صفحه نخست ارتباط با ما ورود اعضا







ملت بزرگ ایران در طول چهل سال گذشته به آرمان‌های انقلاب اسلامی وفادار بوده‌ است

علیرضا انصاری، معاون سیاسی و امنیتی فرمانداری رشت در نشست ستاد بزرگداشت یوم الله ۱۳ آبان شهرستان رشت با اشاره به سه رویداد تاریخی این روز بزرگ، اظهار کرد: تبعید معمار کبیر انقلاب در ۱۳ آبان سال ۴۳، شهادت جمعی از دانش آموزان به دست مزدوران رژیم پهلوی در ۱۳ آبان سال ۵۷ و تسخیر […]

کد خبر : 33012 | 9:45 ق.ظ | ۲۳ مهر , ۱۳۹۷

علیرضا انصاری، معاون سیاسی و امنیتی فرمانداری رشت در نشست ستاد بزرگداشت یوم الله ۱۳ آبان شهرستان رشت با اشاره به سه رویداد تاریخی این روز بزرگ، اظهار کرد: تبعید معمار کبیر انقلاب در ۱۳ آبان سال ۴۳، شهادت جمعی از دانش آموزان به دست مزدوران رژیم پهلوی در ۱۳ آبان سال ۵۷ و تسخیر لانه جاسوسی آمریکا توسط دانشجویان پیرو خط امام در ۱۳ آبان سال ۵۸ در راستای آزادی خواهی، اسلام خواهی و عدالت طلبی بود.

وی با اشاره به تسخیر لانه جاسوسی توسط دانشجویان، افزود: شاید اشغال سفارتخانه یک کشور با معیارهای امروز دور از انتظار باشد، اما باید این آگاهی را در نسل جوان ایجاد کنیم که رویدادهای تاریخی باید در ظرف زمانی خودشان بررسی و تحلیل شوند و باید شرایط آن روز جامعه را دید.

معاون فرماندار رشت، با بیان اینکه آمریکا به شاهی که مورد خشم و غضب ملت ایران بود پناه داد، تصریح کرد: ملتی که می خواستند روی پای خودشان بایستند و خودشان برای آینده کشورشان تصمیم بگیرند، شاه را بیرون کردند، اما آمریکا برای شاه ملجا و پناهگاه درست کرد و می خواست در مناسبات ایران دخالت کند و این مداخله تا به امروز ادامه دارد لذا این عامل خشم نیروهای انقلابی را برانگیخت و دست به تسخیر لانه جاسوسی آمریکا زدند.

انصاری، با اشاره به تعبیر امام خمینی(ره) از حرکت دانشجویان در تسخیر سفارت آمریکا، گفت: معمار کبیر انقلاب از این رویداد تعبیر به انقلاب دوم کرد که نشان دهنده استکبارستیزی ملت ایران است.

وی استقلال طلبی، آزادی خواهی، اسلام خواهی، عدالت طلبی و استکبارستیزی را جزو مهمترین آرمان های انقلاب اسلامی دانست و عنوان کرد: ملت بزرگ ایران در طول چهل سال گذشته آرمان های انقلاب را مطالبه کرده و به این آرمان ها وفادار بوده اند.

این مقام مسئول، منشا شکل گیری یوم الله ۱۳ آبان را استکبارستیزی دانست و یادآور شد: رویدادهای این روز بزرگ باعث شد که مجلس سوم ۱۳ آبان را تحت عنوان «روز ملی مبارزه با استکبار جهانی» نامگذاری کند و همه ساله شاهد بزرگداشت این روز بزرگ با محوریت راهپیمایی یوم الله ۱۳ آبان هستیم. البته ۱۳ آبان را به نام دانش آموزان می شناسند، اما این روز فقط متعلق به دانش آموزان نیست و همه آحاد ملت باید در گرامیداشت آن سهیم باشند.

معاون فرماندار رشت، با بیان اینکه مدارس و دانشگاه ها وظیفه مضاعفی دارند، تاکید کرد: اولین وظیفه تبیین رویدادهای ۱۳ آبان همراه با تحلیل و بازخوانی ریشه های آن است. اینکه امروز رویدادهای ۵۰ سال گذشته را مرور می کنیم، به معنی بهره بردن از تجارب گذشتگان بوده و اولین و کمترین فایده آن سهیم شدن در این تجارب است.

انصاری ادامه داد: اگر می خواهیم یک افق روشن و یک نقشه راه درست برای آینده خودمان ترسیم کنیم باید به حوادث گذشته بپردازیم، زیرا این کار باعث می شود نسل جوان و نوجوان ضرورت های جامعه را بیشتر احساس کنند.

وی با تاکید بر لزوم برگزاری همایش ها و نشست های تبیینی ۱۳ آبان در مدارس و دانشگاه ها، خاطرنشان کرد: باید نسل جوان را با آرمان های انقلاب آشنا کنیم، زیرا این جوانان هستند که می توانند تضمین کننده آینده انقلاب و نظام باشند.






تمامی حقوق اين وب سايت متعلق به شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان می باشد