صفحه نخست ارتباط با ما ورود اعضا






کارگاه طراحی پوستر انقلاب با عنوان «فجر و امید به آینده» در رشت

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان بیان کرد: انقلاب اسلامی زحمات بسیاری برای نسل نو کشیده و این انقلاب به قوت و امید این نسل پاینده است. فیروز فاضلی، صبح پنجشنبه ٢٧ دی در کارگاه طراحی پوستر انقلاب با عنوان «فجر و امید به آینده» در رشت، گفت: همه چیز به امید بستگی دارد و آنانی […]

کد خبر : 34297 | 9:18 ب.ظ | ۲۸ دی , ۱۳۹۷

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان بیان کرد: انقلاب اسلامی زحمات بسیاری برای نسل نو کشیده و این انقلاب به قوت و امید این نسل پاینده است.

فیروز فاضلی، صبح پنجشنبه ٢٧ دی در کارگاه طراحی پوستر انقلاب با عنوان «فجر و امید به آینده» در رشت، گفت: همه چیز به امید بستگی دارد و آنانی که می‌خواهند امید ما را به ناامیدی تبدیل کنند، مطمئناً ناامید خواهند شد.

وی با بیان اینکه هیچ چیزی ماندگار نخواهد بود مگر اینکه در قالب هنر ارائه شود، اظهار کرد: هنر یکی از مهمترین مقوله‌های انتقال پیام به قشرهای مختلف جامعه است.

فاضلی ادامه داد: «هنر شهادت»، «هنر مقاومت» و… را بسیار شنیده‌ایم و این بدین سبب است که «هنر» ذات همه چیز است و برای پایایی می‌بایست از مانایی هنر بهره جست.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان به دستاوردهای ۴٠ ساله انقلاب اشاره و اذعان کرد: به لطف و برکت انقلاب، در بخشهای مختلف هنری پیشرفتهای چشم‌گیری داشتیم و به‌مناسبت چهل سالگی انقلاب نیز برنامه‌های مختلفی را با همکاری دیگر دستگاه‌های اجرایی استان تدارک دیده‌ایم.

وی با تأکید بر اینکه مقاومت و شهادت برای ملت ایران ذاتی شده‌است، افزود: شاید در جامعه اختلاف سلیقه‌هایی وجود داشته‌باشد اما هرگز اختلاف عقیده وجود ندارد.

فاضلی با بیان اینکه حضور نسل نو در برنامه‌های اربعین انقلاب نشان از تدوام و پایندگی انقلاب دارد، خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی برای نسل جدید تلاشهای فراوانی جهت آرامش و شکوفایی استعدادها انجام داده است، بنابراین انقلاب به امید جوانان و پویایی این نسل وابسته و پاینده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان تأکید کرد: جوانان امروز، آیندگان فردای این انقلاب هستند و در پستهای مختلف مدیریتی فعال خواهند شد، جوانان با حمایت مسئولان امر بایستی در بخشهای مختلف هنری و… بیش از پیش فعال باشند چرا که جوانان امروز فردای انقلاب را خواهند ساخت.

نقش مهم هنر در شکل‌گیری اندیشه‌ها

مدیرعامل سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری رشت نیز در این کارگاه، به نقش مهم هنر در شکل‌گیری اندیشه‌ها اشاره و بیان کرد: هنر می‌تواند زمینه‌ساز شکل‌گیری اندیشه‌های بزرگ در هر جامعه‌ای شود.

علیرضا حسنی با بیان اینکه با زبان هنر می‌توان اندیشه‌ها و آرمان‌های انقلاب اسلامی ایران را در جامعه به نمایش گذاشت، گفت: هنرمندان ما در چهل سال گذشته با ارائه طرحهای خود، نقش مهمی در اشاعه آرمانهای انقلاب اسلامی ایران ایفا کرده‌اند.

وی تأکید کرد: هنرمندان بارها حوادث و حماسه‌های مختلف انقلاب و دوران دفاع مقدس را به تصویر کشیده و به نسل آینده انتقال داده‌اند.

آثار منتخب کارگاه طراحی پوستر «۴٠ سالگی انقلاب» اکران شهری می‌شوند

دبیر بخش پوستر جشنواره فرهنگی هنری انقلاب اسلامی – استان گیلان نیز ضمن قدردانی از حمایتهای اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در برگزاری این کارگاه سه‌روزه، اظهار کرد: هدف از برگزاری این ورکشاپ، طراحی ۴٠ پوستر فاخر برای ۴٠ سالگی انقلاب اسلامی توسط هنرمندان گیلانی است.

مهیار بیجاری ادامه داد: با توجه به توانمندی و ظرفیت هنرمندان گیلانی، انتظار می‌رود شاهد طراحی‌های بسیار زیبا و فاخر از نظر ایده و تکنیک اجرایی باشیم.

وی با بیان اینکه در این کارگاه آموزشی بیش از ٢٠ هنرمند استان حضور فعال دارند، تصریح کرد: از مجموع آثار تولیدی، ۴٠ اثر به مناسبت ۴٠ سالگی انقلاب اسلامی انتخاب و با همکاری شهرداری رشت در ایام‌الله دهه فجر امسال اکران شهری خواهد شد.

کارگاه طراحی پوستر انقلاب، یکی از بخشهای جشنواره فرهنگی هنری انقلاب اسلامی – استان گیلان است، کف با هدف تولید ۴٠ پوستر با موضوع «فجر و امید به آینده»، روزهای ٢۶، ٢٧ و ٢٨ دی‌ماه جاری با حضور جمعی از هنرمندان گرافیست استان زیر نظر «هدایت علیپور» و «مرتضی (مهیار) بیجاری» در سالن کنفرانس بنیاد شهید و امور ایثارگران (واقع در رشت، گلسار، خیابان ٩۵، مجتمع ایثار) برگزار می‌شود.

جشنواره فرهنگی هنری انقلاب اسلامی – استان گیلان، با هدف بزرگداشت چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی ایران و پاسداشت و انتقال فرهنگ انقلابی به نسل حاضر در بخشهای قرآنی، موسیقی، فیلم، نماهنگ، عکس، شعر، پوستر، شبهای خاطره، تکریم خانواده‌های شهدای انقلاب و بخش شهرستانی، از آذر لغایت اسفندماه سال جاری به همت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و با مشارکت سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری رشت در گیلان برگزار می‌شود.






تمامی حقوق اين وب سايت متعلق به شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان می باشد