صفحه نخست ارتباط با ما ورود اعضا






یوم‌الله ۹ دی، روز نمایش اتحاد ملی حول محور ولایت

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور در نشستی خبری، با گرامیداشت حماسه ۹ دی گفت: این روز، روز تجلی دست قدرت الهی، تحقق وعده خداوند و نمایش اتحاد و وحدت ملت حول محور ولایت و نماد ولایتمداری است. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، نشست خبری اعلام برنامه های یوم الله […]

کد خبر : 38291 | 2:20 ب.ظ | ۷ دی , ۱۳۹۸

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور در نشستی خبری، با گرامیداشت حماسه ۹ دی گفت: این روز، روز تجلی دست قدرت الهی، تحقق وعده خداوند و نمایش اتحاد و وحدت ملت حول محور ولایت و نماد ولایتمداری است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، نشست خبری اعلام برنامه های یوم الله حماسه نهم دی صبح امروز شنبه ۷ دی ماه با حضور نصرت الله لطفی قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور و نمایندگان اصحاب رسانه در دفتر مرکزی این شورا برگزار شد.

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور در ابتدای این نشست با گرامیداشت حماسه ماندگار و بی بدیل نهم دی ماه سال ۸۸ گفت: حفظ و زنده نگه داشتن این حماسه و تبیین درس ها و عبرت های آن برای مقابله با فتنه ای پیش رو بر همگان واجب و یک وظیفه همگانی است.

وی گفت: ٩دی، روز تجلی دست قدرت الهی، تحقق وعده الهی و نمایش اتحاد و انسجام ملت، حول محور ولایت بود که هرسال به نام روز ‘بصیرت و میثاق امت با ولایت’ در تقویم نامگذاری شده است و نماد دشمن شناسی، عمل به هنگام و روز خروش اعتقادی مردم شریف ایران اسلامی و غلبه جنود الهی بر جنود شیطانی است.

لطفی در ادامه با اشاره این که برنامه های بزرگداشت این حماسه ماندگار هر ساله در دو بخش میدانی و تبیینی برگزار می گردد، اظهار داشت: مراسم میدانی و تجمعات حماسی بزرگداشت دهه ‘بصیرت و میثاق امت با ولایت’ امسال روز دوشنبه ۹ دی در بیش از هزار شهر و شهرستان در سراسر کشور برگزار می گردد.

این مقام مسئول اضافه کرد:این مراسم در تهران از ساعت ۱۴ بعدازظهر در میدان امام حسین(ع) با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین حاجی صادقی؛ نماینده مکرم ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی آغاز می شود و پس  از قرائت قطعنامه به سمت میدان شهدا ادامه می یابد.

لطفی در ادامه با اشاره به دستاوردهای این حماسه که با لحظه شناسی وعمل به هنگام ملت بصیر و فهیم ایران در سراسر کشور خلق شد گفت: دروغ تقلب در انتخابات بهانه فتنه ۸۸ بود که توسط دشمن با هدف غایی براندازی نظام طراحی شد و این فتنه با خروش انقلاب مردم و رهنمودهای غافله سالار صبر و بصیرت، مقام معطم رهبری درهم پیچید.

وی ضمن درود فرستادن به بصیرت و حضور در صحنه مردم ابراز کرد: امسال دهمین سالگرد ۹ دی را برگزار می‌کنیم که عامل شکست فتنه‌ای شد که هدف غایی آن براندازی نظام دینی بود که با بصیرت مردم، تبعیت از رهبر معظم انقلاب و خلق حماسه‌ ملی، فتنه‌ای شکست خورد که به تعبیر مقام معظم رهبری با اقدامات امنیتی قابل جمع‌کردن نبود.

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور با بیان اینکه امسال در آستانه دهمین سالگرد حماسه ۹ دی ۸۸ مردم ایران حماسه دیگری را در سال ۹۸ خلق کردند، گفت: در این راستا می‌توان در قالب مقالات و نوشته‌های تطبیقی فتنه ۸۸ را با اغتشاشات ۹۸ مقایسه کرد تا واقعاً قدرشناس حضور مردم باشیم و درسی برای مسئولان باشد که با پرهیز از حاشیه‌سازی، صادقانه و مخلصانه در کنار مردم باشند و در جهت رفع گرانی و بیکاری و مشکلات اقتصادی بکوشند.

 قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور یادآورشد: مردم انقلابی ایران، امسال نیز حماسه دیگری را خلق می کنند و برگ زرین دیگری در تاریخ سراسر عزت انقلاب اسلامی رقم خواهند زد.

وی با مقایسه فتنه ۸۸ و اغتشاشات ۹۸ و تبیین نقش مردم در خنثی سازی این فتنه ها گفت: در سال ٨٨آنچه مبنای فتنه شد، ادعای واهی تقلب در انتخابات بود. مردم در آن شرایط به صحنه آمدند و این فتنه را که با یک اتهام واهی و توسط دشمن طراحی شده بود خنثی کردند. اما در اغتشاشات سال ۹۸ متاسفانه در بدنه جامعه یک واقعیت نامبارکی را شاهد بودیم که با گرانی، تورم و فشار حداکثری دشمن و هجمه رسانه ای و جنگ روانی و تحریم همراه بودکه با بی تدبیری در اعلام نرخ بنزین آن هم در شب عید، منجر به نارضایتی و فشار به مردم شد و در نهایت، دشمن به فکر ایجاد آشوب و توطئه درکشور افتاد که البته مردم در ۴٨ساعت پس از فرمایشات مقام معظم رهبری، صف خود را ازفتنه گران جدا کردند و باید قدردان این مردم بود.

