صفحه نخست ارتباط با ما ورود اعضا






تقوا و خداترسى در ظاهر و باطن از آثار مهم روزه داری است

امام جمعه شهرستان رضواشهر با تاکید بر اینکه تقوا و خداترسى در ظاهر و باطن از آثار مهم روزه‌داری است، افزود: در حقیقت روزه اراده انسان را در ترک محارم الهی تقویت مى‏کند.  حجت الاسلام والمسلمین هادی حبیبی، امام جمعه شهرستان رضواشهر با اشاره به برکات ماه مبارک رمضان و اینکه روزه از زمان حضرت آدم(ع) […]

کد خبر : 3580 | 8:57 ق.ظ | ۲۶ تیر , ۱۳۹۲

حبیبی11

امام جمعه شهرستان رضواشهر با تاکید بر اینکه تقوا و خداترسى در ظاهر و باطن از آثار مهم روزه‌داری است، افزود: در حقیقت روزه اراده انسان را در ترک محارم الهی تقویت مى‏کند.

 حجت الاسلام والمسلمین هادی حبیبی، امام جمعه شهرستان رضواشهر با اشاره به برکات ماه مبارک رمضان و اینکه روزه از زمان حضرت آدم(ع) وجود داشته است، گفت: سیر طبیعی روزه به گونه‌ای است که انسان را به تقوا می‎رساند.

 وی با اشاره به اینکه منشاء بیشتر گناهان در انسان غضب و شهوت است، اظهار کرد: در واقع روزه جلوى تندى‏هاى این دو غریزه را مى‏گیرد و لذا روزه سبب کاهش فساد و افزایش تقواست.

 امام جمعه شهرستان رضواشهر با تاکید بر اینکه تقوا و خداترسى در ظاهر و باطن از آثار مهم روزه‌داری است، افزود: روزه اراده انسان را در ترک محارم الهی تقویت مى‏کند زیرا کسى که یک ماه نان و آب و حلال را کنار می‎گذارد، مى‏تواند نسبت به مال و ناموس دیگران نیز خود را کنترل کند.

 وی با اشاره به مراتب مختلف روزه‌داری، خاطرنشان کرد: روزه افراد عادی همان خوددارى از نان و آب و…است امّا خواص علاوه بر اجتناب از این موارد، از گناهان نیز پرهیز می‌کنند و بالاخره روزه‏ خاصّ‏الخاص این است که فرد روزه دار علاوه بر اجتناب از خوردن و آشامیدن و پرهیز از گناهان دل خود را از غیر خدا تهی کند.

 حجت الاسلام حبیبی با اشاره به حکمت‌های عمیق روزه داری، گفت: آزمایش روح اخلاض در انسان‌ها و درک ثروتمندان از گرسنگی و رنج‌های افراد تهی دست و فقیر از جمله این حکمت‌هاست.






تمامی حقوق اين وب سايت متعلق به شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان می باشد