صفحه نخست ارتباط با ما ورود اعضا






انقلاب اسلامی ایران مهمترین حادثه قرن بیستم است

حجت الاسلام موسوی امام جمعه ماسال گفت: انقلاب اسلامی نه تنها از ریل خود خارج نشده، بلکه با شتاب بیشتری نیز به پیش می رود. حجت الاسلام موسوی در جلسه ستاد بزرگداشت دهه فجر ماسال گفت: عدد چهل در متون دینی ما از قداست خاصی برخوردار است، اگر بخواهیم “چهل” را توصیف کنیم، باید بگوییم: […]

کد خبر : 34237 | 10:34 ق.ظ | ۲۳ دی , ۱۳۹۷

حجت الاسلام موسوی امام جمعه ماسال گفت: انقلاب اسلامی نه تنها از ریل خود خارج نشده، بلکه با شتاب بیشتری نیز به پیش می رود.

حجت الاسلام موسوی در جلسه ستاد بزرگداشت دهه فجر ماسال گفت: عدد چهل در متون دینی ما از قداست خاصی برخوردار است، اگر بخواهیم “چهل” را توصیف کنیم، باید بگوییم: چهل نشانه “پختگی” است. چهل یعنی کمال و پیامبر اسلام در چهل سالگی بار رسالت را بر دوش می کشد.
اگر چه برخی عدد چهل را نشانه آغاز پیری و کهنسالی عنوان می کنند اما این موضوع در خصوص انقلاب صدق نمی کند.

نخست وزیر رژیم غاصب صهیونیستی مدعی شده بود انقلاب اسلامی به معنای زلزله ای است که نه تنها منطقه را به لرزه درآورده، بلکه کل جهان را دچار این لرزش کرده است. در واقع می توان گفت: انقلاب اسلامی بزرگترین حادثه قرن بیستم بوده است.

انقلاب اسلامی یک ویژگی دیگر را داراست و آن اینکه این انقلاب به سمت ارتجاع و عقب گرد گام بر نداشته است، برخلاف برخی انقلابهایی که در دنیا رخ داده و پس از مدتی انقلابیون از عقاید انقلابی خود فاصله گرفتند اما انقلاب اسلامی ایران اینگونه نبوده است.

امام جمعه ماسال افزود: امروز که در چهلمین سال انقلاب اسلامی هستیم نه تنها این انقلاب ذره ای از ارزشهای خود دست بر نداشته و از آن ریلی که امام (ره) آن را ترسیم کردن بود خارج نشده بلکه هر چه جلوتر می رویم قطار انقلاب با اقتدار و سرعت بیشتر در مسیر خودش قرار گرفته است.

حجت الاسلام موسوی در ادامه گفت: نقشه های دشمنان مربوط به سالهای اخیر نیست، از همان ابتدای انقلاب آنها در فکر ساقط کردن نظام بودند؛ ما طی این سالها تجربیات ارزشمندی را بدست آورده ایم و حالا با این همه پختگی و تجربه ای که داریم عقل سلیم حکم می کند اقداماتی که انجام می دهیم می بایست با عقلانیت باشد و از هر گونه تصمیمات تفرقه برانگیز اجتناب کنیم.

وی همچنین خاطر نشان کرد: نسل سوم و چهارم انقلاب به ارزشهای انقلاب پایبند بوده و بررسی ها نشان می دهد نه تنهاشکاف بین نسلی بین جامعه ما اتفاق نیفتاده بلکه با همان شتاب و همان قدرت به نسلهای جوان منتقل شده است.

حجت الاسلام موسوی با اشاره به جمله دشمنان انقلاب که “انقلاب اسلامی ۴۰ مین سالگرد خود را نخواهد دید” افزود: آنها این آرزو را به گور خواهند برد اما این شرطی دارد، آنهم شرطی است که مقام معظم رهبری فرموند و آن اینکه ما نباید خودمان غافل شویم؛ اگرچه دشمن دیگر آن دشمن گذشته نیست و ضعیف و از کار افتاده شده است.

امام جمعه ماسال در پایان گفت: به دلیل ویژگی چهلمین سال انقلاب، بزرگان کشور تصمیم گرفتند علاوه بر ستاد بزرگداشت دهه فجر، ستادی تحت عنوان شورای سیاست گذاری راهبرد چهلمین سال انقلاب به ریاست ائمه جمعه سراسر کشور ایجاد شود و این ستاد شامل ۱۴ کارگروه خواهد که تا کنون سه جلسه از آن تا کنون برگزار شده است.






تمامی حقوق اين وب سايت متعلق به شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان می باشد