صفحه نخست ارتباط با ما ورود اعضا







ضرورت بصیرت افزایی و معرفت بخشی در چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور گفت: همزمان با ۴۰ سالگی انقلاب اسلامی، دستاوردها و کارنامه نظام برای نسل جوان تبیین و تشریح می شود. نشست کارگروه‌های تخصصی ستاد چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی  صبح امروز با حضور آیت الله احمد جنتی نماینده ولی فقیه و رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، قائم مقام و […]

کد خبر : 31911 | 8:01 ق.ظ | ۱۹ تیر , ۱۳۹۷

تاکید بر تبیین دستاوردها و کارنامه 40 ساله نظام اسلامی برای نسل جوان

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور گفت: همزمان با ۴۰ سالگی انقلاب اسلامی، دستاوردها و کارنامه نظام برای نسل جوان تبیین و تشریح می شود.

نشست کارگروه‌های تخصصی ستاد چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی  صبح امروز با حضور آیت الله احمد جنتی نماینده ولی فقیه و رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، قائم مقام و مسئولین این نهاد، روسای کارگروه‌های تخصصی ستاد چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و جمعی از اصحاب رسانه در دفتر مرکزی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی برگزار ‌شد.

 نصرت الله لطفی در این نشست در خصوص برنامه های چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفت: اولین اقدام در این راستا تشکیل ستادهای استانی بود که در همه استان ها با ریاست نمایندگان محترم ولی فقیه و مشارکت دستگاه ها و سازمان های مختلف شکل گرفت و بر مردمی بودن فعالیت ها تاکید شد. همچنین ۲۱ کارگروه تخصصی با عضویت و همکاری همه نهادها، دستگاه ها و ارگانهای کشور به ویژه سازمان های فرهنگی و مردمی تشکیل شد.

وی با بیان این که همه بخش های نظام با همدلی و انسجام در برگزاری و اجرایی کردن این برنامه ها مشارکت دارند افزود:. بخشی از وظایف و مسئولیت ها مشترک است و برنامه هایی نیز در راستای غنی سازی برنامه ها به صورت پیشنهادی به کارگروه ها ارائه شده است.

لطفی در ادامه با اشاره به تقارن ایام فاطمیه با دهه فجر انقلاب اسلامی در سال ۹۷ گفت: برنامه های چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب در دو بخش آیینی و تبیینی برگزار می شود که بخش آیینی همزمان با دهه فجر برگزار می شود و برنامه های تبیینی نیز در تمامی طول سال ادامه داشته و در ایام منتهی به دهه فجر برگزار می شود و بنابراین معطوف به زمان محدودی نیست.

وی یادآور شد: بخش آیینی برنامه ها و تجدید بیعت مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن مختص ایام دهه فجر است و برنامه های تبیینی در تمام طول سال برگزار می گردد.

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور در ادامه از برگزاری همایش کشوری ستاد چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در نیمه دوم مرداد ماه سال جاری با حضور شخصیت های لشکری و کشوری خبر داد و اضافه کرد: همه برنامه های تدوین شده به مناسبت ۴۰ سالگی انقلاب در این همایش ارائه و جمع بندی و در جهت عملیاتیی و اجرایی شدن آماده و نهایی می گردد.

وی همچنین اضافه کرد: این برنامه ها  همزمان با آغاز مهرماه و بازگشایی مدارس  و دانشگاه ها و استقرار جمعیت در شهرها، به صورت گسترده در استان های مختلف با همراهی و هم افزایی همه بخش های نظام و مردم اجرا می شود.

لطفی اضافه کرد: با دستگاه ها و سازمان های مختلف، جلسات متعددی برگزار شده و کارگروه های ستاد چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب در همه استان ها و سازمان ها تشکیل شده و برنامه های خود را آغاز کرده اند.

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور خاطرنشان کرد: قطعا اقدامات مان در ستاد، در مقطع تاریخی حساس کنونی، پاسخ محکمی به شیطنت‌های آمریکای جهانخوار و کسانیکه باسیاه نمایی دنبال زیر سوال بردن کارآمدی نظام دینی هستند، خواهد بود.

وی یادآورشد: اگر آمریکا ادعای براندازی نظام در ۴۰سالگی انقلاب را دارد در مواجهه با آن، در برنامه‌ها و اقدامات خود در ستاد چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، بصیرت افزایی و معرفت بخشی به اقشار مختلف را در دستور کار داریم.

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی افزود: ۸۰ درصد جامعه هدف ما افرادی هستند که انقلاب را درک نکرده اند و تلاشمان این است که واقعیت‌های دوران گذشته و حال را به این گروه عمدتا جوان منتقل کنیم تا از لغزش‌ها در امان باشند.

رئیس ستاد مرکزی چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اضافه کرد: عدد چهل در اسلام به معنای پختگی و تکامل است از این رو این ستاد با تشکیل ۲۱ کارگروه تخصصی برنامه های تبیینی و آیینی متنوعی را متناسب با گروههای هدف برنامه ریزی و در سراسر کشور اجرا خواهد کرد.

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با اشاره به همکاری همه ارکان های نظام در برگزاری مراسم چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفت: در این کارگروه‌ها ۳ برنامه کلان، شامل تبیین و تشریح دستاورد‌ها و کارنامه چهل ساله انقلاب اسلامی، شناسایی ظرفیت ها و پاسخ به شبهات مد نظر قرار دارد.

وی افزود: اولین جلسه ستاد در آبان ماه  ۹۶در دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری باحضور مقاماتی از سه قوه، مقامات حوزوی، شخصیت‌های حقیقی و حقوقی و مقامات کشوری و لشگری برگزار شد. در این جلسه بنا شد ستاد مرکزی شورای سیاستگذاری و یک ستاد اجرایی در قالب کارگروه‌های تخصصی داشته باشیم.

وی گفت: دومین نشست در آبانماه سال گذشته باهمان ترکیب اعضا تشکیل شد و در آن پیش نویس آیین نامه ها ابلاغ شد. بعد از آن نیز جلسه‌ای در بهمن ماه در شورای نگهبان تشکیل گردید که اولین اقدام براساس نتایج این جلسه، تشکیل ستاد استانی بود.

لطفی بیان کرد: ریاست ستاد‌های استانی به عهده نمایندگان ولی فقیه در استان ها است و استانداران، سایر مدیران کل استان‌ها در این ستاد عضوهستند.

لطفی در ادامه این نشست بر همکاری و تعامل همه کارگروه های ستاد چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب با رسانه های کشور از جمله رسانه ملی، رسانه های مکتوب و رسانه های فعال در فضای مجازی تاکید کرد.

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی عنوان کرد: فجر ۹۶تا ۹۷ را باید به عنوان سالگرد انقلاب اسلامی ببینیم که خروجی آن تجدید بیعت مردم با آرمان‌های انقلاب اسلامی باحضور در راهپیمایی باشکوه ۲۲ بهمن در دهه فجر خواهد بود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: نظام استکباری در حال رویارویی با نظام اسلامی است و همه ما به عنوان سربازان سنگر تبلیغاتی و تبیینی، باید در جبهه دفاع مقدس رویارویی با این نظام سلطه و استکباری فعال باشیم.

 در این نشست رؤسای کارگروه های مختلف ستاد چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ضمن ارائه نظرات و پیشنهادات خود برنامه های سازمان های متبوع خود را به مناسبت چهلمین سالگی پیروزی انقلاب اسلامی، تشریح و ارائه نمودند.






تمامی حقوق اين وب سايت متعلق به شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان می باشد