صفحه نخست ارتباط با ما ورود اعضا






رونمایی از پوستر سی و چهارمین جشنواره موسیقی فجر در گیلان

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان اعلام کرد: سازهای سی و چهارمین جشنواره بین‌‌لمللی موسیقی فجر به‌طور همزمان با پایتخت، در استان به نفع موسیقی بومی کوک می‌شود. فیروز فاضلی، روز چهارشنبه (٢۴ بهمن ٩٧) در نشستی خبری به‌منظور رونمایی از پوستر همزمانی سی و چهارمین جشنواره موسیقی فجر در گیلان، با تأکید بر این […]

کد خبر : 35104 | 12:19 ب.ظ | ۲۶ بهمن , ۱۳۹۷

https://www.farhang.gov.ir/ershad_content/media/image/2019/02/722250_orig.jpg

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان اعلام کرد: سازهای سی و چهارمین جشنواره بین‌‌لمللی موسیقی فجر به‌طور همزمان با پایتخت، در استان به نفع موسیقی بومی کوک می‌شود.

فیروز فاضلی، روز چهارشنبه (٢۴ بهمن ٩٧) در نشستی خبری به‌منظور رونمایی از پوستر همزمانی سی و چهارمین جشنواره موسیقی فجر در گیلان، با تأکید بر این موضوع که مدیریت هنری در استان به صاحبان آن سپرده شده و ما متولی هستیم نه متصدی، اظهار داشت: موسیقی گیلان مرهون موسیقی بومی و کارنواهای پیشینیان است که همچنان سینه به سینه از مادربزرگان این سرزمین به یادگار مانده و امروز این کارنواها با صدای سازها کوک می‌شوند و دل می‌نوازند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان در بخشی از سخنان متفاوت خویش، خبرنگاران را به قطعه‌ای از موسیقی فولکلور گیلان میهمان کرد که یادگار کودکانه‌های وی بود و اضافه کرد: امروز این قطعه از موسیقی که دلنواز کودکانه‌های ما از زبان مادربزرگ بود، به بخشی از موسیقی نهضت جنگل بدل گشته و جنبه ملی و فراملی پیدا کرده است.

https://gilan.farhang.gov.ir/ershad_content/Media/image/2019/02/722256_orig.jpg

وی با تأکید بر پاسداشت کارنواها و موسیقی نواحی بیان کرد: جشنواره یادشده همزمان با ١۵ استان کشور از چهارم اسفندماه در گیلان برگزار می‌شود و مخاطبان هنر موسیقی می‌توانند از برنامه‌های طرح‌ریزی شده طی هفت روز، در مجتمع فرهنگی هنری خاتم‌الانبیا(ص) بهره ببرند.

فاضلی اظهار داشت: جشنواره یادشده به کوشش انجمن موسیقی استان در بخش‌های موسیقی سنتی، نواحی، ردیف دستگاهی و بازسازی ترانه‌های قدیمی گیلان برگزار می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان ادامه داد: چهار گروه از سی و چهارمین جشنواره موسیقی بین‌المللی فجر، میزبان همزمانی برگزاری جشنواره یادشده خواهد بود که دو گروه از آنان را گروه‌های موسیقی نواحی استان تشکیل می‌دهند.

وی تصریح کرد: همچنین برای برنامه همزمانی یادشده، سخنرانی‌های تخصصی پژوهشی در حوزه موسیقی کلاسیک، نواحی و موسیقی‌شناسی بومی برنامه‌ریزی شده است.

https://www.farhang.gov.ir/ershad_content/media/image/2019/02/722245_orig.jpg

علی احمدی‌فر، مسئول انجمن موسیقی گیلان نیز در این نشست با تأکید بر پیشینه غنی گیلان در راستای فرهنگ و هنر بیان کرد: همزمانی سی و چهارمین جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر یک مهمانی هنری است و هیچ گروه موسیقی خارج از این فضا نیست.

وی اظهار داشت: تلاش شده در این میهمانی، همه سلیقه‌های موسیقیایی مجال اجرا داشته باشند.

همزمانی سی و چهارمین جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر در گیلان از چهارم تا دهم اسفندماه در مجتمع فرهنگی هنری خاتم‌الانبیا(ص) رشت میزبان مخاطبان و علاقه‌مندان به هنر موسیقی است.

سی و چهارمین جشنواره موسیقی فجر، همزمان با گرامیداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران با اهداف و ماموریت‌های مشخص‌شده در آئین‌نامه برگزاری جشنواره و شناسایی، ظرفیت‌سازی و حمایت از فعالیت‌های خلاقانه هنرمندان و گروه‌های موسیقی سراسر کشور با اولویت معیارهای هنری هر شاخه از موسیقی تهیه و تنظیم شده است.

.

https://newsmedia.tasnimnews.com/Tasnim/Uploaded/Image/1397/10/30/1397103011005630116415864.jpg






تمامی حقوق اين وب سايت متعلق به شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان می باشد