صفحه نخست ارتباط با ما ورود اعضا






روحانیان به احیای سنت احکام گویی اقدام کنند

یکی از علمای برجسته گیلانی با بیان اینکه ماه رمضان از ایام ویژه تبلیغی است، گفت: روحانیان با تأسی از همان سنت دیرینه علمای سلف(گذشته)، در ماه رمضان بیشتر از پیش مردم را با مسائل شرعی آشنا کنند.  آیت الله سید مجتبی رودباری از علمای برجسته گیلانی با اشاره به اهمیت بیان مسائل فقهی توسط روحانیان […]

کد خبر : 3603 | 10:26 ق.ظ | ۳۱ تیر , ۱۳۹۲

roodbari.m

یکی از علمای برجسته گیلانی با بیان اینکه ماه رمضان از ایام ویژه تبلیغی است، گفت: روحانیان با تأسی از همان سنت دیرینه علمای سلف(گذشته)، در ماه رمضان بیشتر از پیش مردم را با مسائل شرعی آشنا کنند.

 آیت الله سید مجتبی رودباری از علمای برجسته گیلانی با اشاره به اهمیت بیان مسائل فقهی توسط روحانیان در مساجد و سایر محافل مذهبی، گفت: با کمال تأسف امروزه سنت احکام گویی که در میان علمای قدیم از جایگاه ویژه‌ای برخوردار بوده، کم رنگ شده است.

 وی با توصیه موکد به علما و روحانیان برای احیای سنت بازگویی احکام فقهی و مبتلا، به مخاطبین در تریبون‌ها و منبرهای وعظ و خطابه، ادامه داد: زمانی که در نجف شاگرد مرحوم امام خمینی (ره) بودیم وی ضمن نصایحی به ما فرمودند “در سایه فقه مبارزه کنید” که این جمله نشانه اهمیت مسائل فقهی از دیدگاه امام(ره) بود.

 این عضو شورای مدیریت حوزه علمیه گیلان تصریح کرد: هر چند منبر رفتن، تبلیغ نمودن، وعظ کردن، جلسات تفسیری و دوره‌ای قرآن دائر کردن، ختم قرآن کردن و حتی به فرموده امام رضوان الله تعالی علیه در جبهه‌های جنگ جهادکردن همه و همه از وظایف است ولی در رأس همه این امور فقه، آل محمد(ص) قرار دارد.

 این عضو شورای مدیریت حوزه علمیه گیلان با اشاره به آیه شریفه “لِیَتَفَقَّهُوا فِی الدِّینِ وَلِیُنْذِرُوا قَوْمَهُمْ”، خاطرنشان کرد: یکی از اصلی ترین وظایف ائمه جماعات فراگرفتن حلال و حرام الهی و رساندن و تفهیم آن به عموم مردم و مخاطبین است.

 وی با بیان اینکه ماه مبارک رمضان به دلیل استقبال بیشتر مردم از محافل مذهبی همچون مساجد از ایام ویژه تبلیغی در سال محسوب می‌شود، تاکید کرد: امید است که روحانیان با تأسی از همان سنت دیرینه علما سلف، در ماه مبارک رمضان بیشتر از پیش، مردم را با مسائل شرعی آشنا کنند.






تمامی حقوق اين وب سايت متعلق به شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان می باشد