صفحه نخست ارتباط با ما ورود اعضا






کسانی که در خط مقدم جنگ اقتصادی قرار دارند گرسنگی محرومین را نچشیده‌اند

حجت‌الاسلام راشدی‌نوری گفت: کسانی که در خط مقدم جنگ اقتصادی قرار دارند، درد مردم و گرسنگی محرومین را نچشیده‌اند، نگران بیکاری فرزندانشان نیستند و اصلا فرزندانشان در داخل کشور نیستند، بلکه با ارز دولتی در خارج از کشور، زندگی می‌کنند. «محمدمهدی راشدی‌نوری» در خطبه‌های نماز جمعه که در مصلی صومعه‌سرا برگزار شد، با تبریک حلول […]

کد خبر : 35307 | 8:01 ق.ظ | ۱۸ اسفند , ۱۳۹۷

حجت‌الاسلام راشدی‌نوری گفت: کسانی که در خط مقدم جنگ اقتصادی قرار دارند، درد مردم و گرسنگی محرومین را نچشیده‌اند، نگران بیکاری فرزندانشان نیستند و اصلا فرزندانشان در داخل کشور نیستند، بلکه با ارز دولتی در خارج از کشور، زندگی می‌کنند.

«محمدمهدی راشدی‌نوری» در خطبه‌های نماز جمعه که در مصلی صومعه‌سرا برگزار شد، با تبریک حلول ماه رجب و ولادت با سعادت امام محمد باقر(علیه‌السلام)، اظهار کرد: ماه رجب، ماه پر فضیلت و پر مناسبتی است و تقریبا تمام روزهای این ماه منتصب به یک امام عظیم‌الشان است.

امام جمعه صومعه‌سرا با اشاره به ایام ولادت چند امام بزرگوار و مبعث رسول گرامی اسلام در ماه رجب، افزود: در نیمه این ماه ایام‌البیض و برگزازی سنت معنوی اعتکاف است.

وی با بیان اینکه اعتکاف فرصت بسیار مناسبی برای خلوت کردن با خدا و آماده‌سازی برای ورود به ماه مبارک رمضان  است، گفت: سعی کنیم از این فرصت برای خود سازی و تقویت فضای معنوی استفاده کنیم.

حجت‌الاسلام راشدی‌نوری با اشاره به شنبه ۱۸ اسفند سالروز تشکیل کانون‌های فرهنگی مساجد، تصریح کرد: جوانان متدین با عضویت در این کانون‌ها و حضور در مساجد به عنوان پایگاه‌های مهم شناخت و نشر معارف و اخلاق اسلامی تلاش کنند.

وی خاطرنشان کرد: فرصت خوبی است که دست اندرکاران مساجد زمینه حضور و جذب جوانان را در مساجد و فعالیت در کانون‌های فرهنگی و پایگاه‌های مقاومت فراهم کنند و میدان را برای بدست گرفتن برنامه‌های فرهنگی توسط جوانان باز کنند و با رفتارها و برخوردهای تند، موجبات فرار و دوری جوانان را از مساجد فراهم نکنند.

امام جمعه صومعه‌سرا با بیان اینکه روز چهارشنبه ۲۲ اسفند روز تاسیس بنیاد شهید در سال ۵۸ با حکم حضرت امام راحل(ره) و روز بزرگداشت شهداست، اظهار کرد: مرد شریف باید بدانند که عزت و سرافرازی ملت و کشور، استقلال و امنیت را مدیون و مرهون فداکاری‌های شهیدان و جانبازان و صبر و تحمل خانواده معظمشان است.

حجت‌الاسلام راشدی‌نوری با بیان اینکه شهیدان مظهر عزت و قدرت ملت ایران و خانواده شهیدان، افتخار جامعه ما هستند، افزود: تکریم و تعظیم شهیدان و خانواده معظمشان به عمل کردن و پایبند بودن به آرمان‌ها و اهداف شهدا و پافشاری بر اصول و ارزش‌هایی است که آنان جان خود را برای برقراری آن، فدا کردند.

وی با اشاره به میزبانی مردم گیلان برای سفر رئیس‌جمهور و هیأت دولت، گفت: سخنرانی رییس‌جمهور در اجتماع مردم که از نقاط مختلف استان به مراسم آورده شدند و سخنرانی پر تأمل ایشان در این مراسم و حضور هیأت‌های نمایندگی دولت در شهرستان‌ها و شرکت در جلسات شورای اداری و افتتاح برخی پروژه‌ها و وعده‌هایی که برای رفع مشکلات و نیازمندی‌های استان داده شده، از یک جهت قابل تقدیر و سپاس گذاری است، اما از جهاتی سؤالات و ابهامات زیادی را برای مردم ایجاد کرده است.

امام جمعه صومعه‌سرا تصریح کرد: قطعاً هزینه سفر هیأت دولت برای استان و مردم زیاد است، اما وقتی که فرصتی برای شنیدن حرف‌ها و دردهای مردم گذاشته نشود، پاسخ شفاف و درستی برای حل مشکلات مردم داده نشود و طبق معمول با شعار و ابهام گویی و گاهی با توهین به مردم، پاسخ حجب و حیا و صبوری و تحمل مشکلات مردم داده شود، بسیار سخت است.

