صفحه نخست ارتباط با ما ورود اعضا






نشست کمیته فضا سازی و تزئینات شهری ستاد دهه فجر شهر رشت

نشست کمیته فضا سازی و تزئینات شهری ستاد دهه فجر گیلان، سوم دی ماه در سالن اجتماعات شهرداری رشت برگزار شد. رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان در این نشست گفت: کلیپ صوتی لحظه ورود امام (ره) در روز 12 بهمن از مساجد، اداره‌ها و کارخانه‌های استان طنین‌انداز می‌شود.

کد خبر : 377 | 8:30 ق.ظ | ۶ دی , ۱۳۹۱

SONY DSCنشست کمیته فضا سازی و تزئینات شهری ستاد دهه فجر گیلان، سوم دی ماه در سالن اجتماعات شهرداری رشت برگزار شد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان در این نشست گفت: کلیپ صوتی لحظه ورود امام (ره) در روز 12 بهمن از مساجد، اداره‌ها و کارخانه‌های استان طنین‌انداز می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین مجتبی اشجری با بیان اینکه باید از شیوه‌های موثر تصویری برای بازتاب آرمان‌های انقلاب اسلامی استفاده کرد، اظهار کرد: در برگزاری موفق ویژه برنامه‌های دهه مبارک فجر تمام سازمان‌ها از جمله شهرداری‌ها نقش موثری دارند.

وی با اشاره به وظایف شهرداری رشت در اجرای موفق برنامه‌های دهه فجر، گفت: در تغییر فضای محلات رشت برای مناسب‌سازی شرایط برای برگزاری مناسب برنامه‌های دهه فجر باید از ظرفیت پایگاه‌های بسیج و هیئت‌های امنا مساجد و محلات استفاده کرد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان، یکی از برنامه‌های قابل اجرا در دهه فجر امسال را برگزاری مسابقه آذین‌بندی محلات دانست و افزود: شهرداری رشت می‌تواند در این مسابقات به محلاتی که بهترین آذین‌بندی را انجام داده‌اند با اهدای هدایا و یا انجام خدمات قدردانی کند.

وی با اشاره به عدم زیباسازی برخی محلات و معابر در دهه فجر سال‌های گذشته، خاطرنشان کرد: شهرداری رشت باید علاوه بر آذین‌بندی، نسبت به زیباسازی برخی معابر دیگر نیز اقدام کند.

اشجری با بیان اینکه اماکن تاریخی دوران انقلاب شهر رشت شناسایی شده‌اند، یادآور شد: در سی‌امین سال پیروزی انقلاب اسلامی 30 مکان تاریخی دوران انقلاب اسلامی پلاک‌کوبی شدند و در سی و سومین سال از پیروزی انقلاب اسلامی نیز 33 مسجد که دارای حضور و فعالیت‌های انقلابی بودند پلاک‌کوبی شدند.

وی با اشاره به اینکه گیلان تنها استان دارای استاندار شهید است، اذعان کرد: هنوز بسیاری از مردم گیلان و شهر رشت نمی‌دانند که شهید انصاری در چه مکانی و چگونه توسط منافقان به شهادت رسید.

این مسئول، افزود: می‌توان در محل شهادت شهید انصاری یادبودی ساخت تا مردمی که از سطح شهر عبور می‌کنند بیشتر با این شهید آشنا شوند.

وی تزئینات شهر رشت در ایام دهه فجر را در مقایسه با دیگر شهرهای بزرگ کشور چندان مناسب ندانست و متذکر شد: در برخی شهرها در گورستان‌ها نیز برنامه‌های ویژه دهه فجر برگزار می‌شود که بازتاب خوبی دارد.

اشجری انجام موفقیت‌آمیز کارها را نیازمند عزم و همت بالاتری دانست و ابراز کرد: برای جلوه‌آرایی ساختمان و میدان شهرداری رشت در تجمع روز 22 بهمن با کمک چند کانون تبلیغاتی برنامه‌های خوبی پیش‌بینی شده است.

وی بازار شهر رشت را نیز نیازمند فضاسازی و جلوه‌آرایی مناسب در سالروز پیروزی انقلاب اسلامی عنوان کرد و گفت: با پاکسازی شهر رشت از تبلیغات غیرمربوط و با استفاده از تابلوهای تبلیغاتی شهری به‌ویژه در روزهای 12 و 22 بهمن می‌توان فضای شهر رشت را برای برگزاری موفق برنامه‌های دهه فجر آماده کرد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان با اشاره به برگزاری ویژه برنامه‌ سالروز لحظه ورود امام خمینی (ره) به میهن اسلامی، تصریح کرد: کلیپ صوتی آماده شده که در لحظه ورود حضرت امام (ره) در ساعت 9 و 33 دقیقه روز 12 بهمن از مساجد، اداره‌ها و کارخانه‌ها طنین‌انداز می‌شود.

وی اضافه کرد: می‌توان با ارائه خدمات رایگان به مردم شهر رشت به ویژه در روز 12 و 22 بهمن مانند سرویس رایگان خطوط اتوبوس‌رانی، شیرینی این ایام را به کام مردم چشاند.

اشجری با اشاره به چهار مسیر همیشگی برپایی راهپیمایی روز 22 بهمن در رشت، خاطرنشان کرد: یکی از مسیرهای همیشگی برپایی راهپیمایی روز 22 بهمن از خیابان علم‌الهدی می‌گذشت که به دلیل اجرای پروژه پیاده‌ راه‌سازی این مسیر، یکی از مسیرهای راهپیمایی این روز بسته شده است.

وی یادآور شد: می‌توان با جلوه‌آرایی و آذین‌بندی مسیر مذکور به انعکاس بهتر این راهپیمایی به ویژه توسط رسانه‌ها کمک کرد.






تمامی حقوق اين وب سايت متعلق به شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان می باشد