانِهِ ماتَ مَیْتَهً جاهِلِیَّهً» و مرگ جاهلیت یعنی مرگ به کفر، شرک و نفاق لذا هر کسی امیرالمومنین و ائمه معصومین(ع) را نشناسد، به ضلالت و گمراهی در دین منتهی می شود.

وی با تاکید بر لزوم شناخت اهل بیت و ائمه معصومین(ع)، خاطرنشان کرد: شب قدر شب مقدرات است و اگر قرار باشد سرنوشتی برای بندگان خدا رقم بخورد، بهترین زمان همین شب قدر است.

این کارشناس دینی، شب قدر را قلب ماه رمضان دانست و متذکر شد: ماه رمضان قلب سایر ایام سال است و ما می توانیم شب قدر را به عنوان قلب سال معرفی کنیم. اگر قلب بخوابد، ما زنده نمی مانیم و لذا اگر در شب قدر در خواب غفلت باشیم، ممکن است فرصت توبه و بازگشت را از دست بدهیم، زیرا همه ما انسان ها اهل خطا و گناه هستیم و تنها اهل بیت(ع) و انبیای الهی دارای مقام عصمت هستند.

عضو مجلس خبرگان رهبری، با بیان اینکه انسان باید از گناهان خود به خدا پناه ببرد، عنوان کرد: صدا کردن اسمای الهی مناجات با خداست و نباید فرصت شب قدر را از دست بدهیم.

وی با اشاره به آیه «یَوْمَ لَا یَنفَعُ مَالٌ وَلَا بَنُونَ إِلَّا مَنْ أَتَى اللَّهَ بِقَلْبٍ سَلِیمٍ»، یادآور شد: قلب سالم باید در شب های قدر بازسازی شود، زیرا قلوب ما آلوده به گناه و معصیت ناشی از حسد، غیبت، تهمت، افترا، نگاه به نامحرم و… است که ایمان را خراب می کند. همه ما در معرض خطر هستیم و اگر خودمان را به خواب غفلت بزنیم، هیچکس قادر نیست ما را بیدار کند.

آیت الله پروایی، ماه رمضان را ماه ظرفیت سازی و شب قدر را شب پاک کردن گناهان دانست و گفت: «لَا تَقْنَطُوا مِنْ رَحْمَهِ اللَّهِ…» امیدبخش ترین آیه قرآن است و خدا یاس و ناامیدی از درگاه الهی را گناه نابخشودنی می داند. البته خدا بخشنده حق الله است و از حق الناس نمی گذرد و اگر حق الناس را ادا نکنیم، روز قیامت حسرت خواهیم خورد.

مدرس حوزه علمیه، با بیان اینکه وضع حجاب و عفاف در جامعه وحشتناک است، اظهار کرد: شب قدر تلنگری برای ماست تا از خدا حیا کنیم و اجازه ندهیم دستاوردهای شهدای ما پایمال شود. سگ گردانی و گربه گردانی در کوچه ها و خیابان هایی که مزین به نام شهدا شده، در شان جامعه اسلامی و انقلابی ما نیست.

عضو مجلس خبرگان رهبری، کشور ما را متعلق به امام زمان(عج) دانست و متذکر شد: متاسفانه امروز در جامعه شاهد گناهانی هستیم که دارای آثار اجتماعی از جمله طلاق است. نباید امر به معروف و نهی از منکر را فراموش کنیم، زیرا اسلام و انقلابی های ما نیازمند تذکر و یادآوری هستند و باید از خودمان، کشورمان و نسل مان حراست و پاسداری کنیم و نسبت به دین، مکتب و مذهبمان غیرت داشته باشیم.

گزارش تصویری مراسم






تمامی حقوق اين وب سايت متعلق به شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان می باشد