صفحه نخست ارتباط با ما ورود اعضا






نشست بزرگ بخشداران و دهداران استان گیلان با محوریت برنامه های دهه مبارک فجر

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان، سوم دی ماه در نشست بزرگ بخشداران و دهداران استان گیلان با محوریت دهه مبارک فجر، در سالن غدیر استانداری گفت: تبیین دستاوردهای انقلاب یکی از ضرورت‌های برنامه‌های دهه فجر است.

کد خبر : 358 | 11:25 ق.ظ | ۴ دی , ۱۳۹۱

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان، سوم دی ماه در نشست بزرگ بخشداران و دهداران استان گیلان با محوریت دهه مبارک فجر، در سالن غدیر استانداری گفت: تبیین دستاوردهای انقلاب یکی از ضرورت‌های برنامه‌های دهه فجر است.

حجت‌الاسلام والمسلمین مجتبی اشجری با اشاره به اینکه هیچ انتخابات و راهپیمایی نیست که برای مسئولان حساسیت نداشته باشد،‌ اظهار کرد: حساسیت این موضوع عظمت انقلاب، عمق افکار امام خمینی (ره) و شهدا را بر جان‌های مردم بیشتر روشن می‌کند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان با بیان اینکه هر روز بیداری اسلامی را در کشورهای جهان مشاهده می‌کنیم که نشانه بیانات امام خمینی (ره) مبنی بر صدور انقلاب به سراسر دنیا است،‌ افزود: پس از انتخابات ریاست جمهوری و در زمان فتنه سال 88 عده‌ای در بدنه انقلاب نفوذ کرده بودند که با تکیه ‌دادن بر کرسی‌هایی قصد خیانت به انقلاب و نظام اسلامی را داشتند.

وی ادامه داد: نقشه‌های فتنه‌گران در سال 88 با بصیرت مردم برملا شد و این از الطاف خداوند بود تا کسانی که قصد خیانت داشتند ماهیت درونی خود را نشان دهند.

اشجری تاریخ انقلاب ‌اسلامی را ریزش‌ها و رویش‌هایی عنوان کرد و گفت: در زمان پیامبر اکرم (ص) افرادی از یاران ایشان ریزش داشتند و کسانی نیز رشد کردند که با وی همراه شدند.

وی انقلاب را مانند درختی تنومند و استوار که همه در برابر عظمت آن سر تعظیم فرو می‌آورند توصیف کرد و افزود: مردم به اصل ولایت و نظام اسلامی خود عشق می‌ورزند و هر زمان که احساس کنند طبق وظیفه دینی و انسانی خود در صحنه باشند در میدان حاضر می‌شوند.

این مسئول با بیان اینکه در دهه فجر امسال با توجه به برگزاری دو انتخابات مهم باید از فضای برنامه‌های این دهه برای حضور حداکثری مردم در انتخابات استفاده کرد، اضافه کرد: امسال برنامه‌های دهه فجر از مرکز استان به شهرها، بخش‌ها و روستاهای استان انتقال داده می‌شود.

وی با اشاره به خدمات شایسته دولت‌های نهم و دهم در عرصه خدمتگزاری به جامعه و نظام،‌ اذعان کرد: اگر انسان به گذشته‌های خود نگاه و با امروز خود مقایسه کند باید از خداوند شاکر باشد.

اشجری با تاکید بر اینکه ستادهایی در اداره‌های ‌کل و روستاها ویژه دهه فجر تشکیل می‌شود، خاطرنشان کرد: امام جماعت و پایگاه‌های روستاها با برگزاری نشست‌های خود برای برگزاری هرچه با شکوه‌تر برنامه‌های دهه فجر برنامه‌ریزی کنند.

وی تصریح کرد: برگزاری برنامه‌های ویژه دهه فجر در 34 روستا به این معنا نیست که تنها در همین روستاها برنامه‌ برگزار می‌شود بلکه پیشنهاد بر این بوده که این تعداد روستاها برنامه‌های ویژه‌تری نسبت به دیگر روستاها داشته باشند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان با اشاره به برنامه‌های پیشنهادی درباره برگزاری برنامه‌های دهه فجر در روستاها،‌ یادآور شد: فضاسازی روستاها، تبیین دستاوردهای انقلاب،‌ برگزاری برنامه‌های فرهنگی و هنری،‌ خدمات‌رسانی پزشکی توسط بسیج پزشکان و دانشگاه علوم‌پزشکی به مردم روستا،‌ برگزاری نمایشگاه تصاویر انقلاب،‌ برگزاری مسابقات نقاشی ویژه کودکان و نوجوانان،‌ جلسه ختم قرآن،‌ هماهنگی با سازمان اتوبوسرانی برای انتقال مردم به سطح شهر در روز راهپیمایی 22 بهمن و… از جمله برنامه‌هایی است که می‌شود اجرا کرد.

همچنین مدیرکل دفتر امور روستایی و عشایری استانداری گیلان نیز در این نشست، از برگزاری جشن انقلاب با محوریت مردم در روستاهای استان در دهه فجر امسال خبر داد.

مهدوی اظهار کرد: دهیاران و شوراهای اسلامی روستاها در ماه محرم امسال برنامه‌های عزاداری خوبی را برگزار کردند.

وی با اشاره به اینکه دهه فجر امسال با تمام سال‌ها تفاوت دارد و این انقلاب از بدو پیروزی دشمنان زیادی داشته است، اضافه کرد: انقلاب‌های زیادی در جهان صورت گرفت که هیچ‌کدام به غیر از انقلاب‌اسلامی ایران با واکنش منفی جهان و به ویژه دشمنان غربی همراه نبوده است.

مدیرکل دفتر امور روستایی و عشایری استانداری گیلان با بیان اینکه برپایی احکام دین اسلام که امام خمینی (ره) بر آن اصرار داشتند به دنبال رهایی مستضعفان از زیر ظلم استکبار است، افزود: دنیای استکبار و غرب از درگیری فیزیکی با نظام‌اسلامی ناامید شده است.

وی تصریح کرد: استکبار در مقابل نظام جمهوری اسلامی که با بهره‌گیری از آموزه‌های اسلام و عاشورا تمام دنیا به آن احترام می‌گذارند، هیچ کاری از پیش نمی‌برند.

مهدوی با اشاره به اینکه امسال در 34 روستای گیلان به صورت ویژه مردم پیروزی انقلاب را جشن می‌گیرند، خاطرنشان کرد: برنامه‌های دهه فجر با کمک دهیاران و بخشداران برگزار می‌شود.

وی در ادامه به حماسه 9 دی اشاره کرد و آن را میثاق امت با ولایت دانست و یادآور شد: مردم سهم بزرگی در خلق این حماسه برای سرنگونی فتنه‌های سال 88 ایفا کردند و حضور ماندگاری در تاریخ داشتند.

در جلسه مذکور برخی از بخشداران به ارائه راهکارها و پیشنهادهای خود درباره برگزاری برنامه‌های دهه فجر پرداختند.

2353535353551

 

34385405.55.JPG

 

23245045525254.JPG






تمامی حقوق اين وب سايت متعلق به شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان می باشد