صفحه نخست ارتباط با ما ورود اعضا






کلید اسلام تمام قفل‌ها را باز می‌کند

رئیس کل دادگستری گیلان با بیان اینکه تبیین درست احکام فقهی مخاطبان را جلب می‌کند، گفت: اسلام کلیدی است که تمام قفل‌ها را باز می‌کند. محمدجواد حشمتی در مصلای امام خمینی (ره) در جمع مردم شهر رشت با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی به‌ویژه شهدای هفتم تیر اظهار کرد: آیت‌الله بهشتی و 72 […]

کد خبر : 3407 | 6:40 ق.ظ | ۱۰ تیر , ۱۳۹۲

حشمتی11

رئیس کل دادگستری گیلان با بیان اینکه تبیین درست احکام فقهی مخاطبان را جلب می‌کند، گفت: اسلام کلیدی است که تمام قفل‌ها را باز می‌کند.

محمدجواد حشمتی در مصلای امام خمینی (ره) در جمع مردم شهر رشت با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی به‌ویژه شهدای هفتم تیر اظهار کرد: آیت‌الله بهشتی و 72 تن از یاران او توسط منافقین به شهادت رسیدند.

وی خواستار تبیین ابعاد شخصیتی شهید بهشتی برای نسل جوان شد و افزود: اندیشمندان باید ویژگی‌های شهید بهشتی را به‌درستی در جامعه تبیین کنند.

حشمتی، شهید بهشتی را مدیر ناب اسلامی خواند و تصریح کرد: شهید بهشتی تلاش می‌کرد اسلام را با تمام ارکان آن به جامعه عرضه کند.

رئیس کل دادگستری گیلان با بیان اینکه شهید بهشتی نگران سازمان‌های حقوق بشری نبود، خاطرنشان کرد: اگر به‌درستی و دقت لازم ابعاد مختلف اسلام تبیین شود، جامعه بشری با تمام وجود اسلام را می‌پذیرد.

وی، اسلام را کلیدی توصیف کرد که تمام قفل‌ها را باز می‌کند و گفت: تبیین درست احکام فقهی مخاطبان را جلب می‌کند.

حشمتی با اشاره به اینکه شهید بهشتی به تمام ارکان حوزه مدیریتی احاطه داشت، بیان کرد: قانون‌مداری و توجه به عدل و قسط از رویکردهای بهشتی بود.

رئیس کل دادگستری گیلان، توجه به حقوق مردم و مقررات و ضوابط را نشان دهنده هوشمندی و درایت شهید بهشتی عنوان کرد و یادآور شد: شهید بهشتی انسانی کامل، جامع و مطلع از علوم نوین و فقهی بود.

وی در ادامه به عملکرد دادگستری گیلان اشاره کرد و افزود: سال گذشته 9.6 درصد پرونده‌های وارده را توانستیم بیشتر مختومه کنیم.

حشمتی، تلاش دادگستری گیلان را در پیشگیری از وقوع جرم دانست و اظهار کرد: سال گذشته 4.5 درصد پرونده‌های وارده به دادگستری استان نسبت به سال ماقبل آن کاهش داشته است.

رئیس کل دادگستری گیلان با بیان اینکه سال گذشته 132 درصد پرونده‌های اجرای احکام کیفری ساماندهی شده است، تصریح کرد: سال گذشته 147 درصد پرونده‌های اجرای احکام مدنی استان ساماندهی شدند.

حشمتی، گیلان را از استان‌های متراکم کشور به لحاظ جمعیتی ذکر کرد و گفت: تردد بسیار مسافر در تشکیل پرونده‌ها در استان می‌تواند نقش داشته باشد.

رئیس کل دادگستری گیلان همچنین از رفع تصرف 320 هکتار از عرصه‌های منابع طبیعی استان در سال 91 خبر داد و یادآور شد: 2 هزار و 553 هکتار عرصه‌های ملی گیلان از سال 85 تاکنون رفع تصرف شده است.






تمامی حقوق اين وب سايت متعلق به شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان می باشد