صفحه نخست ارتباط با ما ورود اعضا







راهپیمایی یوم‌الله ۲۲ بهمن برای چهلمین بار طعم ذلت را به آمریکا چشاند

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی با اشاره به اینکه آمریکا می‌خواست کاری کند تا مردم ایران نتوانند ۲۲ بهمن امسال را برگزار کنند، افزود: مردم با حضور خود مشت محکمی بر دهان آنان زدند و برای چهلمین بار طعم ذلت را به آمریکا چشاندند و چهلمین شکست را بر آمریکا تحمیل […]

کد خبر : 34896 | 4:16 ب.ظ | ۲۲ بهمن , ۱۳۹۷

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی با اشاره به اینکه آمریکا می‌خواست کاری کند تا مردم ایران نتوانند ۲۲ بهمن امسال را برگزار کنند، افزود: مردم با حضور خود مشت محکمی بر دهان آنان زدند و برای چهلمین بار طعم ذلت را به آمریکا چشاندند و چهلمین شکست را بر آمریکا تحمیل کردند.

سعید جلیلی، نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی در راهپیمایی باشکوه ۲۲ بهمن مردم شهر رشت که به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در میدان شهدای ذهاب برگزار شد، مردم ایران و گیلان را لایق سلام و درود دانست و اظهار کرد: شما مردم این هنر را داشتید و به جهانیان نشان دادید که اگر دعوت خدا و رسول را اجابت کنید، حیات جدید خواهید یافت.

وی ایران را سرزمین میرزا کوچک خان ها و رئیسعلی دلواری ها دانست که همواره پرچمدار مبارزه با استبداد و استکبار بودند و تصریح کرد: نظام سلطه و استکبار جهانی در سده اخیر مناسباتی را در دنیا ایجاد کرده که بر سرنوشت ملت ها حاکم شده و می گویند چون زور ما بیشتر است حق داریم هر حرکتی در هر کجای عالم صورت می گیرد درباره آن تصمیم گیری کنیم.

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی وضع قراردادهای ننگین علیه ملت ایران را نمونه ای از سلطه گری استکبار دانست و افزود: با وجود همه فشارها و تهدیدها و تحریم ها ملت ایران در سال ۵۷ تصمیم گرفتند در برابر همه قدرت های استکباری ایستادگی کنند و اکنون چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب خود را جشن می گیرند. ملتی که با فتوای یک عالم دینی امتیاز تنباکو را لغو می کنند، هرگز حاضر به تسلیم در برابر زور و زر و استکبار نخواهند شد.

جلیلی با بیان اینکه مردم ایران با پشتوانه ایمان الهی و رهبری داهیانه امام راحل در برابر قدرت های بزرگ عالم مقاومت کردند و شاه را بیرون راندند، گفت: اراده ملت در آن روز حماسه بزرگ انقلاب اسلامی را خلق کرد، اما به بیرون راندن شاه اکتفا نکردند، زیرا شاه مامور استکبار جهانی بود لذا مردم تمام توجه خودشان را متوجه دشمن اصلی و شیطان بزرگ کردند و حماسه انقلاب دوم را در سال ۵۸ رقم زدند.

وی حمله نظامی را اولین گزینه استکبار دانست و یادآور شد: دشمنان هشت سال جنگ تحمیلی را علیه ملت ایران به راه انداختند و با وجود اینکه از همه امکانات برخوردار بودند، این ملت ایران بود که حماسه دفاع مقدس را خلق کرد؛ کسانی که سیم خاردار را از ما دریغ می کردند، امروز نگران برد موشک های بالستیک ایران هستند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه اراده ایستادگی و مقاومت ملت ایران در برابر استکبار به الگو تبدیل شده است، عنوان کرد: نظام مقدس جمهوری اسلامی در طول چهل سال گذشته فقط مقاومت نکرد، بلکه پیشرفت داشت و فقط پیشرفت نداشت، بلکه تکثیر هم شد. این در حالی است که رئیس جمهور آمریکا با وجود هزینه های هنگفت در جنگ عراق شبانه و مخفیانه و بدون استقبال به این کشور سفر می کند که مایه ذلت است، اما مردم عراق با افتخار نام امام خمینی(ره) را بر میادین و خیابان هایشان می گذارند.

جلیلی ادامه داد: ملت ایران نمونه ای بارز از مقاومت و پیشرفت را به جهانیان نشان دادند که نمی توان اشکالی بر آن وارد کرد. به اذعان وزیر سابق امور خارجه آمریکا آنها نتوانستند جلوی گسترش و صدور جمهوری اسلامی را بگیرند و این تفکر انقلاب است که در سوریه حضور دارد و این دستاورد را به برکت خون جوانان مدافع حرم داریم که رهرو شهدای دفاع مقدس هستند.

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی شهدای مدافع حرم را رویش مجدد مقاومت بعد از دفاع مقدس دانست و تصریح کرد: امروز تفکر انقلاب اسلامی آمریکا را از منطقه اخراج کرده است و مردم مسلمان ایران نشان دادند که آمریکا در برابر اراده آنان هیچ غلطی نمی تواند بکند. دولتمردان آمریکایی نیز به این نتیجه رسیده اند که طراحی هر توطئه و دسیسه ای علیه انقلاب و ملت نتیجه ای جز خلق حماسه ای دیگر ندارد و آخرین حماسه همین راهپیمایی ۲۲ بهمن سال ۹۷ است.

وی با اشاره به تهدیدهای علنی سران استکباری مبنی بر جلوگیری از برگزاری جشن چهل سالگی انقلاب، خاطرنشان کرد: آمریکا می خواست کاری کند تا مردم ایران نتوانند ۲۲ بهمن امسال را برگزار کنند، اما مردم با حضور خود مشت محکمی بر دهان آنان زدند و برای چهلمین بار طعم ذلت را به آمریکا چشاندند و چهلمین شکست را بر آمریکا تحمیل کردند.

نماینده رهبری در شورای عالی امنیت ملی با بیان اینکه امروز ایران اسلامی یک پدیده بزرگ در جهان ایجاد کرده است، گفت: به پشتوانه پدیده بزرگ انقلاب، ایران حیات جدید پیدا کرده و به اذعان دوست و دشمن در منطقه پرآشوب خاورمیانه، از امنیت و ثبات مثال زدنی برخوردار است.

جلیلی با اشاره به نگرانی استکبار جهانی از نفوذ معنوی انقلاب در قلب ملت ها، تاکید کرد: ملتی که سخت ترین و شدیدترین توطئه های دشمنان را به حماسه تبدیل کرده، در عرصه اقتصاد و صنعت نیز می تواند همه توطئه ها را به حماسه های بزرگ تبدیل کند و بی تردید به دنبال این تحریم های اقتصادی، آینده بزرگ اقتصادی در انتظار ایران است. تمام هزینه هایی که دشمنان علیه انقلاب و نظام ما کرده اند ثمری جز ذلت و سرافکندگی نداشته و همه اینها را مرهون ملت همیشه در صحنه و جوانان هوشیار و با بصیرت ایران هستیم./ ایکنا






تمامی حقوق اين وب سايت متعلق به شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان می باشد