صفحه نخست ارتباط با ما ورود اعضا







اختلاف بزرگ‌ترین عامل شکست یک امت است

نماینده ولی‌فقیه در گیلان در گردهمایی علمای شیعه و اهل سنت استان در آستانه هفته وحدت در سالن اجتماعات مصلای امام خمینی (ره) رشت با گرامیداشت آغاز هفته وحدت و تبریک میلاد پیامبر اکرم (ص) و امام صادق (ع) اظهار کرد: امت اسلامی در سایه وحدت توانسته بخش عظیمی از مشکلات جامعه مسلمانان را برطرف […]

کد خبر : 33379 | 11:32 ق.ظ | ۲۹ آبان , ۱۳۹۷

نماینده ولی‌فقیه در گیلان در گردهمایی علمای شیعه و اهل سنت استان در آستانه هفته وحدت در سالن اجتماعات مصلای امام خمینی (ره) رشت با گرامیداشت آغاز هفته وحدت و تبریک میلاد پیامبر اکرم (ص) و امام صادق (ع) اظهار کرد: امت اسلامی در سایه وحدت توانسته بخش عظیمی از مشکلات جامعه مسلمانان را برطرف کند.

ریزش نعمت‌ الهی درگرو وحدت

آیت‌الله رسول فلاحتی با بیان اینکه هجمه دشمنان علیه مسلمانان پس از پیروزی انقلاب اسلامی معلول وحدت دنیای اسلام است افزود: اگر امروز شاهد اتحاد امت اسلامی هستیم به این دلیل است که مسلمانان به این باور رسیدند با اندیشه وحدت‌آفرین می‌توانند به قدرت جامعه اسلامی بیفزایند.

وی خداوند متعال را نخستین منادی وحدت در جهان خواند و گفت: خدا را شاکریم رهبران جامعه اسلامی دغدغه مسلمانان را دارند و در این زمینه تلاش می‌کنند.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان با بیان اینکه نعمت در سایه وحدت تحقق پیدا می‌کند تصریح کرد: نعمت با اتحاد مسلمانان بر جامعه اسلامی سایه می‌افکند و اگر خواستار ریزش نعمت‌های الهی هستیم باید به دنبال وحدت باشیم.

وی بر استفاده از مشترکات مسلمانان برای ایستادگی در مقابل الحاد و سلطه قدرت‌های استکباری تأکید کرد و گفت: منظور از اتحاد دنیای اسلام، دست برداشتن از مذهب و آیین خود نیست بلکه استفاده از مشترکات بین مسلمانان است.

فلاحتی با اشاره به اینکه علمای اسلام به دنبال شیعه کردن اهل تسنن و سنی کردن شیعیان نیستند بیان کرد: مسلمانان حتی با مسیحیان و تمام موحدان عالم مشترکاتی دارند و در مقابل ملحدانی که می‌خواهند جامعه توحیدی را پاره‌پاره کنند، ایستاده‌‌اند.

وی با اشاره به اینکه پیامبر اکرم (ص) دومین منادی وحدت بود خاطرنشان کرد: رسول اکرم (ص) در مقام بیان و عمل در راستای وحدت حرکت کرد و در فتح مکه فرمود؛ امروز روز رحمت است.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان با بیان اینکه پیامبر اسلام (ص) دشمنان خود را توانست تبدیل به دوست کند اظهار کرد: بارش رحمت الهی باید جمعیت را در جامعه با همدیگر متحد کند، همان‌گونه که امام علی (ع) نیز ازجمله منادیان وحدت بود که بارش وحدت در کلام امیرالمؤمنین علی (ع) قابل‌مشاهده است.

وی به ندای وحدت در زندگی فکری، سیاسی و اجتماعی امام صادق (ع) اشاره کرد و افزود: توصیه امام صادق (ع) در زندگی اجتماعی این بود که شیعیان در کنار اهل سنت بنشینند و ازدواج با آن‌ها جایز است.

فلاحتی با بیان اینکه امام خمینی (ره) یکی از منادیان وحدت مسلمانان در دنیای معاصر بود گفت: امام (ره) پیکر جامعه اسلامی را توانست در کنار همدیگر قرار دهد.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان با تأکید بر اینکه اگر هرکسی بخواهد اتحادی که بین مسلمانان وجود دارد را پاره کند نه شیعه است و نه سنی بیان کرد: پیروزی فلسطینیان در مقابل حمله رژیم صهیونیستی برای تمام مسلمانان لذت‌بخش است.

وی با تأکید بر عمل کردن هرکدام از مذاهب موجود در اسلام به آیین خود افزود: امروز سعودی‌های جنایتکار حرمین شریفین را در اختیار گرفتند و به‌اجبار می‌خواهند تمام مسلمانان مانند آن‌ها رفتار کنند.

فلاحتی به آموختن چگونه زیستن مسلمانان از آیین خدا و پیامبر (ص) اشاره کرد و گفت: هفته وحدت مسلمانان را ملزم می‌کند به فکر دنیای اسلام باشند./ فارس






تمامی حقوق اين وب سايت متعلق به شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان می باشد