حجت‌الاسلام راشدی‌نوری خاطرنشان کرد: البته دور از انتظار نبود، زیرا شکم سیر با حقوق و درآمد کلان و نجومی، چه خبر و احساسی از حال و روز مردمی دارد که به خاطر گرانی سرسام‌آور و رکود شدید کسب و کار و نداشتن درآمد، شرمنده زن و فرزندشان هستند.

وی اظهار کرد: متاسفانه نماینده اعزامی رییس‌جمهور به شهرستان، ۱۰ تا ۱۵ درصد مشکلات کنونی را از ضعف و ناتوانی دولت و مجریان می‌داند و ۸۰ تا ۹۰ درصد مشکلات را مربوط به سیاست‌های نظام و حکومت، یعنی رهبری نظام می‌داند که از خارج بر ما تحمیل شده است.

امام جمعه صومعه‌سرا با بیان اینکه دولت خودش را در خط مقدم جنگ اقتصادی با دشمن می‌داند و رنج و گرفتاری و گرانی و بیکاری را وظیفه مردم که باید تحمل کنند، افزود: کسانی که در خط مقدم جنگ اقتصادی قرار دارند، درد مردم و گرسنگی محرومین را نچشیده‌اند، نگران بیکاری فرزندانشان نیستند و اصلا فرزندانشان در داخل کشور نیستند، بلکه با ارز دولتی در خارج از کشور، بدون کمترین نگرانی و احساس کمبودی زندگی می‌کنند.

حجت‌الاسلام راشدی‌نوری گفت: جالب است که در افاضاتشان فرمودند مردم می‌خواستند رأی ندهند، چرا انتخاب کردند که حالا اعتراض کنند؟ البته این حرف درستی است، اما سخن این است که مردم فریب شعارها را خوردند، مردم فکر می‌کردند راست می‌گویند، اما من می‌گویم اگر شما می‌دانستید که سیاست نظام، سیاست مقابله و ایستادگی در مقابل استکبار و قدرت‌های زورگو است و شما با سیاست‌های نرم و محافظه کارانه نمی‌توانید در مقابل دشمن بایستید، چرا قبول مسئولیت می‌کنید.

وی تصریح کرد: کسی که نمی‌تواند با سیاست‌های نظام هماهنگ باشد، باید میدان را برای کسانی که هماهنگ باسیاست‌های نظام و رهبری هستند باز کند و کنار بروند.

امام جمعه صومعه‌سرا خاطرنشان کرد: من می‌گویم نظارت و کنترل بر قیمت‌ها و تولید و توزیع چه ربطی به دشمنی‌های امریکا دارد؟ تعطیلی شرکت ابریشم که صدها نفر در آن مشغول کار بودند و امروز چند نفر به جهت حفاظت، آن هم از روی غیرت و تعصب که سالها در اینجا بوده اند،چه ربطی به دشمنی‌های آمریکا دارد؟

حجت‌الاسلام راشدی‌نوری اظهار کرد: اینکه همه مشکلات کشور را، تبعیضات، بی عدالتی‌ها، گرانی‌ها، سواستفاده‌ها، حیف و میل بیت‌المال، رفاه زدگی و زندگی اشرافی برخی مسئولان و… را به گردن امریکا گذاشتن، نادیده گرفتن فکر و فهم و شعور مردم فهیم است.

وی با بیان اینکه من نه اهل سیاه‌نمایی از خدمات و زحمات مسئولان هستم و نه به دنبال تنش و تحریک مردم و نه اهل هیچ حزب و  جناح و جریان خاصی، افزود: علت عمده مشکلات جامعه را همین جناح بندی‌ها و طرفداری‌های بی حساب و کتاب از جریان‌های سیاسی می‌دانم.

امام جمعه صومعه‌سرا گفت: من آنچه را که می‌بینم و لمس می‌کنم و فهم خودم را از وضعیت جامعه بدون در نظر گرفتن ملاحظات خاص می‌گویم و از احسن و آفرین گفتن کسی هم تحریک نمی شوم، از بداخلاقی و بی انصافی و نادیده گرفتن خدمات مسئولان از ناحیه هر کسی که باشد مخالفم.

حجت‌الاسلام راشدی‌نوری با بیان یانکه این حرف‌هایی که گفتم نه برای تضعیف دولت و نادیده گرفتن خدمات و زحمات دولت محترم و مجریان صادق آن است، تصریح کرد: موانع پیش روی دولت را هم می‌شناسم و می‌دانم، فشارها و دشمنی‌های خارجی را هم درک می‌کنم، اما دولت و مجریان و مسئولان را از هر عیب و نقصی مبرا نمی‌دانم./ شبستان






تمامی حقوق اين وب سايت متعلق به شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان می باشد