شعار محوری مراسم ۹دی امسال: یوم الله ٩دی مظهر بصیرت، ولایتمداری و عبور از فتنه ها

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور در ادامه اظهار داشت: ستادهای بزرگداشت یوم الله ٩دی از یکی دوماه قبل با همکاری سایر ارگانها و نهادهای مردمی کار خود را آغاز کرده اند و با مشورت های صورت گرفته شعار محوری این روز بزرگ؛ یوم الله ٩دی مظهر بصیرت، ولایتمداری و عبور از فتنه ها، در نظر گرفته شد.

وی تصریح کرد: در سالهای۸۸، ۹۶ و ۹۸ با حضور مردم، فتنه ها خنثی شد و تا نظام مردمی است، همه فتنه ها با حضور انقلابی مردم خنثی خواهد شد. پس باید به گوش باشیم و از فتنه ها درس بگیریم و خود را برای مواجهه با توطئه ها آماده کنیم.

برگزاری ۱۰ هزار نشست تبیینی با موضوع حماسه ۹ دی و فتنه در دهه بصیرت

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور افزود: وقتی بزرگداشت ٩دی مطرح شد، با دو نگاه مواجه شدیم. یکی نگاه تبیینی و دیگری اقدامات میدانی بود. در نگاه تبیینی نظر این بود که با نگاه به گذشته از کارمیدانی پرهیز کرده و به برگزاری جلسات و نشست های هم اندیشی اکتفا شود. چنانچه تا سه سال پیش هم مراسم بزرگداشت به صورت آیینی و میدانی برگزار نمی شد. اولین برنامه میدانی ما، سه سال پیش در میدان امام حسین(ع) با حضور مردم  برگزار شد.

لطفی ادامه داد: با الهام از فرمایشات رهبر معظم انقلاب در دی ماه سال ۹۶ بنا شد، ۹ تا ۱۹ دی ماه به صورت رسمی و قطعی دهه بصیرت نامگذاری شود و امسال مراسم بزرگداشت یوم الله ۹ دی به طور همزمان در قالب تجمعات حماسی و راهپیمایی برگزار می شود.

لطفی گفت: شخصیت ها و مقامات ملی و کشوری به عنوان سخنرانان مراسم ۹ دی در سراسر کشور به تبیین حماسه ۹ دی خواهند پرداخت که برخی از این سخنرانان عبارتند از، حجت الاسلام مصباح یزدی در قم، حجت الاسلام سیداحمد خاتمی در بوشهر، حجت الاسلام سعیدی رئیس عقیدتی سیاسی نیروهای مسلح در البرز، حجت الاسلام قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در شهرقدس، حجت الاسلام حاج علی اکبری در رباط کریم، دکتر قنبری استاد دانشگاه در اصفهان، سردار فدوی جانشین فرمانده سپاه در کرمان، سردار سپهر در کرمانشاه، مهندس ضرغامی در تبریز، حجت الاسلام مصلحی وزیر پیشین اطلاعات در زاهدان، حسین مظفر عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در اردبیل، محمددهقان عضو حقوقدان شورای نگهبان در رشت و حاجی بابایی در سنندج  هستند.

وی تاکید کرد: ١٠هزار نشست بصیرت افزایی در سراسر کشور و در مساجد، مدارس و کانون های فرهنگی و کرسی های آزاد اندیشی دانشگاهها در این ایام تدارک دیده شده است.

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور افزود: از دیگر برنامه های دهه بصیرت می توان به تولید مطالب محتوایی در فضای مجازی، فعالیت  ۴هزار و۵٠٠ وبلاگ فعالان حوزوی و دانشجویان انقلابی با موضوع بصیرت، برگزاری مسابقات فرهنگی و هنری و مسابقه وبلاگ ‘بصیرت و ولایت’ اشاره کرد.

لطفی خاطرنشان کرد: زنگ بصیرت در مدارس سطح کشور در روز ٩دی به صدا در خواهد آمد و همایش های نمونه ای در برخی استانها از جمله استان گلستان برگزار می شود. در این همایش که تحت عنوان ‘وحدت، بصیرت و ولایتمداری در گام دوم انقلاب اسلامی’ برگزار می شود، ٢هزار نفر از مردم و علما و شاخصین و موثرین اهل تسنن در دو محدوده مرزی استان حضور خواهند داشت.

وی در پایان تاکید کرد: دهه بصیرت که از ۹ دی آغاز و تا ۱۹ دی ماه ادامه خواهد داشت، فرصتی برای بازخوانی و بیان دستاوردهای فتنه ۸۸ ، با هدف بصیرت افزایی و پیشگیری از فتنه های پیش روی نظام مقدس اسلامی و روشنگری است و در مراسمات از یکی دو هفته قبل آغاز شده و ائمه جمعه در نمازجمعه هفته قبل و هفته های آتی در این باره سخنرانی خواهند کرد.






تمامی حقوق اين وب سايت متعلق به شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان می باشد