صفحه نخست ارتباط با ما ورود اعضا






نخبگان بسیجی با ایده های نو در تمامی عرصه ها گره گشا هستند

فرمانده سپاه قدس گیلان با بیان اینكه نخبه پروری در كشور از همان روزهای نخست انقلاب آغاز شد، گفت: هم اكنون نخبگان بسیجی با ابتكارات و ایده ها نو در تمامی عرصه ها گره گشا هستند.

کد خبر : 337 | 8:59 ق.ظ | ۳۰ آذر , ۱۳۹۱

فرمانده سپاه قدس گیلان با بیان اینكه نخبه پروری در كشور از همان روزهای نخست انقلاب آغاز شد، گفت: هم اكنون نخبگان بسیجی با ابتكارات و ایده ها نو در تمامی عرصه ها گره گشا هستند.

به گزارش ایرنا، سردار پاسدار ‘هامون محمدی’ روز چهارشنبه در همایش منطقه ای فرصت ها و چالش ها در تولید ملی، حمایت از كار و سرمایه ایرانی و اولین جشنواره و نمایشگاه مخترعین بسیجی علم و فناوری گیلان در رشت افزود: نخبگان بسیجی جسارت وارد شدن به تمامی عرصه ها را دارند و امروز نیز به همین دلیل شاهد پیشرفت های زیادی در عرصه های مختلف كشور هستیم.

وی در ادامه انقلاب اسلامی را مرجعی بر روشنگری ملت های مظلوم دانست و اضافه كرد: استكبار جهانی این تفكر را بر نتابید و به همین دلیل با حمله نظامی و هشت سال جنگ تحمیلی سعی در جلوگیری از آن داشت.

سردار محمدی انقلاب اسلامی را تفكری اسلامی خواند و بیان كرد: متفكران و نخبگان بسیجی كشور در عرصه علم، زمام امور را بدست گرفته اند و حتی در روزهای اول جنگ باوجود تهدید گسترده دشمن و كمبود امكانات و تجهیزات حماسه آفرینی های ماندگاری از خود بجای گذاشتند.

وی ادامه داد: با ورود جوانان نخبه دانشگاهی به جبهه های جنگ تاكتیك های جدید خلق و موجب آزادی بخش وسیعی از مناطق عملیاتی كشور شد.

فرمانده قدس سپاه گیلان گفت: آنچه امروز مایه افتخار نظام در عرصه های علمی بوده كاری است كه حركت اولیه آن از زمان جنگ از سوی بسیجیان و نخبگان كشور آغاز شد.

سردار محمدی بیان كرد: امروز استكبار جهانی با پشتوانه علمی در عرصه های مختلف سیاست، ساخت و ساز و اقتصادی به ملت های مظلوم كه فاقد این پشتوانه هستند، ظلم می كند.

وی اضافه كرد: كشور باید به حدی از علم برسد كه دشمن توان مقابله با آن را نداشته باشد و امروز استكبار جهانی اگر با ما وارد نبرد شود بطور قطع شكست خواهد خورد.

سردار محمدی در ادامه نشاندن پهپاد اول و دوم دشمن را در خاك كشور نشانه قدرت علمی نخبگان ایران در عرصه نظامی دانست و اظهار كرد: در بخش های اجرایی كشور نیز نیازمند توجه به كارهای علمی و نخبگان هستیم و تداوم روند نخبه پروری در كشور الزامی است.

وی با اشاره به بیانات مهم مقام معظم رهبری خواستار حفظ شرایط نخبگی در كشور شد و گفت: مقالات باید متناسب با نیاز كشور باشد و نخبگان باید حركت درون زایی داشته باشند و سن نخبگی در كشور پایین بیاید.

وی در ادامه علت همه تحریم های دشمنان را به دلیل موضع ضد استكباری این نظام دانست و یادآور شد: بحث انرژی هسته ای فقط بهانه ای برای گسترش و تشدید تحریم ها است.

سردار محمدی اقتصاد مقاومتی را تنها نقشه راه برای مقابله با تهدیدات دشمن خواند كه باید سرلوحه امور مسوولان و نخبگان جامعه و تولید كنندگان قرار بگیرد.

دبیر همایش منطقه ای فرصت ها و چالش ها در تولید ملی در ادامه این مراسم با اشاره به اینكه یكصد مقاله به دبیرخانه همایش ارسال شده است، بیان كرد: 50 مقاله از این تعداد مقالات ارسالی انتخاب شده كه از این میان 10 مقاله به عنوان مقالات برتر همایش برگزیده شده اند كه چهار مقاله به صورت سخنرانی و شش مقاله به صورت پوستر ارائه می شود .

سرهنگ پاسدار ‘سید جواد میرزمانی’ افزود: همچنین در سایت اولین جشنواره و نمایشگاه مخترعین علم و فناوری نیز 124 اختراع ثبت نام شده كه 94 اختراع از بین آنها انتخاب شده است كه در آخر 15 اختراع به صورت منتخب در این همایش تقدیر می شود .

وی اظهار كرد: اختراعاتی كه قابلیت تجاری سازی را دارند در این نمایش در معرض دید عموم قرار گرفته است .

وی با اشاره به اینكه بسیج سه هدف راهبردی دارد ، افزود : ترویج فرهنگ گفتمان ، تولید علم و نهضت نرم افزاری و تحقق اهداف سند چشم انداز در بعد علمی و فناوری از اهداف راهبردی بسیج است .

وی اضافه كرد: در پایان این همایش از 80 نفر از نخبگان استانهای زنجان ، قزوین ، مازندران ، اردبیل ، آذربایجان شرقی و گیلان كه در این همایش و نمایشگاه شركت كرده اند، با هدایا تندیس و لوح تقدیر قدردانی می شود.

به گزارش ایرنا، در پایان این همایش از نخبگان بسیجی شركت كننده در عرصه های مختلف علمی و فناوری با اهدای لوح و تندیس قدردانی شد.






تمامی حقوق اين وب سايت متعلق به شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان می باشد